F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2004
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Chin
GP Japonii
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2004
Klasyfikacje generalne 2004
Statystyki z sezonu 2004

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Allianz Grand Prix of Europe 200430 maja
Nürburgring
Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,863 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,906 - Juan Pablo Montoya (Williams), 2002
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,226 - Michael Schumacher (Ferrari), 2002
Największa średnia prędkość wyścigu:
195,633 km/h - Ralf Schumacher (Williams), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.35Anthony DavidsonBAR 0061:29,447--19
2.1Michael SchumacherFerrari F20041:29,6310,1840,18414
3.2Rubens BarrichelloFerrari F20041:29,8650,4180,23412
4.14Mark WebberJaguar R51:31,4482,0011,5836
5.38Ricardo ZontaToyota TF1041:31,5872,1400,13923
6.6Kimi RaikkonenMcLaren MP4-191:31,6432,1960,0564
7.12Felipe MassaSauber C231:31,6732,2260,0309
8.4Ralf SchumacherWilliams FW261:31,6802,2330,00714
9.8Fernando AlonsoRenault R241:31,7682,3210,08816
10.9Jenson ButtonBAR 0061:31,7702,3230,00211
11.3Juan Pablo MontoyaWilliams FW261:31,7822,3350,01210
12.17Olivier PanisToyota TF1041:31,9102,4630,12810
13.5David CoulthardMcLaren MP4-191:32,3012,8540,3915
14.10Takuma SatoBAR 0061:32,5003,0530,19910
15.7Jarno TrulliRenault R241:32,6963,2490,19615
16.16Cristiano da MattaToyota TF1041:32,9153,4680,21915
17.39Timo GlockJordan EJ141:33,9254,4781,01015
18.18Nick HeidfeldJordan EJ141:33,9714,5240,04610
19.15Christian KlienJaguar R51:34,4024,9550,43111
20.19Giorgio PantanoJordan EJ141:34,4885,0410,08615
21.37Bjorn WirdheimJaguar R51:35,0435,5960,5559
22.21Zsolt BaumgartnerMinardi PS04B1:35,1865,7390,14313
23.20Gianmaria BruniMinardi PS04B1:35,4556,0080,26917
24.40Bas LeindersMinardi PS04B1:37,6098,1622,15415
25.11Giancarlo FisichellaSauber C23---2
107% najlepszego czasu: 1:35,708

Zespół Ferrari po niepowodzeniach w Monako z pewnością zamierza powrócić jak najszybciej do doskonałej formy, jednak póki co podczas pierwszych treningów poprzedzających wyścig o Grand Prix Europy najlepszy czas przejazdu jednego okrążenia uzyskał kierowca testowy zespołu B.A.R – Anthony Davidson, ustanawiając przy okazji nowy rekord toru Nurburgring. Brytyjczyk tym samym przełamał całkowitą dominację włoskiej stajni podczas pierwszych treningów i może to być zapowiedzią przewagi opon Michelin nad konkurencyjnym ogumieniem firmy Bridgestone na tym torze. W końcu miało to również miejsce w zeszłym roku i to nawet na ulicach Monte Carlo, gdzie niespełna tydzień temu Jarno Trulli odniósł pierwsze zwycięstwo w karierze, jadąc właśnie na oponach Michelin.

Przewaga Davidsona nad Michaelem Schumacherem wyniosła niespełna 0.2 sekundy, a tuż za Niemcem z podobną stratą uplasował się drugi kierowca Ferrari – Rubens Barrichello. Czwarty czas pomimo przejechania zaledwie sześciu okrążeń uzyskał kierowca z zespołu Jaguar – Mark Webber. Strata Australijczyka do Davidsona wyniosła już jednak aż dwie sekundy. Na kolejnej pozycji uplasował się najbardziej aktywny uczestnik pierwszej sesji treningowej – Ricardo Zonta. Kierowca testowy Toyoty przejechał 23 okrążenia, uzyskując zaledwie 0.05 sekundy przewagi nad zeszłorocznym zdobywcą pole position na torze Nurburgring – Kimi Raikkonenem. Fin przejechał zaledwie cztery okrążenia, próbując oszczędzać swój wyjątkowo wadliwy bolid McLaren MP4-19. Pomimo niewielkiej aktywności nie zdołał jednak uniknąć błędu, zaliczając efektowny poślizg.

Najszybszym kierowcą na oponach Bridgestone nie z zespołu Ferrari był Felipe Massa, który uplasował się na siódmej pozycji. Zwykle zaszczyt ten przypadał drugiemu kierowcy z zespołu Sauber – Giancarlo Fisichelli, jednak Włoch ze względu na problemy techniczne przejechał tylko dwa okrążenia, w tym ani jednego pomiarowego i sklasyfikowany został na ostatniej pozycji. Ósmy czas uzyskał zeszłoroczny zwycięzca wyścigu o Grand Prix Europy – Ralf Schumacher, a oprócz Niemca w pierwszej dziesiątce znaleźli się jeszcze pechowiec z Monako – Fernando Alonso oraz Jenson Button. Poza pierwszą dziesiątką wylądowali tymczasem drudzy kierowcy z zespołów Williams, Renault i B.A.R: Juan Pablo Montoya (11 pozycja), Jarno Trulli (15 pozycja) i Takuma Sato (14 pozycja). Pomiędzy Montoyą i Sato znaleźli się David Coulthard (McLaren) i Olivier Panis.

Przebieg pierwszej sesji treningowej, której towarzyszyła słoneczna pogoda, obfitował w wiele poślizgów lub wizyt na poboczach. Oprócz Raikkonena błędy popełnili Alonso (zakręt nr 1), Zonta (ostatni zakręt), Michael Schumacher (zakręt nr 3) i Coulthard (zakręt nr 13). Drobnych pomyłek nie uniknęli również Giorgio Pantano (Jordan) i kierowca testowy Minardi – Bas Leinders.

Źródło: Formula1.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca