F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Aramco Gran Premio de España 20219 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:15,406 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,183 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2020
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,821 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes F1 W12 E Performance1:18,504--25
2.33Max VerstappenRed Bull RB16B1:18,5370,0330,03319
3.44Lewis HamiltonMercedes F1 W12 E Performance1:18,6270,1230,09022
4.4Lando NorrisMcLaren MCL35M1:18,9440,4400,31724
5.16Charles LeclercFerrari SF211:18,9960,4920,05225
6.55Carlos SainzFerrari SF211:19,0200,5160,02422
7.10Pierre GaslyAlphaTauri AT021:19,0620,5580,04226
8.5Sebastian VettelAston Martin AMR211:19,2340,7300,17224
9.11Sergio PerezRed Bull RB16B1:19,3490,8450,11517
10.18Lance StrollAston Martin AMR211:19,4290,9250,08025
11.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT021:19,6691,1650,24022
12.31Esteban OconAlpine A5211:19,6811,1770,01225
13.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C411:19,6941,1900,01323
14.3Daniel RicciardoMcLaren MCL35M1:19,7321,2280,03824
15.14Fernando AlonsoAlpine A5211:19,9501,4460,21825
16.6Nicholas LatifiWilliams FW43B1:20,2701,7660,32025
17.45Roy NissanyWilliams FW43B1:20,7002,1960,43023
18.47Mick Schumacher Haas VF-211:20,7662,2620,06623
19.88Robert KubicaAlfa Romeo C411:21,8873,3831,12113
20.9Nikita MazepinHaas VF-211:21,9763,4720,08922
107% najlepszego czasu: 1:23,999

Skrócone sesje treningowe w sezonie 2021 nakładają na zespoły większą presję w kontekście przygotowań do wyścigu. Na szczęście obiekt pod Barceloną jest znany przez całą stawkę na wylot, co skłoniło Alfę Romeo do zamiany za sterami samochodu Kimiego Raikkonena. W pierwszym treningu bolid obsługiwał Robert Kubica.

Niemal cała stawka od razu wyjechała na twardych oponach, by przeprowadzić okrążenia instalacyjne. Szybko o sobie przypomniał Nikita Mazepin, wypadając z toru na pierwszym mierzonym kółku. Rosjanin po prostu za mocno wcisnął pedał gazu. Tymczasem na czele tabeli po kilku kółkach usadowił się Lewis Hamilton z czasem 1:19,675. Za Anglikiem plasował się Alonso, ale był to jedyny kierowca na miękkich oponach.

Kierowcy przejechali sporo kółek na twardym ogumieniu ale w końcu przyszedł czas na miękką mieszankę. Ponownie najszybszy okazał się Mercedes, przed Lando Norrisem. Na czele tabeli widniał Bottas z czasem 1:18,504. Jednak nie wszyscy przejechali swoją próbę bez przeszkód, gdyż Robert Kubica wypadł w żwir w dziesiątym zakręcie. Niestety Polak nie był w stanie opuścić pułapki żwirowej i zakończył tym samym swój udział w treningu. Na torze pojawiła się czerwona flaga, by porządkowi mogli bezpiecznie uprzatnąć samochód.

Po wznowieniu sesji na mocne przejazdy zdecydował się Red Bull. Dla Verstappena był to jednak przejazd testowy, gdyż na torze był spory ruch, a na samochodzie widzieliśmy sporo obszarów pomalowanych farbą fluorescencyjną. Mimo tego i kilku błędów Holender wskoczył za Bottasa ze stratą 0,033 sekundy. Na więcej przejazdów nie wystarczyło czasu, a zespoły szybko rozpoczęły przygotowania do drugiego treningu.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 53%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca