F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Aramco Magyar Nagydíj 202019 lipca
Hungaroring
Długość toru: 4,381 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 306,630 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:14,572 - Max Verstappen (Red Bull), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:17,103 - Max Verstappen (Red Bull), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
193,532 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W11 EQ Performance1:16,003--37
2.77Valtteri BottasMercedes W11 EQ Performance1:16,0890,0860,08637
3.11Sergio PerezRacing Point RP201:16,5300,5270,44120
4.18Lance StrollRacing Point RP201:16,9670,9640,43735
5.3Daniel RicciardoRenault R.S.201:17,2001,1970,23328
6.5Sebastian VettelFerrari SF10001:17,2381,2350,03826
7.16Charles LeclercFerrari SF10001:17,4041,4010,16629
8.33Max VerstappenRed Bull RB161:17,4351,4320,03128
9.4Lando NorrisMcLaren MCL351:17,5231,5200,08826
10.31Esteban OconRenault R.S.201:17,6151,6120,09235
11.55Carlos SainzMcLaren MCL351:17,6751,6720,06032
12.20Kevin MagnussenHaas VF-201:17,7131,7100,03835
13.23Alexander AlbonRed Bull RB161:17,7271,7240,01428
14.8Romain GrosjeanHaas VF-201:17,8901,8870,16335
15.6Nicholas LatifiWilliams FW431:17,9691,9660,07931
16.26Daniił KwiatAlphaTauri AT011:18,2922,2890,32335
17.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C391:18,4252,4220,13330
18.63George RussellWilliams FW431:18,5742,5710,14929
19.88Robert KubicaAlfa Romeo C391:19,1503,1470,57626
20.10Pierre GaslyAlphaTauri AT01----
107% najlepszego czasu: 1:21,323

Embed from Getty Images

Po podwójnym weekendzie w Austrii, Formuła 1 zawitała na Węgry. Na znajdującym się pod Budapesztem Hungaroringu, w pierwszym treningu najszybszym czasem popisał się Lewis Hamilton.

Hungaroring przywitał zespoły nietypową, chłodną pogodą, a także silnym wiatrem. Mimo ryzyka deszczu sesja zaczęła się na suchym torze. Pierwszym kierowcą, który zameldował się na torze, był Lando Norris, a tuż za nim z pit lane wyjechał Robert Kubica. Polak po raz kolejny wziął udział w pierwszym treningu, tym razem zastępując Kimiego Raikkonena.

Początek sesji standardowo dał szansę na przeprowadzenie okrążeń instalacyjnych i już po sześciu minutach wszyscy kierowcy schowali się w swoich garażach. Pierwszym kierowcą, który ustanowił czas okrążenia, był Max Verstappen. Chwilę później do Holendra dołączyli obaj kierowcy Mercedesa, którzy zdecydowali się na wybór miękkich opon. Z upływem czasu kierowcy coraz śmielej wyjeżdżali na tor, a większość z nich korzystała z opon twardych.

Po upływie 30 minut na czele klasyfikacji znajdowali się Lewis Hamilton oraz Valtteri Bottas. Oprócz kierowców Mercedesa na wykorzystanie opon miękkich zdecydowali się tylko kierowcy Williamsa. Jedynym kierowcą, który nie ustanowił czasu, był Pierre Gasly. Z powodu problemów z jednostką napędową, samochód Francuza musiał zostać rozebrany. W tym samym czasie wyjeżdżający z pit lane Kubica obrócił się w pierwszym zakręcie. Polak przyznał przez radio, że zagapił się na jadących prostą kierowców.

Silny wiatr oraz pojedyncze krople deszczu utrudniały poznawanie limitów toru. Lewis Hamilton zablokował przednie opony na dojeździe do pierwszego zakrętu, przygoda nie zakończyła się jednak większymi konsekwencjami. Chwilę później wszyscy kierowcy ponownie schowali się w swoich garażach.

Pierwszym kierowcą, który wyjechał na tor w drugiej połowie treningu, był Romain Grosjean. Z upływem czasu coraz więcej kierowców decydowało się na wybór miękkiej mieszanki. Na 30 minut przed końcem na czoło tabeli wskoczył Bottas, jednak już kilka minut później jego czas poprawił Hamilton. Przygodę na torze zaliczył Sergio Perez, który hamując w pierwszym zakręcie kompletnie zniszczył jedną z opon. Max Verstappen natrafił na swoim szybkim okrążeniu na wolno jadącego Nicholasa Latifiego.

W ciągu ostatnich 10 minut ruch na torze standardowo się powiększył. Sebastian Vettel zgłaszał lekki deszcz, jednak już do końca sesji nawierzchnia pozostała sucha. Najszybszym kierowcą treningu okazał się Hamilton, a tuż za nim uplasował się Bottas. Obaj kierowcy korzystali odpowiednio z twardej i pośredniej mieszanki.

Za kierowcami Mercedesa uplasowali się Perez oraz Stroll. Piąte miejsce należało do Daniela Ricciardo. Kolejne lokaty zajęli kierowcy Ferrari, którzy również nie ustanowili swoich najszybszych czasów na miękkich oponach. Pierwszą dziesiątkę zamknęli Verstappen, Norris i Ocon. Robert Kubica zakończył trening na 19. miejscu. Pierre Gasly nie pojawił się na torze.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 46°C
Temperatura powietrza: 32°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 29%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca