F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201524 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]

Nico Rosberg jest dzisiaj najszczęśliwszym człowiekiem w całym księstwie Monako. Niemiec przez praktycznie cały wyścig jechał za Lewisem Hamiltonem, ale błędna decyzja o ściągnięciu Anglika na postój podczas neutralizacji podarowała Niemcowi zwycięstwo. Co więcej, przed Hamiltona wskoczył również Sebastian Vettel.

Start bez większej historii

Start jak zwykle w Monako był bardzo ciasny, ale w klasyfikacji nie zmieniło się wiele. Danił Kwiat wyprzedził Daniel Ricciardo, a Felipe Massa po incydencie musiał zjechać do boksu spadając na ostatnie miejsce. Na wszystkim skorzystał Alonso, choć jego atak zakończył się uderzeniem w Nico Hulkenberga, którzy uderzył w barierę w zakręcie Mirabeau. Hiszpan chwilę później otrzymał karę doliczenia 5 sekund podczas postoju, jednak wskoczył na 11 pozycję po pierwszym okrążeniu.

Na miękkich oponach wystartowali Alonso, Bottas oraz kierowcy Manora, choć jak się później okazało, nie miało to większego znaczenia. Już na początku wyścigu Max Verstappen popisał się niezłym manewrem wyprzedzania na Pastorze Maldonando, ale jak się okazało chwilę później, wszystko miało miejsce po uderzeniu w tył bolidu Wenezuelczyka, co ostatecznie doprowadziło do wycofania się Lotusa z dalszej rywalizacji.

Pierwsze postoje

Pomijając awarie z pierwszych okrążeń, jako pierwszy do boksu zjechał Carlos Sainz na 13 kółku po miękkie opony, następny był Bottas i Ericsson, a cztery kółka później zjechał Grosjean. Czołówka swoje zjazdy rozpoczęła na 28 okrążeniu i zrobił to Kwiat, okrążenie później zjechał Versteppen, jednak dla Holendra był to straszny postój, gdyż stracił na nim 30 sekund z powodu problemów z założeniem koła.

Fernando Alonso zjechał na 32 kółku i odbył swoją karę. Mimo wszystko nadrobiony czas pozwolił mu wyjechać przed Felipe Nasrem oraz obronić 10 lokatę. Jego partner, Jenson Button odbył postój na 35 okrążeniu, a kółko później zrobili to Vettel Ricciardo oraz Perez. Rosberg i Raikkonen pojawili się u mechaników na 37 rundzie, co dało Finowi awans przed Ricciardo. Lider wyścigu, Lewis Hamilton zjechał po raz pierwszy na 38 kółku i bezproblemowo obronił pierwsze miejsce.

Z krainy senności w środek dreszczowca

Na 42 okrążeniu swój wyścig musiał zakończyć Fernando Alonso. W jego McLarenie ponownie doszło do awarii. W tej chwili wszystko wskazywało na to, że czeka nas niesamowicie nudne GP Monako. Jednakże chwilę później Max Verstappen zdecydował się na drugi postój, co jak się później okazało, mogło być całkiem dobrą decyzją. Holender cisnął naprawdę mocno i popisał się sprytnym manewrem wyprzedzania jadąc za dublującym Raikkonenem. Junior Red Bulla bardzo szybko zbliżał się do Grosjeana i mogło to oznaczać tylko jedno, zaciekłe ataki w dalszej części wyścigu.

Niestety Max za mocno się przejął swoją misją i na końcu prostej startowej źle ocenił hamownie Grosjeana. To przerodziło się w mocne uderzenie w Francuza, które urwało przednie lewe koło bolidu Toro Rosso. Nie mogąc kontrolować maszyny Verstappen z ogromną prędkością wbił się w bariery Saint Devote. Uderzenie było bardzo mocne, ale szczęśliwie wszystkie systemy bezpieczeństwa zadziałały idealnie i młody zawodnik o własnych siłach wyszedł z bolidu.

Dramat Hamiltona

Uszkodzony bolid spowodował ogłoszenie wirtualnego samochodu bezpieczeństwa, ale zaraz po tym na torze pojawił się standardowy samochód, który znamy z wszystkich neutralizacji. Wtedy też rozpoczęły się zjazdy do boksów, by wykorzystać ostatnie okrążenia na próbę ataku. W tej chwili Mercedes popełnił największy błąd tego wyścigu, ściągając Lewisa Hamiltona, podczas gdy Nico Rosberg i Sebastian Vettel pozostali na torze. Anglik wyjechał za Niemcem, co właściwie pogrzebało jego szanse na zwycięstwo.

Mistrz świata z 2008 roku robił co mógł, by odzyskać pozycje po wznowieniu wyścigu, ale w Monako taka sztuka jest praktycznie niemożliwa. Hamilton nie ukrywał swojego rozgoryczenia na podium. Jednak to Rosberg świętował dzisiaj zwycięstwo i zmniejszenie straty w klasyfikacji generalnej. Tym samym wyścig, który zapowiadał się niesamowicie nudno przerodził się w dreszczowiec, który rozpęta kolejną ostrą walkę pomiędzy kierowcami Mercedesa!

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 2,3 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Robson22, 24.05.2015 21:11[!]
Pierwsze punkty w tym sezonie dla Mclarena. Wow!
Amalio, 24.05.2015 22:34[!]
Ojojoj. Widzę, że niektórzy znajdą sobie byle powód by dokopać Rosbergowi. Zgadza się. Powinien przecież płakać ze smutku na dekoracji i jeszcze jak Schumacher Rubensowi oddać trofeum za pierwsze miejsce Hamiltonowi. Ludzie weźcie coś ciężkiego do ręki i nadając temu przedmiotowi znacznej prędkości uderzcie się w głowę. Gwarantuję poprawę.

Żałośnie to się Hamilton zachował przestawiając stojak z trójką. Niczym rozwydrzone dziecko. Życie.
marios76, 24.05.2015 23:11[!]
Syf. Dosłownie manipulowanie wynikami. Umowa z Hamilton em podpisana, pewne że zostaje na kolejne 3 lata... Po zeszłorocznej kombinacji zespół podarował Rosbergowi kolejne zwycięstwo w Monaco. Trzecie pod rząd zwycięstwo Niemca w tym GP. Zespół buduje historię. Niemiecka precyzja. Mistrzostwa trwają. PIT stop nieco za wolny. Dwa rekordy Nico w karierze. Czym Lewis był zagrożony mimo tego SC? Marketingowo zysk. K...a za Lewisem też nie przepadam, ale niech teraz ktoś udowodni, że go nie okradli w białych rękawiczkach. Z krytyką oczekuje argumentów!
Maciek znafca, 25.05.2015 02:44[!]
Bardzo dobrze się stało, ze mercedes zrobil ten błąd z Hamiltonem. Inaczej byłyby same nudy. Ja juz się kompletnie nudzilem do czasu kolizji Verstappena i Grosjeana. ale to mnie obudziło, a końcówka to juz w ogóle. Popatrzcie, ze gdyby Hamilton wygral z duza przewagą to w ogóle byśmy nie mówili o tym wyścigu, bo o czym tu by było mówić, że gwiazdorek w łańcuszku dostal najlepszą zabawkę? A takto jest głośno i kolejne gorące tematy do dyskusji.

dan193t a co miał płakać i pogłaskać po główce biednego Lewiska? Jak wygrał to ma prawo nawet dostać orgazmu z tego powodu. rocque podpiąć to ty sobie możesz rower do płotu. Jesteś tak samo zalosny jak kolega, którego popierasz. PS. Gratulacje dla Nico, zasluzona wygrana bo najprostsze rozwiązania są najlepsze.
marios76, 25.05.2015 07:24[!]
U@Maciek znafca Czytam twój post i nie ogarniam bezkresu twojej głupoty.
akkim, 25.05.2015 09:10[!]
Z racji funkcji pochłonęła mnie wczoraj zupełnie inna rywalizacja. Odtworzenie tego „wyścigu” miałem zdecydowanie komfortowe. Start 1x1, dalej x4, po chwili x16 i zakończyłem na x64. I tak do samochodu bezpieczeństwa. Czyli tak uczciwie pisząc bez jajeczny ustalony przejazd, no może tylko fantazja młodzieńca. Końcówka 1x1.

Kradzieży dokonują rozmaici zbójcy,
ci od aut, majątku albo z daru twórcy,
ale wyścig ukraść gdy patrzą miliony?
Najbogatszy w stawce został okradziony.

Na biednego nie trafiło ma punktów po pachy,
ale niewiadoma, emocji zapachy
rozciągnięto w Monako na przyszłe zmagania,
tylko kto jest złodziej? Znaleziono drania?

Poczytamy gładziutkie oświadczenie teamu,
błąd, niedopatrzenie, ktoś narobił dymu,
choć On nie z mej bajki – nie sympatyzuje,
okradli Lewisa zespołowe szuje.

@marios76 - co do znafcy, nie ogarniałem nigdy.
rocque, 25.05.2015 15:58[!]
@Maciek
Cytat :
Jestem tak samo zalosny jak kolega, którego popierasz.

Akurat @dan193t nie jest moim kolegą, ale też nie odnoszę wrażenia żeby był żałosny.
Szczerze gratuluję, bo między wierszami zawarłeś prawdę (co najlepsze: jedyną w tej wypowiedzi!) i tu chyba Ci nikt nie zaprzeczy, że nie umiesz być samokrytyczny :)
Maciek znafca, 25.05.2015 16:06[!]
Ojej, było zbyt późno i wkradła się literówka, normalna rzecz. Jakbyś nie zauważył napisałem też ''płoty'' zamiast ''płotu'', wiec to pokazuje, że popełniałem literówki, ale to twoja gafa, że się nie domyśliłeś, że chodzi o ciebie a nie o mnie.
''Zawodnik jest żałosny, bo cieszył się ze zwycięstwa'' to pokazuje na jakim poziomie intelektualnym jesteś ty i wyżej wymieniony dan193t.
Kajt, 27.05.2015 22:59[!]
Czy naprawdę nikt z Was nie zauważył, że przyczyną długiego pit-stopu Hamiltona była konieczność przetrzymania go sekundę, bo jechał koło ich stanowiska Sauber?

Zachowanie Nico bez klasy moim zdaniem, gdy w Turcji 2010 Hamilton dostał prezent od Vettela w postaci rozbicia się o Rosberga nie cieszył się zupełnie, bo wiedział, że wygrał przypadkiem i nie cieszy się z czyjejś krzywdy.

Koniec końców najbardziej podobało mi się zachowanie Vettela, który na koniec podszedł do Martina Brundle'a i powiedział do mikrofonu, że on się cieszy :D Takie to było szczere. Vettel w Ferrari jakoś wyluzował, nie ma presji - może to dzięki brakowi Helmuta Marko?

*chodziło mi oczywiście o rozbicie się o Webbera.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca