F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 202220 marca
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,264 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.10Pierre GaslyAlphaTauri AT03 1:34,193--23
2.16Charles LeclercFerrari F1-751:34,5570,3640,36422
3.55Carlos SainzFerrari F1-751:34,6110,4180,05423
4.63George RussellMercedes-AMG F1 W131:34,6290,4360,01823
5.1Max VerstappenRed Bull RB181:34,7420,5490,11322
6.18Lance StrollAston Martin AMR221:34,8140,6210,07222
7.44Lewis HamiltonMercedes-AMG F1 W131:34,9430,7500,12917
8.14Fernando AlonsoAlpine A5221:35,0000,8070,05714
9.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT03 1:35,0280,8350,02820
10.11Sergio PerezRed Bull RB181:35,0500,8570,02223
11.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C421:35,0530,8600,00320
12.31Esteban OconAlpine A5221:35,1510,9580,09815
13.6Nicholas LatifiWilliams FW441:35,6441,4510,49315
14.27Nico HulkenbergAston Martin AMR221:35,8151,6220,17123
15.23Alexander AlbonWilliams FW441:35,9231,7300,10817
16.4Lando NorrisMcLaren MCL361:36,3042,1110,38122
17.3Daniel RicciardoMcLaren MCL361:36,4022,2090,09820
18.47Mick Schumacher Haas VF-221:36,5362,3430,13423
19.20Kevin MagnussenHaas VF-221:36,8042,6110,26821
20.77Valtteri BottasAlfa Romeo C42---2
107% najlepszego czasu: 1:40,787


Pierre Gasly rozpoczął pierwszy wyścigowy weekend sezonu 2022 od ustanowienia najlepszego czasu okrążenia w popołudniowym treningu na torze Sakhir. Za kierowcą AlphaTauri znalazł się duet Ferrari.

Trening ruszył o godzinie 15:00 czasu lokalnego. Warunki panujące o tej porze nie były reprezentatywne dla kwalifikacji i wyścigu, które rozegrane zostaną po zachodzie słońca. Z tego względu niektóre zespoły wykorzystywały przejazdy do czysto testowych celów – w użyciu znajdowała się aparatura służąca ocenie przepływu powietrza oraz jaskrawa farba flow-vis.

Siedem minut po rozpoczęciu sesji nad torem zawisły czerwone flagi, po tym jak na głównej prostej z bolidu Estebana Ocona odpadły fragmenty karoserii wchodzące w skład prawej sekcji bocznej. Konieczność oczyszczenia toru z licznych odłamków wymusiła przerwę, która potrwała niemal piętnaście minut.

Incydent skomplikował prace Alpine, które na wyścigowy weekend przygotowało nowy profil powierzchni bocznych. Dążąc do uniknięcia powtórki problemu zarówno w bolidzie Ocona jak i Fernando Alonso przywrócono starszą specyfikację sidepodów, z której ekipa korzystała podczas zimowych testów.

Kierowcy Mercedesa sprawdzali z kolei dwie różne konfiguracje podłogi, walcząc z efektem morświnowania. W przypadku George'a Russella problem zdawał się nie ustępować. Bolid wciąż podskakiwał u końca prostych – na tyle mocno, że w pewnym momencie odpadł z niego element pakietu aerodynamicznego. Dodatkowo Brytyjczyk przyznawał, że konstrukcja zdaje się być bardzo wrażliwa na silne podmuchy wiatru.

Tymczasem na czele tabeli znajdowało się nazwisko Maxa Verstappena, który dysponował czasem 1:34,783s. Za urzędującym mistrzem świata plasowali się Alonso oraz Sergio Perez. Niedługo później Holender poprawił osobisty rekord na 1:34,742s a jego zespołowy kolega wskoczył na P2 ze stratą trzech dziesiątych sekundy.

Czwarta pozycja należała do Ocona, za którym ujrzeć można było duet Ferrari – Charlesa Leclerca i Carlosa Sainza, których rozdzielał Lando Norris. Ósme i dziesiąte miejsce zarezerwowane było z kolei dla Hamiltona i Russella. Pomiędzy nimi znajdował się Daniel Ricciardo.

Sesja nie układała się po myśli Valtteriego Bottasa, który na kwadrans przed wywieszeniem flagi w szachownicę miał na koncie tylko jedno okrążenie instalacyjne. Jego kolega z ekipy – Guanyu Zhou, znajdował się wtedy na osiemnastej lokacie z trzynastoma okrążeniami na koncie. Znaczący awans odnotował chwilę później Nico Hulkenberg, zastępujący w AMR22 Sebastiana Vettela. Podczas stintu na miękkich oponach Niemiec wskoczył na ósmą pozycję.

Gdy "czerwone" Pirelli PZero zaczęły pojawiać się w kolejnych bolidach, w klasyfikacji doszło do licznych przetasowań – także na samym czele. Wynik Verstappena poprawili Russell, Sainz, Leclerc oraz Gasly, który mógł pochwalić się wynikiem 1:34,193s. Znajdujący się za nim kierowcy Scuderii mieli jednak w swych bolidach nie miękką, ale pośrednią mieszankę.

Progresu dokonał także Hamilton – w przypadku siedmiokrotnego mistrza świata wystarczył on tylko na siódme miejsce. Mówiąc o postępach warto także wspomnieć o mechanikach Alfy Romeo, którzy na siedem minut przed końcem zajęć usunęli usterkę techniczną w bolidzie Bottasa. Po kolejnym okrążeniu instalacyjnym były zawodnik Mercedesa ponownie powrócił do garażu szwajcarskiej ekipy. Problemy z pracą jednostki napędowej nie ustawały.

Ostatecznie w czołowej dziesiątce znaleźli się Gasly, Leclerc, Sainz, Russell, Verstappen, Stroll, Hamilton, Tsunoda oraz Perez.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 37%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca