F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Heineken d'Italia 20182 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,525 - Q1, Juan Pablo Montoya (Williams), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]

Lewis Hamilton zwyciężył w pełnym emocji wyścigu o Grand Prix Włoch. Brytyjczyk zameldował się na mecie przed Kimim Raikkonenem oraz Valtterim Bottasem, który dzięki karze czasowej dla Maksa Verstappena wskoczył na najniższy stopień podium.

Vettel daje plamę

Świetny start do zmagań zaliczył Kimi Raikkonen, który natychmiast przesunął się do wewnętrznej części toru by zablokować ruszającego obok Sebastiana Vettela. Za szykaną na czele był Fin przed partnerem z zespołu oraz Lewisem Hamiltonem. Brytyjczyk na wejściu w czwarty zakręt przypuścił udany atak na Vettela, któremu nie pozostawił ani centymetra i tym samym zmusił go do błędu. 31-latek uszkodził przednie skrzydło i obrócił się, co wymusiło na nim zjazd do alei serwisowej.

Na prostej startowej swój udział w wyścigu zakończył Brendon Hartley, który znalazł się w dużym ścisku ze strony rywali i Marcus Ericsson uderzył w jego prawe przednie koło. W Toro Rosso kierowcy doszło do rozerwania opony, co przy wysokiej prędkości doprowadziło do połamania zawieszenia. Porozrzucane części na prostej oraz w czwartym zakręcie, a także zaparkowany na poboczu bolid Hartley'a, wymusiły interwencję samochodu bezpieczeństwa.

Po restarcie na czwartym okrążeniu pierwsza dziesiątka prezentowała się następująco: Raikkonen, Hamilton, Verstappen, Bottas, Grosjean, Sainz, Stroll, Sirotkin oraz Alonso. Bardzo słabe wznowienie wyścigu zaliczył Kimi Raikkonen, za którego plecami wysoką prędkość osiągnął Lewis Hamilton i przypuścił udany atak przed pierwszym zakrętem. 38-latek nie poddał się jednak i na dohamowaniu do kolejnej szykany odzyskał prowadzenie.

Za odrabianie strat na końcu stawki zabrał się Sebastian Vettel, który wyprzedzał rywali jeden po drugim. Z kolei w szóstym wirażu doszło do kontaktu między Kevinem Magnussenem a Sergio Perezem, co u Duńczyka zakończyło się rozerwaniem tylnej prawej opony, a u Meksykanina uszkodzeniem przedniego skrzydła. Po dziesięciu okrążeniach poddał się McLaren prowadzony przez Fernando Alonso. Hiszpan pożegnał się z Europą usterką jednostki, zjeżdżając do garażu.

Ryzyko Mercedesa

Po dwudziestu jeden okrążeniach na zmianę opon został ściągnięty Kimi Raikkonen, który nie potrafił uciec Hamiltonowi na więcej niż sekundę. Fin otrzymał nowy zestaw miękkich Pirelli i wbrew sygnałom od Mercedesa, Hamilton pozostał na torze jeszcze na siedem kółek. Z kolei Raikkonen powrócił do zmagań na czwartym miejscu i po pit stopach głównego rywala oraz Maksa Verstappena, wkrótce przed jego nosem był tylko Valtteri Bottas na oponach ze startu. Mercedes postanowił wykorzystać swojego kierowcę do zablokowania 38-latka, który jadąc za nim przez kilka okrążeń zniszczył ogumienie, a także pozwolił zbliżyć się Hamiltonowi. Tymczasem z wyścigu odpadł Daniel Ricciardo po awarii, która objawiła się kłębami dymu za kombinacją zakrętów jeden i dwa.

Na trzydziestym okrążeniu drugą wizytę u mechaników zaliczył Sebastian Vettel, który ostatni przejazd zaliczył na supermiękkim ogumieniu, natomiast dopiero siedem kółek później na zmianę został ściągnięty Bottas. Fin nie pozwolił się wyprzedzić Raikkonenowi, który z kolei musiał uważać na Lewisa Hamiltona. Kiedy jednak zawodnik Ferrari wrócił na pierwsze miejsce, Ferrari prosiło go o łagodne obchodzenie się z oponami, m.in. poprzez unikanie krawężników

Złamane serca Tifosich

Czterdzieste piąte okrążenie okazało się tym najważniejszym w całym wyścigu: Kimi Raikkonen na dohamowaniu do pierwszego zakrętu nie zdołał już dłużej utrzymywać za sobą Lewisa Hamiltona. Brytyjczyk bez większych problemów znalazł się na pozycji lidera i rozpoczął budowanie coraz większej przewagi. Z kolei Bottas na lepszych oponach bardzo szybko dogonił trzeciego Verstappena i atakując go na dohamowaniu na prostej startowej, został ściśnięty przez Holendra. Między kierowcami doszło do kontaktu, a Bottas musiał posiłkować się poboczem. Za ten incydent Verstappen otrzymał karę doliczenia pięciu sekund do końcowego rezultatu, przez co na podium ostatecznie znalazł się drugi zawodnik Mercedesa.

Do samej mety emocje stopniowo opadały i szóstą wygraną w tym sezonie odniósł Lewis Hamilton przed Raikkonenem, który w końcówce na tyle odpuścił, że okrążenie zdołał odzyskać zdublowany Sirotkin. Trzeci został sklasyfikowany Bottas przed Vettelem, na piąte miejsce spadł po karze Max Verstappen, szósty był Romain Grosjean, siódmy Esteban Ocon, ósmy Sergio Perez, dziewiąty Carlos Sainz, a dziesiąty Lance Stroll.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Tetracampeon, 02.09.2018 17:11[!]
Jeszcze raz - wielkie brawa dla Lewisa! 30 pkt przewagi nad Sebkiem, to już sporo. Niech Lewis zdobędzie piąte mistrzostwo i niech pokaże wszystkim, że jest lepszym kierowcą w przeciwieństwie do Sebusia.
al_bundy_tm, 02.09.2018 17:11[!]
Tak jak Nico Rosberg pokazał w 2016 roku i dziś powiedział, będąc gościem Sky.
W walce o tytuł Mistrza Świata z Hamiltonem trzeba być bezbłędnym. On się tego nauczył.
Przed Ferrari i Vettelem jeszcze sporo nauki...

Najbardziej szkoda Kimiego, ale po to zespół ma dwóch kierowców, żeby walczyć o zwycięstwo oboma. I dziś jeden zrobił z Nich zrobił Ferrari w... konia i zarżnął Jego opony, a drugi wygrał starcie sam na sam i jeszcze zwycięstwo na gorącym gruncie zwędził.

Nie dziwie się tifosi, zamiast podwójnego zwycięstwa była "klęska" na miarę filmu z "Nic śmiesznego".
Jakby to była zima to by poleciały śnieżki jak u nas kiedyś w Hannawalda :(

@macko93 kto stracił i czyją ostatnią krztę szacunku?
macko93, 02.09.2018 17:17[!]
@al_bundy_tm Który od dzisiejszego dnia stracił ostatnią krztę szacunku. Taka prawda.
the flying finn, 02.09.2018 17:52[!]
To była dla tifosi "tragedia na Monzy w dwóch aktach"! Szkoda, chciałem zobaczyć to Święto.

Jeszcze 7 GP, a za 1 zwycięstwo 25 pkt. Niby sprawa otwarta. Ale wiedząc jaki jest Lewis... On tego nie odda!
mkpol, 04.09.2018 13:57[!]
Po "gorącym" powitaniu jakie kibice ferrari zgotowali Hamiltonowi podczas prezentacji kierowców, Lewis był podwójnie zmotywowany. Szkoda Haasa bo naprawdę bardzo solidnie się prezentowali i po zmianie opon byli w stanie jechać tempem ferrari.

Ceremonia dekoracji https://youtu.be/drinLk71Yik

Prezentacja kierowców. W*** Hamiltona był konkretny https://youtu.be/d0asuJPSG-c
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca