F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2016
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Rosji
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Niemiec
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Malezji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2016
Klasyfikacje generalne 2016
Statystyki z sezonu 2016

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Grand Prix du Canada 201612 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:12,275 - Ralf Schumacher (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Od rana świat Formuły 1 wpatrzony był w radary pogodowe, gdyż w dalszym ciągu mieliśmy spore ryzyko deszczu w czasie wyścigu. Tuż przed zawodami oficjalna prognoza serii podała 40% szans na opady. W związku z tym emocje zapowiadały się na najwyższym poziomie, jednak ostatecznie wyścig w Kanadzie delikatnie zawiódł. Mieliśmy nieco walki na torze, ale to nic w porównaniu z oczekiwaniami przed dzisiejszym Grand Prix.

Rakietowy start Vettela

Jeszcze na pierwszym okrążeniu balon z emocjami został napompowany do granic możliwości. Tuż po zgaszeniu czerwonych świateł zza pleców Mercedesów jak rakieta wyskoczył Sebastian Vettel i już przed pierwszym zakrętem wyprzedził obu kierowców mistrzowskiej ekipy. Wplątany w walkę Nico Rosberg musiał ustąpić Hamiltonowi, jednak spowodowało to wyjazd poza tor i spadek aż na dziewiątą pozycję za Fernando Alonso. W walce spadł za swojego zespołowego partnera również Daniel Ricciardo.

Vettel tak bardzo podekscytował się prowadzeniem, aż przestrzelił szykanę przy ścianie mistrzów na pierwszym okrążeniu. Nie pozbawiło to go jednak pozycji lidera i pewnie prowadził zawody. Nieco dalej bronić musiał się Alonso, którego McLaren zgodnie z przewidywaniami nie miał dziś zbyt mocnego tempa, co potwierdził Button na 11 okrążeniu, gdy jednostka odmówiła posłuszeństwa i zakończył wyścig na poboczu. Spowodowało to ogłoszenie wirtualnego samochodu bezpieczeństwa, który miał pozbawić Ferrari wygranej. Włoska ekipa postanowiła zyskać na tej sytuacji i wezwała Vettela na postój, by zmienić jego opony na super-miękki. Okrążenie później zjechał również Raikkonen, a na 14 kółku w pit lane mieliśmy również Sainza, który pojechał bardzo mocny początek zawodów.

Stratedzy odsłaniają karty

Rosberg w międzyczasie był na siódmej pozycji, gdy na 18 kółku po nowe opony zjechali Alonso, Grosjean, a Palmer zakończył zawody w garażu. Vettel musiał się za to przedzierać przez kierowców Red Bulla, za którymi wyjechał po pit stopie. Po uporaniu się z nimi, Byki zjechały po miękkie opony na 21 i 22 kółku. Bottas zrobił to samo dwa okrążenia później. Ferrari ostatecznie było zmuszone do drugiego postoju i na 33 kółku po miękką mieszankę zjechał Raikkonen, a Vettel na 37. Od tego momentu w wyścigu prowadził Hamilton, który na 24 kółku założył miękką mieszankę, an której planował dojechać do mety. Dobre tempo w tym czasie prezentował Bottas, któremu udało się wyprzedzić Riccardo. Australijczyka chwilę później zaczął atakować Rosberg, co doprowadziło do zmiany opon w Red Bullu.

Przez długi czas niewiele się działo na torze, aż nagle Red Bull postanowił ściągnąć do pit lane Verstappena, co tylko przysporzyło mu kłopotów i jak się okazało ostatecznie pozbawiło szans na podium. Vettel usilnie próbował zbliżyć się do Hamiltona, jednak gdy był już poniżej pięciu sekund straty to popełnił błąd w ostatnim zakręcie, ponownie zwiększając stratę.

Dodatkowy pech Rosberga

Tymczasem dla Rosberga zdecydowanie nie miały to być łatwe zawody. W jego bolidzie doszło do przebicia opony i musiał zjechać po nowy komplet. Udało mu się powrócić po kilku kółkach na piątą lokatę, jednak Niemiec miał również apetyt na czwarte miejsce zajmowane przez Verstappena. Ataki były bardzo zacięte, ale Holender bardzo dobrze się bronił. Ostateczny atak nastąpił na ostatnim kółku, jednak Niemiec wpadł w poślizg i już nie miał szans na awans.

W tym samym czasie metę mijał Hamilton przed Vettelem i Bottasem, który pojechał spokojny ale również skuteczny wyścig. Tak też zakończyło się Grand Prix Kanady, które mimo wszystko nie zapewniło takich emocji jakich się spodziewaliśmy. Do tego błąd strategiczny Ferrari nie pozwolił na przetestowanie Hamiltona w warunkach walki na torze. Mimo to za tydzień czeka nas nowy wyścig w kalendarzu co zawsze daje wiele niewiadomych. Tak więc zapraszamy do wspólnego śledzenia weekendu w Baku!

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 20°C
Temperatura powietrza: 12°C
Prędkość wiatru: 3,4 m/s
Wilgotność powietrza: 59%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca