F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Heineken Grande Prêmio De São Paulo 202213 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,639 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:07,281 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:10,540 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
210,420 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.11Sergio PerezRed Bull RB181:11,853--29
2.16Charles LeclercFerrari F1-751:11,8570,0040,00431
3.1Max VerstappenRed Bull RB181:11,8610,0080,00428
4.55Carlos SainzFerrari F1-751:12,0390,1860,17830
5.44Lewis HamiltonMercedes-AMG F1 W131:12,0400,1870,00125
6.63George RussellMercedes-AMG F1 W131:12,0550,2020,01524
7.5Sebastian VettelAston Martin AMR221:12,1570,3040,10230
8.47Mick Schumacher Haas VF-221:12,3140,4610,15727
9.77Valtteri BottasAlfa Romeo C421:12,4660,6130,15231
10.10Pierre GaslyAlphaTauri AT03 1:12,4670,6140,00132
11.14Fernando AlonsoAlpine A5221:12,5540,7010,08725
12.23Alexander AlbonWilliams FW441:12,6330,7800,07929
13.31Esteban OconAlpine A5221:12,7050,8520,07230
14.18Lance StrollAston Martin AMR221:12,7590,9060,05426
15.4Lando NorrisMcLaren MCL361:12,9551,1020,19628
16.20Kevin MagnussenHaas VF-221:12,9971,1440,04225
17.6Nicholas LatifiWilliams FW441:13,0191,1660,02232
18.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C421:13,1151,2620,09630
19.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT03 1:13,3471,4940,23232
20.3Daniel RicciardoMcLaren MCL361:13,3591,5060,01228
107% najlepszego czasu: 1:16,883


Sergio Perez popisał się najlepszym czasem okrążenia w treningu przed kwalifikacjami do Grand Prix Sao Paulo. Drugie miejsce zajął Charles Leclerc a trzecie – Max Verstappen.

Kierowcy mieli jedynie godzinę na przygotowanie ustawień przed czasówką – nie dziwił więc fakt, że niemal od razu na tor wyjechało siedemnaście z dwudziestu bolidów.

Za sterami McLarena zasiadał Lando Norris, który doznał zatrucia pokarmowego i w czwartek opuścił zwyczajowe sesje z prasą.

Po kilku minutach od zapalenia się zielonego światła u końca alei serwisowej, FIA poinformowała o wymianie silnika spalinowego w Ferrari F1-75 Carlosa Sainza, który otrzyma karę cofnięcia o 5 miejsc na starcie wyścigu.

Max Verstappen od początku narzekał na problemy pojawiające się przy skręcaniu kierownicą, przez co często miał trudności z utrzymaniem się na torze. Ze względu na duży ruch kierowcy nie mieli łatwego zadania, ze znalezieniem wolnej przestrzeni na torze – stąd narzekania przez radio i zmarnowane okrążenia.

Na chwilę przed półmetkiem zajęć, pierwsza pozycja należała do Pereza, któremu udało pokonać się pętlę Interlagos w czasie 1:11,853s. Drugie miejsce, ze stratą ponad jednej sekundy, zajmował Kevin Magnussen a trzeci był Mick Schumacher. W czołowej piątce ujrzeć można było także nazwiska Verstappena i Valtteriego Bottasa.

Po upływie dziesięciu minut na P3 wskoczył Charles Leclerc – parę chwil później Monakijczyk był już czwarty, tracąc 0,245s do zespołowego kolegi – Sainza. Mniej więcej taką samą przewagą nad Hiszpanem dysponował lider tabeli – Perez. Różnica pomiędzy Meksykaninem a Verstappenem zamykała się w jednej setnej sekundy.

Układ ten nie utrzymał się jednak zbyt długo, gdyż duet Scuderii rozdzielili Sebastian Vettel, George Russell i Schumacher. W międzyczasie do szybkiego okrążenia przygotowywał się Lewis Hamilton, którego dotychczasowy rezultat dawał odległe, siedemnaste miejsce. Brytyjczyk popełnił jednak drobny błąd na wejściu w T8, będący pochodną najechania na krawężnik za wirażem Laranjinha.

Siedmiokrotny mistrz świata nie powiedział ostatniego słowa i po kilku minutach awansował na trzecie miejsce. Nie zagrzał jednak na nim zbyt długo, ze względu na postępy Leclerca oraz Sainza, którzy przesunęli się odpowiednio na drugą i czwartą pozycję. Hamilton był piąty, ale jego strata do P1 wynosiła niespełna 0,2s.

W drugiej połowie TOP10 znaleźli się Russell, Vettel, Schumacher, Bottas i Gasly. Rozczarowującą dyspozycję zaprezentował McLaren – Lando Norris był piętnasty a Daniel Ricciardo osiemnasty.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 45°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 77%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca