F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2015
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Rosji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2015
Klasyfikacje generalne 2015
Statystyki z sezonu 2015

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 20157 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]

Lewis Hamilton, zgodnie z przewidywaniami, wygrał Grand Prix Kanady na torze w Montrealu. Brytyjczyk pewnie ruszył z pole position, by później kontrolować przebieg rywalizacji i na mecie zameldować się przed Nico Rosbergiem i Valtteri Bottasem.

Spokojny początek

Start przebiegł bez żadnych perturbacji i w sumie niewiele się działo, gdyż tylko Hulkenberg pokonał Pastora Maldonado wskakując na szóste miejsce. Button na samym początku odbył swoją karę przejazdu przez aleję serwisową. Początek był bardzo spokojny i tylko przebijający się z tyłu Vettel i Massa wyprzedzali kolejnych kierowców.

Na siódmym okrążeniu Niemiec i Brazylijczyk spotkali się za Marcusem Ericssonem, co zaowocowało pit stopem Ferrari, które chciało uniknąć utknięcia za innym zawodnikiem. Ostatecznie za wiele im to nie dało, gdyż problemy zaowocowały przedłużeniem postoju o prawie cztery sekundy. Niedługo potem Williams poradził sobie z Sauberem i po pięknej walce w trzech pierwszych zakrętach wskoczył na jedenaste miejsce.

Około dziesiątego okrążenia Red Bulle zaczęły mieć problemy, zwłaszcza że Massa nadal szarżował. Najpierw Ricciardo musiał uznać wyższość Pereza, później Williamsa, a na koniec Felipe uporał się z Force India i znalazł się ma ósmym miejscu. Około 20 okrążenia Vettel znów się przebijał i zaciekle walczył z Alonso o piętnaste miejsce. Kółko później Massa wyprzedził Kwiata i wszedł na siódmą pozycję. Ogólnie rzecz biorąc znów głównymi dostawcami akcji byli zawodnicy, którzy musieli odrabiać straty – Massa, Vettel i Maldonado, który zdecydował się na wczesny pit stop.

Pit stopy

Na 24 okrążeniu zaczęła się seria planowych zmian opon, którą rozpoczął Ricciardo. Ferrari chciało uciec Bottasowi wcześniejszym postojem na 27 kółku, jednak obrót Raikkonena w nawrocie na okrążeniu wyjazdowym sprawił, że Williams dostał trzecie miejsce w prezencie. Liderujący Hamilton zjechał na 30 okrążeniu – jedno wcześniej niż Rosberg, jednak tutaj wszystko poszło bez problemów i nic się nie zmieniło.

Na 31. okrążeniu prowadził Hamilton, przed Rosbergiem, Bottasem, Raikkonenem, Massą (jeszcze bez pit stopu), Grosjeanem, Vettelem, Maldonado, Hulkenbergiem i Verstappenem (także jeszcze przed zjazdem). Na kolejnych okrążeniach Kwiat i Perez przeskoczyli przed Verstappena, a Grosjean po odważnym ataku pokonał Felipe Massę i znalazł się na piątym miejscu. Zaraz potem na swój drugi pit stop zdecydował się Vettel, co pozwoliło mu znaleźć się przed Williamsem, który zjechał na 38 kółku na swoją pierwszą i jedyną zmianę opon. 40 okrążenie to druga zmiana opon u Raikkonena. Fin założył supermiękkie gumy i utrzymał się na czwartym miejscu.

Decydujące zagrania

Wyścig na chwilę się uspokoił, jednak do walki wróciliśmy mocnym akcentem – Vettel atakował Hulkenberga w szykanie i po bardzo bliskiej walce bolid Force India się obrócił, a Ferrari ścięło szykanę. Zawodnicy się jednak nie dotknęli, więc sędziowie uznali to za incydent wyścigowy. Po tej przygodzie Hulkenberg spadł też na dziewiąte miejsce – za Felipe Massę.

Końcówka była bardzo kiepska dla McLarena, który na przestrzeni 10 okrążeń musiał wycofać oba swoje samochody. Na 51. kółku z dobrym wynikiem pożegnał się Grosjean, który na dohamowaniu przed szykaną najechał na przód bolidu Stevensa i przebił oponę w swoim. Oprócz tego sędziowie ukarali go doliczeniem 5 sekund do rezultatu wyścigu.

Z przodu Mercedesy jechał swoje i choć różnice między Hamiltonem i Rosbergiem się wahały, to jednak nawet nie na tyle, aby Niemiec wszedł w strefę DRS, więc do mety nic się nie zmieniło i ostatecznie Srebrne Strzały zdobyły kolejny dublet. Raikkonen próbował gonić Bottasa, jednak nawet supermiękkie opony nie pozwoliły na odrobienie strat wywołanych błędem. Na 56. kółku Vettel uporał się z Maldonado dzięki czemu wszedł na piąte miejsce.

Szósta lokata przypadła Massie, który siedem okrążeń przed metą znalazł się przed Pastorem Maldonado. Ósmy był Nico Hulkenberg, przed Daniiłem Kwiatem, który do samego końca bronił się przed Grosjeanem. Francuz zresztą zatrzyma ten ostatni punkt, gdyż jedenasty Perez stracił do niego przeszło 19 sekund.

Grand Prix Kanady, choć tylko na jeden pit stop, jak zwykle było dość ciekawym wyścigiem. Teraz Formuła 1 znika na dwutygodniową przerwę, by powrócić na kolejny szybki tor – austriacki Red Bull Ring. Czy Mercedes będzie znów najszybszy, czy może Williams spróbuje powalczyć, tak jak rok temu? Tego oczywiście dowiecie się czytając Wyprzedź Mnie!, które będzie doglądać rywalizacji bezpośrednio na torze!

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 42°C
Prędkość wiatru: 4,6 m/s
Wilgotność powietrza: 28%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca