F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Imola.
Emirates Gran Premio del Made in Italy e dell'Emilia-Romagna 202118 kwietnia
Autodromo Enzo e Dino Ferrari
Długość toru: 4,909 km
Liczba okrążeń: 63
Pełny dystans: 309,030 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,609 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:15,484 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Największa średnia prędkość wyścigu:
212,406 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes F1 W12 E Performance1:16,564--23
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W12 E Performance1:16,6050,0410,04125
3.33Max VerstappenRed Bull RB16B1:16,6220,0580,01721
4.16Charles LeclercFerrari SF211:16,7960,2320,17413
5.10Pierre GaslyAlphaTauri AT021:16,8880,3240,09221
6.55Carlos SainzFerrari SF211:16,8880,3240,00026
7.14Fernando AlonsoAlpine A5211:17,4570,8930,56923
8.18Lance StrollAston Martin AMR211:17,4890,9250,03219
9.6Nicholas LatifiWilliams FW43B1:17,7391,1750,25024
10.3Daniel RicciardoMcLaren MCL35M1:17,7691,2050,03023
11.63George RussellWilliams FW43B1:17,8661,3020,09725
12.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C411:17,8831,3190,01716
13.4Lando NorrisMcLaren MCL35M1:17,9351,3710,05216
14.5Sebastian VettelAston Martin AMR211:17,9841,4200,04923
15.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C411:18,0581,4940,07424
16.11Sergio PerezRed Bull RB16B1:18,2281,6640,17015
17.31Esteban OconAlpine A5211:18,3601,7960,13220
18.9Nikita MazepinHaas VF-211:18,8232,2590,46322
19.47Mick Schumacher Haas VF-211:19,4802,9160,65718
20.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT021:19,7813,2170,30111
107% najlepszego czasu: 1:21,923

Embed from Getty Images

Valtteri Bottas odnotował najlepszy czas okrążenia podczas pierwszego treningu Formuły 1 na Imoli. Tuż za Finem uplasowali się Lewis Hamilton i Max Verstappen.

Po inauguracji sezonu na pustyni Sakhir Formuła 1 zawitała do Europy o miesiąc wcześniej niż pierwotnie planowano. Imola przywitała zespoły chłodną acz słoneczną pogodą. Temperatury w trakcie weekendu nie mają przekroczyć 15 stopni Celsjusza, ale na niedzielę spodziewane są opady deszczu.

Już w ciągu pierwszych kilku minut swe bolidy zdążyli obrócić Sergio Perez i Nikita Mazepin. Rosjanin szybko powrócił do alei serwisowej.

Skrócenie czasu treningów spowodowało, że podobnie jak miało to miejsce w Bahrajnie, także we Włoszech bardzo szybko w tabeli pojawiły się pierwsze czasy okrążeń. Po dziesięciu minutach pierwszą pozycję zajmował Lewis Hamilton z wynikiem 1:18,257s. Za urzędującym mistrzem świata plasowali się Carlos Sainz, Perez, Valtteri Bottas i Max Verstappen.

Niedługo później w żwirową pułapkę wpadł Yuki Tsunoda. Japończyk zdołał wyjechać z pobocza, ale opony w jego bolidzie poważnie ucierpiały w zetknięciu z drobnymi kamykami.

Nadspodziewanie mocne tempo prezentowało Ferrari, które utrzymywało się na poziomie Mercedesa i Red Bulla. Po kwadransie od startu FP1 Sainz znajdował się na czele z rezultatem 1:17,682s. W porównaniu do ubiegłego sezonu był to olbrzymi krok naprzód – nawet pomimo wczesnego etapu weekendu. Należy jednak wziąć poprawkę na to, że większość ekip rozpoczynała realizację programu na twardych oponach. Na konkurencyjne wyniki trzeba było jeszcze poczekać.

Blisko półmetka prowadzenie w klasyfikacji objął Pierre Gasly. Francuz nie ukrywa, że dobrze czuje się na włoskim torze, czego potwierdzeniem było czwarte miejsce wywalczone w kalifikacjach do ubiegłorocznego Grand Prix Emilii-Romanii.

Dla porównania reprezentanci głównej ekipy Red Bulla znajdowali się na dalszych pozycjach. Verstappen okupował P4 podczas gdy Perez znajdował się na skraju czołowej dziesiątki. Początek sesji nie układał się za to po myśli Charlesa Leclerca, który miał na koncie tylko cztery kółka i ani jednego pomiarowego okrążenia.

Około godziny 11:35 zajęcia zostały przerwana czerwonymi flagami. Kamery pokazały uszkodzone bolidy Sergio Pereza i Estebana Ocona. Na powtórkach można było ujrzeć obracający się bolid Pereza z uszkodzoną lewą tylną oponą. Chociaż dokładna przyczyna incydentu nie była znana, wiadomo było, że dla Meksykanina i Francuza udział w treningu jest już zakończony. Sprawą zajmą się sędziowie.

„Mam tylko perspektywę zaprezentowaną przez jednego kierowcę, ale wygląda na to, że Ocon znajdował się na wolnym okrążeniu. Sergio trzymał szybkie tempo i doszło między nimi do kontaktu w jednym z zakrętów. To wszystko co mogę powiedzieć. Słyszałem tylko opinię jednego z zawodników” – mówił na antenie Sky F1 szef RBR, Christian Horner.

Po wznowieniu treningu na dosłownie kilka minut, Hamilton odzyskał pierwsze miejsce w klasyfikacji, ustanawiając czas 1:16,892s na miękkiej mieszance. Bottas trafił w trzecim sektorze na wolniejszych kierowców, ale pomimo tego awansował na trzecią pozycję. Druga lokata należała do Charlesa Leclerca.

Sytuacja ta nie utrzymała się jednak zbyt długo, bo tuż przed wywieszeniem flagi w szachownicę przed Hamiltona wskoczyli Verstappen i Gasly. Okazało się, że siedmiokrotny mistrz świata nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Brytyjczyk poprawił minimalnie wynik zawodnika Red Bulla. Ostatecznie jednak najlepszy czas ustanowił Valtteri Bottas – 1:16, 564s.

Przedpołudniowy trening zwieńczył incydent z udziałem Mazepina, który ponownie stracił panowanie nad bolidem na wyjściu na główną prostą. Rosjanin uderzył tym razem o betonową ścianę, uszkadzając przednie skrzydło. Doprowadziło to do wywieszenia czerwonych flag.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 13°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 45%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca