F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Rolex British Grand Prix 20188 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:26,600 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,621 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,562 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:27,487--24
2.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:27,8540,3670,36727
3.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:27,9980,5110,14422
4.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:28,1440,6570,14630
5.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:28,2180,7310,07424
6.33Max VerstappenRed Bull RB141:28,3250,8380,10724
7.8Romain GrosjeanHaas VF-181:29,3521,8651,02712
8.11Sergio PerezForce India VJM111:29,8122,3250,46023
9.31Esteban OconForce India VJM111:29,8152,3280,00324
10.18Lance StrollWilliams FW411:29,8782,3910,06325
11.9Marcus EricssonSauber C371:29,9422,4550,06425
12.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:30,0042,5170,06231
13.16Charles LeclercSauber C371:30,0272,5400,02327
14.20Kevin MagnussenHaas VF-181:30,0652,5780,03820
15.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:30,3222,8350,25719
16.55Carlos SainzRenault R.S.181:30,3582,8710,03622
17.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:30,4162,9290,05825
18.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:30,7013,2140,28518
19.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:30,7493,2620,04831
20.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:31,0173,5300,26822
107% najlepszego czasu: 1:33,611

Embed from Getty Images

Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia w trakcie porannego piątkowego treningu przed Grand Prix Wielkiej Brytanii. Za nim znaleźli się Valtteri Bottas i Sebastian Vettel.

Tor Silverstone przywitał kierowców wyśmienitą pogodą. Na trybunach od samego początku sesji znajdowało się wielu kibiców, wspierających głównie Lewisa Hamiltona. Jako pierwszy aleję serwisową opuścił jednak nie kierowca ze Stevenage, a Marcus Ericsson. Wiele zespołów testowało nowe rozwiązania aerodynamiczne. Ferrari sprawdzało zmodyfikowaną podłogę i tylne skrzydło w specyfikacji o niskim docisku. Force India miało do dyspozycji pierwsze duże poprawki aerodynamiczne. Stajnie Mercedesa i Toro Rosso eksperymentowały z kolei w obszarze lusterek.

Po nieco ponad dziesięciu minutach Max Verstappen ukończył pomiarowe okrążenie notując wynik 1:30,863s. Na kolejnym kółku Holender poprawił się na 1:30,009. Oprócz niego jedynymi kierowcami mającymi na swoim koncie rezultaty byli Pierre Gasly i Brendon Hartley z Toro Rosso. Po kilku minutach do pracy na torze przystąpili zawodnicy Ferrari. Raikkonen wskoczył na P2, tracąc 0,4s do Verstappena. Wtedy to w pierwszym i trzecim sektorze pojawiły się żółte flagi. Winnym ich wywieszenia okazał się Siergiej Sirotkin, który wpadł w żwirową pułapkę przejeżdżając przedostatni zakręt. Rosjanin stracił kontrolę nad swoim Williamsem po wyprzedzeniu wolno jadącego bolidu rywala.

Verstappen stopniowo podkręcał tempo i po 25 minutach od rozpoczęcia zajęć przy jego nazwisku widniał już czas 1:29,469s. W użyciu znajdowały się wszystkie dostępne w ten weekend mieszanki ogumienia. Niektórzy kierowcy rozpoczynali realizację programu na twardych oponach (Ricciardo, Ocon, Grosjean), a inni jak Sainz, Vandoorne czy Hartley od razu wyjeżdżali na tor z "żółtymi" Pirelli PZero. Bliżej końca pierwszych trzydziestu minut sesji Sebastian Vettel został nowym liderem klasyfikacji, legitymując się osiągnięciem 1:29,244s. Niemiec miał w swoim bolidzie pośrednią mieszankę.

Takie same opony wykorzystywali kierowcy Mercedesa. Hamilton znajdował się na piątym miejscu i tracił pół sekundy do swego rywala w walce o mistrzowski tytuł. Brytyjczyk nie był pod wrażeniem nowej nawierzchni Silverstone: "To najbardziej wyboisty tor po jakim jeździłem" – powiedział w rozmowie z inżynierem. Krótko po tym lider Mercedesa uzyskał wynik o trzy dziesiętne części sekundy lepszy od Vettela (1:29,908s).

Kontrowersje wzbudziła po raz kolejny zupełnie nieprzemyślana i nieodpowiedzialna jazda Kevina Magnussena, który dwukrotnie był bliski doprowadzenia do kontaktu z McLarenem MCL33 Alonso. Hiszpan poprosił o interwencję sędziów. Po czterdziestu minutach zespoły musiały oddać pierwsze komplety opon Pirelli. Stąd też doszło do krótkiej przerwy w akcji na torze. Drugi stint tego poranka pokonywał jedynie Gasly. Dziesięć minut przed godziną jedenastą czasu lokalnego Bottas opuścił pit lane na miękkich oponach po czym ustanowił nowy rekord sesji: 1:28,143s. Był to czas o sekundę lepszy od wyniku FP1 z ubiegłego roku. Hamilton szybko odpowiedział rezultatem o 0,010s gorszym. Bottas zszedł jednak na 1:27,854s.

Romain Grosjean awansował na piąte miejsce, ale tuż po tym rozbił swój bolid pokonując pierwszy zakręt. Francuz raportował swojemu zespołowi, że po najechaniu na nierówność nie był w stanie zamknąć DRS zbliżając do T1. Haas uderzył w barierę co doprowadziło do solidnych uszkodzeń zawieszenia. Zarządzono wirtualną neutralizację. Pomimo mocnego tempa Hamilton nie był zadowolony z wyczucia bolidu i postanowił pozostać na torze. Na około 20 minut przed końcem treningu rezultatu okrążenia wciąż nie miał ustanowionego Fernando Alonso.

Tymczasem Hamilton dał powód do zadowolenia swoi wiernym kibicom: pokonał kółko w tempie 1:27,487s, uzyskując 0,4-sekundową przewagę nad Bottasem. Trzeci Vettel tracił do lidera tabeli nieco ponad pół sekundy. Czwarty był Ricciardo, piąty Verstappen. Początek weekendu nie układał się za to po myśli Renault: Sainz piętnasty, Hulkenberg siedemnasty. Ciekawie przedstawiała się forma Williamsa: Stroll plasował się na dziesiątym miejscu, podczas gdy nazwisko Sirotkina znajdowało się w dole drugiej dziesiątki. Z dobrej strony prezentował się Sauber: Ericsoon był jedenasty, Leclerc trzynasty.

Drobny problem przytrafił się Raikkonenowi, który obrócił swój bolid pokonując zakręt Brooklands. Fin wyjechał na trawiaste pobocze, ale po chwili powrócił do pracy na torze. Na piętnaście minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Alonso nadal nie miał na koncie pomiarowego kółka. Wiadomo było jednak, że kierowca z Oviedo i Magnussen spotkają się z sędziami w celu omówienia wcześniejszego incydentu związanego z niebezpieczną jazdą.

Alonso pokonał w końcu szybkie okrążenie i przesunął się na piętnastą pozycję. Co ciekawe kierowcy Renault nie byli w stanie poprawić swoich rezultatów na miękkich oponach. Pięć minut przed końcem sesji Verstappen został poproszony o zatrzymanie bolidu na prostej startowej i unikanie zmiany biegów. Chwilę wcześniej zwycięzca ostatniego wyścigu w Austrii poinformował o problemie ze skrzynią biegów.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 41°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 2,4 m/s
Wilgotność powietrza: 52%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
JuJu_Hound, 06.07.2018 12:53[!]
Coś niesamowitego co ten Grosjean wyprawia w tym sezonie. Rozumiem ze placi juz z wlasnej kieszeni za szkody?
marios76, 06.07.2018 13:17[!]
@JuJu_Hound Dwa najwieksze problemy zespolu Hass to kierowcy. Choc przyznam, ze Magnussej nieco sie po zeszlym sezonie ogarnął, to jednak Grosjean gorzej niz zoltodziob. I niby ma komfort, to jednak sadze, ze miarke u Steinera przebral. Ten zespol zasluguje na konkretnego kierowce, tuz zza samego topu. Potencjal ma na pewno.
modlicha, 06.07.2018 13:19[!]
Robert mógłby złożyć jakąś kurtuazyjną wizytę w motorhome Haasa, ot niby pogadać, powygłupiać się, poklepać po ramieniu.... ;)
Player1, 06.07.2018 13:42[!]
@JuJu @marios76
Zanim kogoś skrytykujecie, sprawdźcie proszę co się stało. GRO wszedł w zakręt z otwartym DRS. widać to na powtórkach.
maciejas512, 06.07.2018 13:59[!]
@Player1 ayfkm? Przecież to od niego zależało czy wejść w zakręt z DRSem czy nie. Jak widać znowu popełnił błędną decyzję. Grosjean powoli lepszy niż Maldonado :D Naprawdę to nie żart. Sezon 2012 i 2018 to perełki w wykonaniu Romaina.
marios76, 06.07.2018 14:00[!]
@Player1 To dlaczego nie zamknął, ja mialem to zrbic za niego? :)
Player1, 06.07.2018 14:15[!]
@up
Miał wysiąść i popchnąć. DRS jest zautomatyzowany i otwiera się tylko w wyznaczonych strefach. Tyko w pierwszym roku był obsługiwany ręcznie ponieważ można było go używać na całym torze.
bartoszcze, 06.07.2018 14:29[!]
Czekam kto pierwszy przejedzie Eau Rouge z otwartym DRS ;)
koszal, 06.07.2018 14:31[!]

jaki zautomatyzowany? otwierany jest na przycisk i zamykany na przycisk badz wcisniecie hamulca
maciejas512, 06.07.2018 14:47[!]
@Player1 Co ty gadasz. Jak wciśniesz hamulec, ba jak puścisz gaz to się zamyka. Była mowa o tym ostatnio.
Player1, 06.07.2018 17:28[!]
@up
W tym sezonie RAI zgłaszał przez radio problem z DRS (nie pamiętam, w którym wyścigu) i inżynier poradził mu, żeby włączał ręcznie, więc pewna automatyzacja jest.

Mniejsza o oto. Mój błąd. GRO przyznał, że na wyboju palec mu się omsknął i nie wyłączył systemu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca