F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hockenheim.
Mercedes-Benz Grosser Preis von Deutschland 201928 lipca
Hockenheimring
Długość toru: 4,574 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 306,458 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:11,212 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,780 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
215,852 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF901:14,013--21
2.16Charles LeclercFerrari SF901:14,2680,2550,25525
3.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:14,3150,3020,04732
4.33Max VerstappenRed Bull RB151:14,3300,3170,01528
5.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:14,6600,6470,33028
6.10Pierre GaslyRed Bull RB151:14,8130,8000,15323
7.55Carlos SainzMcLaren MCL341:15,0621,0490,24930
8.8Romain GrosjeanHaas VF-191:15,0741,0610,01230
9.18Lance StrollRacing Point RP191:15,1911,1780,11726
10.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:15,5671,5540,37623
11.11Sergio PerezRacing Point RP191:15,6041,5910,03724
12.4Lando NorrisMcLaren MCL341:15,6161,6030,01226
13.20Kevin MagnussenHaas VF-191:15,7591,7460,14327
14.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:15,7761,7630,01730
15.23Alexander AlbonToro Rosso STR141:15,7771,7640,00124
16.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:15,8231,8100,04623
17.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:15,9531,9400,13026
18.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:16,3822,3690,42931
19.88Robert KubicaWilliams FW421:16,5592,5460,17727
20.63George RussellWilliams FW421:17,1263,1130,56723
107% najlepszego czasu: 1:19,194


Sebastian Vettel odnotował najlepszy rezultat w trakcie porannego piątkowego treningu przed Grand Prix Niemiec. Za kierowcą Ferrari znaleźli się Charles Leclerc oraz Lewis Hamilton.

Pierwsze momenty sesji upłynęły na okrążeniach instalacyjnych. Po pięciu minutach nie mieli ich na koncie jedynie dwaj kierowcy Mercedesa: Lewis Hamilton i Valtteri Bottas oraz Lance Stroll z Racing Point. Pierwsze pomiarowe kółko przejechał Carlos Sainz, który ustanowił czas 1:17,939s. Pierre Gasly, który także pozostał na torze nieco dłużej niż większość kierowców, wykręcił rezultat o nieco ponad 3 sekundy gorszy. Francuz od samego początku narzekał na wibracje utrudniające prowadzenie bolidu RB13.

Gdy Robert Kubica rozpoczął pierwszy reprezentatywny przejazd w zmodyfikowanym Williamsie FW42, zgłosił problem z detekcją DRS w drugim punkcie pomiaru. Chwilę później, krótko przed 11:20, trening został przerwany wywieszeniem czerwonych flag, po tym jak Kevin Magnussen zatrzymał swój bolid na dojeździe do zakrętu Sachs, zgłaszając Haasowi odcięcie mocy. Guenther Steiner poinformował o tym, iż zatrzymanie miało związek z awarią jednego z sensorów jednostki napędowej.

Po holowaniu konstrukcji VF-19 do alei serwisowej, sesja została wznowiona punktualnie o 11:26. Tym razem kierowcy nie zwlekali z wyjazdem na tor. Pierwsze instalacyjne przejazdy wykonali zawodnicy Mercedesa, a niedługo później Max Verstappen korzystający z pośredniej mieszanki wskoczył na pozycję lidera tabeli, ustanawiając wynik 1:16,100. Tuż po tym Bottas pokonał pętlę Hockenheimringu w czasie 1:14,828s. Rezultat Hamiltona był o 0,7s gorszy. Obaj zawodnicy Srebrnych Strzał rozpoczęli realizację programu na miękkich oponach.

Magnussen nie spędził zbyt wiele czasu u mechaników i powrócił do jazdy po szybkiej kontroli technicznej. W międzyczasie Grosjean narzekał na dużą podsterowność w wolnych zakrętach. Francuz tracił niespełna 2 sekundy do Bottasa. Za prowadzącymi Mercedesami plasował się Verstappen a dalej duet Ferrari: Leclerc przed Vettelem. Kolejna próba pozwoliła pierwszemu z wymienionych kierowców Ferrari wskoczyć na drugie miejsce. Hamilton i Vettel także dokonali postępów, ale pozostali na pozycjach trzeciej i piątej.

Robert Kubica pracowicie rozpoczął trening. W jego dorobku znajdowało się 14 okrążeń i czas 1:17,642. Polak plasował się na dziewiętnastej lokacie, tuż nad zespołowym kolegą z Williamsa – George'em Russelem, który korzystał ze starszej specyfikacji bolidu w celu zebrania wiarygodnych danych porównawczych. Z dobrej strony prezentowali się kierowcy Racing Point w zmodyfikowanej konstrukcji RP19: Perez był szósty, Stroll dziewiąty. Poza czołową dziesiątką znajdowali się za to kierowcy McLarena: Sainz i Stroll. Na odległym szesnastym miejscu widniało nazwisko Pierre'a Gasly'ego – wiele wskazywało jednak na to, że kierowca Red Bulla wykonywał przejazdy z większym zapasem paliwa.

Około południa Russell podkręcił tempo i wskoczył na P18, rozdzielając duet Alfy Romeo: Giovinazziego i Raikkonena. W bolidzie urzędującego mistrza F2 znajdowały się miękkie opony. Bottas miał szansę na poprawę swego rekordowego wyniku, jednak zepsuł ostatni zakręt. Mało brakowało, a Fin straciłby panowanie nad kierownicą po wyjeździe na sztuczną trawę. Podobny – chociaż mniej groźny – incydent zaliczył Hamilton. Pomimo tego pięciokrotnemu mistrzowi świata udało się znacznie przebić wynik zespołowego kolegi z Mercedesa. Bottas spadł na drugą pozycję, tracąc około 0,5s do P1.

McLaren podkręcał tempo – Sainz zdołał awansować na trzecie miejsce, ale tuż po tym spadł na czwartą lokatę, za Grosjeana. Obaj kierowcy korzystali z miękkich opon, podczas gdy czołówka trzymała się pracy na pośredniej mieszance. Tymczasem Kubica znalazł się na osiemnastej pozycji, 0,6s przed Russellem.

Leclerc odebrał Hamiltonowi pierwsze miejsce po szybkim przejeździe na miękkiej mieszance. Gasly, który większość treningu spędził w dolnej części drugiej dziesiątki także otrzymał "czerwone" Pirelli PZero, na których awansował do pierwszej piątki, 0,5s za Verstappena. Świerze miękkie opony pomogły także Vettelowi, który otarł się o barierę 1m14s awansując na pozycję lidera, na której pozostał już do samego końca FP1. Leclerc był drugi (+0,25s), Hamilton trzeci (+0,3s na pośredniej mieszance).

Robert Kubica zakończył poranne zajęcia na dziewiętnastym miejscu. Krakowianin stracił 0,177s do osiemnastego Giovinazziego, który także uzyskał swój najlepszy wynik na miękkich oponach. Na dwudziestym miejscu uplasował się Russell (+0,567s do Polaka). W ostatnich dziesięciu minutach Williams skorzystał z farby flow-viz, badając przepływ powietrza wokół zmodyfikowanego bolidu Kubicy: czerwoną pomalowano nos oraz deflektory, a zieloną powierzchnie boczne.

Dwie minuty przed wywieszeniem flagi w szachownicę Bottas wypadł z toru w zakręcie Sachs, po zblokowaniu lewej przedniej opony. Fin nie uderzył w barierę, zatrzymując się na żwirowym poboczu. Wracając do jazdy reprezentant teamu z Brackley naniósł na asfalt mnóstwo drobnych kamyków.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 35°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 27%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca