F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Gran Premio Marlboro de Espana 20049 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,627 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 305,256 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Michael SchumacherFerrari F20041:15,658--8
2.2Rubens BarrichelloFerrari F20041:16,0330,3750,3758
3.35Anthony DavidsonBAR 0061:16,6160,9580,58326
4.38Ricardo ZontaToyota TF1041:16,6390,9810,02326
5.9Jenson ButtonBAR 0061:17,0601,4020,4216
6.4Ralf SchumacherWilliams FW261:17,1651,5070,10512
7.8Fernando AlonsoRenault R241:17,4291,7710,26411
8.10Takuma SatoBAR 0061:17,4811,8230,0526
9.17Olivier PanisToyota TF1041:17,4891,8310,0086
10.6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-191:17,5631,9050,0745
11.3Juan Pablo MontoyaWilliams FW261:17,6351,9770,07210
12.14Mark WebberJaguar R51:17,7632,1050,12811
13.5David CoulthardMcLaren MP4-191:17,9732,3150,2107
14.7Jarno TrulliRenault R241:18,3412,6830,36816
15.16Cristiano da MattaToyota TF1041:18,3622,7040,02112
16.37Bjorn WirdheimJaguar R51:18,6032,9450,24120
17.15Christian KlienJaguar R51:18,6152,9570,01214
18.39Timo GlockJordan EJ141:18,6552,9970,04023
19.12Felipe MassaSauber C231:18,7603,1020,10511
20.11Giancarlo FisichellaSauber C231:18,8863,2280,12612
21.18Nick HeidfeldJordan EJ141:19,1983,5400,31216
22.19Giorgio PantanoJordan EJ141:19,9254,2670,72714
23.20Gianmaria BruniMinardi PS04B1:20,8585,2000,93316
24.40Bas LeindersMinardi PS04B1:21,0535,3950,19521
25.21Zsolt BaumgartnerMinardi PS04B1:21,5355,8770,48217
107% najlepszego czasu: 1:20,954

Kierowcy Ferrari – Michael Schumacher i Rubens Barrichello jak zwykle zdominowali pierwsze treningi, ale ich przewaga nad kierowcą testowym zespołu B.A.R wyniosła mniej niż sekundę. Anthony Davidson przejechał jednak znacznie więcej okrążeń i to od obydwu kierowców z włoskiej stajni razem wziętych, tak więc z pewnością nie daje to jeszcze pełnego obrazu rozkładu sił na hiszpańskim torze Catalunya. Oprócz Davidsona bardzo dobrze spisał się również kierowca testowy Toyoty – Ricardo Zonta, który nie tylko zaliczył taką samą liczbę okrążeń (26), ale jeszcze uzyskał zbliżony czas przejazdu jednego okrążenia. Tuż za Brazylijczykiem na piątej pozycji uplasował się jeden z głównych kierowców zespołu B.A.R – Jenson Button, mając już blisko półtorej sekundy straty do Michaela Schumachera. Brytyjczyk przejechał zaledwie sześć okrążeń i to dopiero pod koniec sesji, pozostawiając całą brudną robotę związaną ze sprawdzeniem dostępnych opon Davidsonowi. W pierwszej dziesiątce znalazł się również partner Buttona – Takuma Sato (ósma pozycja), który także zaliczył tylko sześć kółek. Pomiędzy kierowcami z zespołu B.A.R znaleźli się Ralf Schumacher (Williams) i bożyszcze miejscowej publiczności – Fernando Alonso (Renault), który zeszłoroczny wyścig o Grand Prix Hiszpanii ukończył na drugiej pozycji.

Pierwszą dziesiątkę zamknęli Olivier Panis (Toyota) i Kimi Raikkonen (McLaren). Fin podobnie jak przed dwoma tygodniami w obawie o wytrzymałość swojego silnika zaliczył najmniej okrążeń podczas pierwszej sesji treningowej. Ostatnim kierowcą, który zmieścił się poniżej dwóch sekund straty do Michaela Schumachera, był drugi reprezentant zespołu Williams – Juan Pablo Montoya. Na dalszych pozycjach do 17 miejsca włącznie znaleźli się pozostali kierowcy jeżdżący na oponach Michelin, natomiast na samym końcu stawki znaleźli się kierowcy z zespołów Jordan, Sauber i Minardi, korzystających z konkurencyjnych opon Bridgestone. Na uwagę zasługuje dosyć dobra postawa kierowcy testowego zespołu Jordan – Timo Glocka (18 pozycja). Niemiec zmieścił się poniżej trzech sekund straty do najszybszego kierowcy Ferrari, a jego przewaga nad jednym z głównych reprezentantów Jordana – Nickiem Heidfeldem wyniosła ponad pół sekundy.

Pierwsza sesja upłynęła pod znakiem słonecznej pogody. Temperatura powietrza wahała się pomiędzy 15-17 stopni Celsjusza, natomiast najwyższa temperatura nawierzchni toru wyniosła 32 stopnie Celsjusza. Przebieg sesji był bardzo spokojny, gdyż żaden kierowca nie wypadł z toru. Jedynie Jarno Trulli (Renault) popełnił większy błąd na jednym z zakrętów, ale ograniczył się do skorzystania z asfaltowego pobocza i po chwili znalazł się ponownie na torze.

Źródło: Formula1.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca