F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2013
GP Australii
GP Malezji
GP Chin
GP Bahrajnu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Korei Południowej
GP Japonii
GP Indii
GP Abu Zabi
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
Strona główna sezonu 2013
Klasyfikacje generalne 2013
Statystyki z sezonu 2013

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Grosser Preis Santander von Deutschland 20137 lipca
Nürburgring
Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,863 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,691 - Q1, Takuma Sato (BAR), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:29,468 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,160 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.10Lewis HamiltonMercedes F1 W041:31,754--25
2.9Nico RosbergMercedes F1 W041:31,9730,2190,21925
3.2Mark WebberRed Bull RB91:32,7891,0350,81622
4.15Adrian SutilForce India VJM061:32,8221,0680,03316
5.7Kimi RaikkonenLotus E211:32,9561,2020,13422
6.4Felipe MassaFerrari F1381:33,0651,3110,10918
7.5Jenson ButtonMcLaren MP4-281:33,1391,3850,07424
8.1Sebastian VettelRed Bull RB91:33,2131,4590,07420
9.8Romain GrosjeanLotus E211:33,2601,5060,04727
10.6Sergio PerezMcLaren MP4-281:33,4561,7020,19618
11.14Paul di RestaForce India VJM061:33,4931,7390,03718
12.11Nico HulkenbergSauber C321:33,8102,0560,31720
13.19Daniel RicciardoToro Rosso STR81:33,9012,1470,09123
14.18Jean-Eric VergneToro Rosso STR81:33,9762,2220,07526
15.16Pastor MaldonadoWilliams FW351:34,0252,2710,04920
16.17Valtteri BottasWilliams FW351:34,2002,4460,17522
17.12Esteban GutierrezSauber C321:34,4372,6830,23724
18.20Charles PicCaterham CT031:35,6743,9201,23723
19.23Max ChiltonMarussia MR021:35,9874,2330,31319
20.21Giedo van der GardeCaterham CT031:36,0784,3240,09123
21.22Rodolfo GonzalezMarussia MR021:37,4595,7051,38121
22.3Fernando AlonsoFerrari F138---2
107% najlepszego czasu: 1:38,177

Weekend na Nurburgringu z pewnością będzie się odbywał w cieniu dyskusji na temat opon. Już wczoraj kierowcy zapowiedzieli możliwy bojkot, jeśli problemy z GP Wielkiej Brytanii powtórzą się. Biorąc pod uwagę nową specyfikację Pirelli, która zostanie użyta w Niemczech, pierwszy trening zapowiadał się bardzo pracowicie.

Tak też było, zawodnicy wyjechali od razu na okrążenia instalacyjne, a Lewis Hamilton wykonał ich aż trzy. Najważniejszą informacją początku treningu był jednak problem w bolidzie Fernando Alonso, który musiał się zatrzymać na torze po kilku zakrętach od wyjazdu z boksu. Kierownictwo Ferrari nie było zadowolone tym widokiem.

Pierwszym zawodnikiem z czasem zbliżonym do reprezentatywnego był Jenson Button, który po kilku okrążeniach legitymował się wynikiem 1:33,545. W ślad za McLarenem poszły inne ekipy i na torze pojawiło się nieco więcej akcji.

Wynik Buttona pobił Mark Webber, wykręcając 1:33.047. Trening trwał już 40 minut, a 12 ciągle nie miało ustanowionego czasu. Z ciekawostek należy wspomnieć, że dzisiaj w garażu Force India z ramienia Pirelli pracuje nasz rodak, który dogląda opon i gromadzi informacje na ich temat.

Mimo ostrożnych wypowiedzi po nakazie używania kierunkowych opon zgodnie z ich przeznaczeniem, Nico Rosberg popisał się niezłym wynikiem i wskoczył na czoło tabeli, jego czas to 1:32,552. Tymczasem Alonso ponownie wyjechał na tor i przez radio zakomunikował, iż problem z początku treningu powtórzył się, po czym bardzo wolnym tempem zjechał do garażu.

Czas Rosberga podkręcił Hamilton, wykręcając 1:32,349 i tym samym obejmując prowadzenie. Po kilku kolejny okrążeniach Anglik poprawił wynik i z czasem 1:32,041 zbliżył się do złamania granicy 1:32. Mercedesy w tym momencie były zdecydowanie szybsze od reszty ekip, Potwierdził to jeszcze raz Hamilton, przejeżdżając okrążenie w czasie 1:31,754. Nico Rosberg był wolniejszy o 0,3 sekundy.

20 minut przed końcem treningu okazało się, że Alonso już nie wyjedzie na tor. Awaria okazała się zbyt skomplikowana do naprawy i Hiszpan mógł zaliczyć tą sesję do straconych. Do końca sesji Mercedes okazał się niepokonany, a różnica do kolejnych bolidów nasuwa wniosek, że jak na razie to zdecydowani faworyci do zwycięstwa w ten weekend. Jednak czy inni dadzą radę odrobić straty? Dowiecie się tego czytając Wyprzedź Mnie!


Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Siux, 05.07.2013 15:31[!]
Aż tak się boicie, że Vettel mistrza nie zdobędzie? On przecież ze stajni świętoszków, która to nigdy przenigdy nie oszukiwała. Dajcie już spokój.
Cały paddok dzieli się na oszustów i na tych co by chcieli oszukać ale nie wiedzą jak i/lub nie mają za co.
Zajkos, 05.07.2013 15:52[!]
Mam pytanie... W jakiej Serii jeździ teraz Rodolfo Gonzales?
modlicha, 05.07.2013 17:24[!]
@THC-303
Mercedes zyskał na testach z pewnością.
Kara jednak nie mogła być większa niż ta jaką dostawał RBR w latach 2011-2012.
Tamci oszukiwali nagminnie i kończyło się na reprymendach. Do tego dzięki oszustwom zdobyli 2 tytuły.

Ukaranie Merca DQ albo zabraniem punktów byłoby ogromną niesprawiedliwością. Bo albo wszystkich karzemy tak samo albo nikogo.

I również podkreślam, że RBR łamał przepis o zakazie ustawiania samochodu w parc femme. Co naginanli to naginali. Gdzie balansowali na krawędzi przepisów to balansowali. Ten przepis akurat złamali.

Zresztą rozmawialiśmy już o tym czemu akurat ta sprawa przeszła im tak lekko i pobieżnie. Zbyt wiele zarzutów zbiegło się wtedy razem.
katinka, 05.07.2013 17:36[!]
To tylko statystyki @THC ;P
Testy na pewno coś dały Mercowi, ale może niektórzy wezmą pod uwagę też to, że nie tylko w fabryce RBR, Lotusa czy Ferrari pracują dzień i noc świetni inżynierowie. A może tak się złożyło, że część problemów Mercedes rozwiązał sam, tym bardziej, że podobno przecież testowali tylko te inne opony, te na przyszły sezon.
Czyli mamy w F1 oszustów, co łamią przepisy i geniuszy, co je "tylko" naginają... Czy jeśli jakiś gościu nagnie przepisy dla siebie, by np. nie płacić podatku, to będzie takim samym złodziejem jak ten co okradł bank, czy może nazwiemy tego pierwszego kreatywnym geniuszem? ;)
Reyon, 05.07.2013 18:06[!]
@THC-303
Cytat :
z naciskiem na kwalifikacje...

Jak najbardziej z premedytacją użyłem słowa kwalifikacje. Jak nie wiesz co to sarkazm zapraszam na wiki.

Cytat :
Przeczytałem cały, tyle że nie mam się zamiaru odnosić do jakiś bredni o ironii.

Nie chodziło mi o "brednie o ironii" tylko wyraźnie w swoim tekście podkreśliłem, że nie neguje zysków Mercedesa. Ty mi zaś rozrysowujesz ile to Mercedes nie zyskał na tych testach. Zrozum jednak - JA TEGO NIE NEGUJE!
THC-303, 05.07.2013 18:12[!]
Cytat :
Jak nie wiesz co to sarkazm zapraszam na wiki

To fajnie. Mam prosty sposób na rozwiązanie moich problemów - wikipedia. Ty masz gorzej, na wiki nie podadzą kiedy i jak używać sarkazmu, żeby nie wyjść na... :).

Cytat :
Bo albo wszystkich karzemy tak samo albo nikogo.

Z tym się zgodzić nie mogę. Dlaczego Raikkonen i Ricciardo dostali marne +2 na gridzie za zlamanie regulaminu w Kanadzie, a Grosjean za Belgię baniaka na wyścig? Dlaczego jest inna kara za kradzież miliona złotych a inna za kradzież lizaka?
Ogólnie napisałem już ostatnio: zgadza się że wtedy Red Bull przepisy złamał. Napisałem też co mnie razi: FIA nakazała Red Bullowi powrót do ustawień poprzednich. Jak nakazać Mercedesowi powrót do tego co było przed testami?

Cytat :
Ukaranie Merca DQ albo zabraniem punktów byłoby ogromną niesprawiedliwością.

Ja też nie mówię o DQ.

Cytat :
Do tego dzięki oszustwom zdobyli 2 tytuły.

Gruba przesada. Mają też dobrego projektanta, czyż nie?

Cytat :
Czyli mamy w F1 oszustów, co łamią przepisy i geniuszy, co je "tylko" naginają... Czy jeśli jakiś gościu nagnie przepisy dla siebie, by np. nie płacić podatku, to będzie takim samym złodziejem jak ten co okradł bank, czy może nazwiemy tego pierwszego kreatywnym geniuszem? ;)

Co nie jest katinko zabronione to jest dozwolone. Nie nazwę go kreatywnym geniuszem, ale oportunistą, cwaniakiem etc, a nie złodziejem. Zresztą to jak ktoś kogoś nazwie jest nieważne. Ważne po czyjej stronie jest prawo.
modlicha, 05.07.2013 18:58[!]
Cytat THC-303 :
Napisałem też co mnie razi: FIA nakazała Red Bullowi powrót do ustawień poprzednich. Jak nakazać Mercedesowi powrót do tego co było przed testami?

To proste. Od następnego wyścigu zostają wprowadzone nowe opony symetryczne. Podejrzewam, że będą się zachowywały inaczej niż obecne.
Zespoły z wyjątkiem Mercedesa odbędą testy na nowych oponach. Sprawa się wyrówna, nawet z lekką niekorzyścią dla Mercedesa. I dobrze im tak.

A co zrobić z tymi punktami, które RBR zdobył zanim FIA się zorientowała że oszukują???
Zostaje tylko pozgrzytać zębami. :-)
Piszesz, że gruba przesada,że dzięki temu zdobyli mistrzostwa. Hmmm może w 2011 faktycznie na RBR nie było mocnych.Ale o ile się nie mylę to w roku 2012 brakło tylko 3 pkt...
Do tego nie wiemy czy stosowali ten mechanizm tylko w samochodzie Vettela czy też u Webbera. Bo jeśli tylko w jednym aucie to całkiem wypaczyli rywalizacje przez dwa lata, nawet miedzy Sebem a Markiem.
Cytat THC-303 :
Mają też dobrego projektanta, czyż nie?

Ani przez chwilę nie wątpię kto był autorem tego genialnego wynalazku.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca