|
|
|
|
|
|
Aramco Magyar Nagydíj 2020 | 19 lipca |
|
|
|
Hungaroring | |
|
Długość toru: 4,381 km Liczba okrążeń: 70 Pełny dystans: 306,630 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:14,572 - Max Verstappen (Red Bull), 2019 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:17,103 - Max Verstappen (Red Bull), 2019 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 193,532 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019 |
| |
Sesja treningowa 1 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W11 EQ Performance | | 1:16,003 | - | - | 37 |
2. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W11 EQ Performance | | 1:16,089 | 0,086 | 0,086 | 37 |
3. | 11 | Sergio Perez | Racing Point RP20 | | 1:16,530 | 0,527 | 0,441 | 20 |
4. | 18 | Lance Stroll | Racing Point RP20 | | 1:16,967 | 0,964 | 0,437 | 35 |
5. | 3 | Daniel Ricciardo | Renault R.S.20 | | 1:17,200 | 1,197 | 0,233 | 28 |
6. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF1000 | | 1:17,238 | 1,235 | 0,038 | 26 |
7. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF1000 | | 1:17,404 | 1,401 | 0,166 | 29 |
8. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB16 | | 1:17,435 | 1,432 | 0,031 | 28 |
9. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL35 | | 1:17,523 | 1,520 | 0,088 | 26 |
10. | 31 | Esteban Ocon | Renault R.S.20 | | 1:17,615 | 1,612 | 0,092 | 35 |
11. | 55 | Carlos Sainz | McLaren MCL35 | | 1:17,675 | 1,672 | 0,060 | 32 |
12. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-20 | | 1:17,713 | 1,710 | 0,038 | 35 |
13. | 23 | Alexander Albon | Red Bull RB16 | | 1:17,727 | 1,724 | 0,014 | 28 |
14. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-20 | | 1:17,890 | 1,887 | 0,163 | 35 |
15. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW43 | | 1:17,969 | 1,966 | 0,079 | 31 |
16. | 26 | Daniił Kwiat | AlphaTauri AT01 | | 1:18,292 | 2,289 | 0,323 | 35 |
17. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C39 | | 1:18,425 | 2,422 | 0,133 | 30 |
18. | 63 | George Russell | Williams FW43 | | 1:18,574 | 2,571 | 0,149 | 29 |
19. | 88 | Robert Kubica | Alfa Romeo C39 | | 1:19,150 | 3,147 | 0,576 | 26 |
20. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT01 | | - | - | - | - |
| |
107% najlepszego czasu: 1:21,323 |
|
| Embed from Getty Images
Po podwójnym weekendzie w Austrii, Formuła 1 zawitała na Węgry. Na znajdującym się pod Budapesztem Hungaroringu, w pierwszym treningu najszybszym czasem popisał się Lewis Hamilton.
Hungaroring przywitał zespoły nietypową, chłodną pogodą, a także silnym wiatrem. Mimo ryzyka deszczu sesja zaczęła się na suchym torze. Pierwszym kierowcą, który zameldował się na torze, był Lando Norris, a tuż za nim z pit lane wyjechał Robert Kubica. Polak po raz kolejny wziął udział w pierwszym treningu, tym razem zastępując Kimiego Raikkonena.
Początek sesji standardowo dał szansę na przeprowadzenie okrążeń instalacyjnych i już po sześciu minutach wszyscy kierowcy schowali się w swoich garażach. Pierwszym kierowcą, który ustanowił czas okrążenia, był Max Verstappen. Chwilę później do Holendra dołączyli obaj kierowcy Mercedesa, którzy zdecydowali się na wybór miękkich opon. Z upływem czasu kierowcy coraz śmielej wyjeżdżali na tor, a większość z nich korzystała z opon twardych.
Po upływie 30 minut na czele klasyfikacji znajdowali się Lewis Hamilton oraz Valtteri Bottas. Oprócz kierowców Mercedesa na wykorzystanie opon miękkich zdecydowali się tylko kierowcy Williamsa. Jedynym kierowcą, który nie ustanowił czasu, był Pierre Gasly. Z powodu problemów z jednostką napędową, samochód Francuza musiał zostać rozebrany. W tym samym czasie wyjeżdżający z pit lane Kubica obrócił się w pierwszym zakręcie. Polak przyznał przez radio, że zagapił się na jadących prostą kierowców.
Silny wiatr oraz pojedyncze krople deszczu utrudniały poznawanie limitów toru. Lewis Hamilton zablokował przednie opony na dojeździe do pierwszego zakrętu, przygoda nie zakończyła się jednak większymi konsekwencjami. Chwilę później wszyscy kierowcy ponownie schowali się w swoich garażach.
Pierwszym kierowcą, który wyjechał na tor w drugiej połowie treningu, był Romain Grosjean. Z upływem czasu coraz więcej kierowców decydowało się na wybór miękkiej mieszanki. Na 30 minut przed końcem na czoło tabeli wskoczył Bottas, jednak już kilka minut później jego czas poprawił Hamilton. Przygodę na torze zaliczył Sergio Perez, który hamując w pierwszym zakręcie kompletnie zniszczył jedną z opon. Max Verstappen natrafił na swoim szybkim okrążeniu na wolno jadącego Nicholasa Latifiego.
W ciągu ostatnich 10 minut ruch na torze standardowo się powiększył. Sebastian Vettel zgłaszał lekki deszcz, jednak już do końca sesji nawierzchnia pozostała sucha. Najszybszym kierowcą treningu okazał się Hamilton, a tuż za nim uplasował się Bottas. Obaj kierowcy korzystali odpowiednio z twardej i pośredniej mieszanki.
Za kierowcami Mercedesa uplasowali się Perez oraz Stroll. Piąte miejsce należało do Daniela Ricciardo. Kolejne lokaty zajęli kierowcy Ferrari, którzy również nie ustanowili swoich najszybszych czasów na miękkich oponach. Pierwszą dziesiątkę zamknęli Verstappen, Norris i Ocon. Robert Kubica zakończył trening na 19. miejscu. Pierre Gasly nie pojawił się na torze.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 46°C
Temperatura powietrza: 32°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 29%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|