F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
  • Sesja treningowa 1
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Baku.
Azerbaijan Grand Prix 202330 kwietnia
Baku City Circuit
Długość toru: 6,006 km
Liczba okrążeń: 51
Pełny dystans: 306,306 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:40,495 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:43,009 - Charles Leclerc (Ferrari), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,021 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Max VerstappenRed Bull RB191:42,315--22
2.16Charles LeclercFerrari SF-231:42,3520,0370,03721
3.11Sergio PerezRed Bull RB191:42,4540,1390,10222
4.55Carlos SainzFerrari SF-231:42,8990,5840,44523
5.4Lando NorrisMcLaren MCL601:43,1250,8100,22622
6.21Nyck de VriesAlphaTauri AT041:43,4141,0990,28924
7.18Lance StrollAston Martin AMR231:43,4551,1400,04123
8.14Fernando AlonsoAston Martin AMR231:43,5601,2450,10520
9.23Alexander Albon Williams FW451:43,6281,3130,06825
10.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C431:43,7481,4330,12023
11.44Lewis HamiltonMercedes F1 W14 E Performance1:43,7981,4830,05021
12.81Oscar PiastriMcLaren MCL601:43,9801,6650,18223
13.77Valtteri BottasAlfa Romeo C431:44,0101,6950,03023
14.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT041:44,1371,8220,12718
15.27Nico HulkenbergHaas VF-231:44,3232,0080,18621
16.2Logan Sargeant Williams FW451:44,9002,5850,57716
17.63George RussellMercedes F1 W14 E Performance1:45,0822,7670,18220
18.31Esteban OconAlpine A5231:45,9553,6400,8738
19.10Pierre GaslyAlpine A5231:46,3214,0060,3667
20.20Kevin MagnussenHaas VF-231:47,4985,1831,1778
107% najlepszego czasu: 1:49,477

Anulowanie wyścigu w Chinach spowodowało sporą wyrwę w kalendarzu tegorocznego sezonu Formuły 1. Na szczęście każda przerwa dobiega końca, a tym razem kończy się zdecydowanie nietypowym weekendem w Azerbejdżanie.

Na torze w Baku zespoły dostają do dyspozycji tylko jeden trening, po którym po południu nastąpią kwalifikacje do wyścigu (niedzielnego). W sobotę odbędzie się skrócona czasówka, która wyłoni układ na starcie sprintu, który odbędzie się kilka godzin później. Tylko jedna sesja treningowa w weekendzie, gdzie praktycznie każdy zespół przywiózł wiele poprawek to ogromne wyzwanie dla kierowców, by jak najszybciej oswoić się z nowym sprzętem.

Wszyscy zawodnicy szybko pojawili się na torze i zaczęli budować tempo na dość zabrudzonym torze ulicznym. Kierowcy Mercedesa mocno narzekali na hamulce, przez co Lewis Hamilton nawet nie rozpoczął mierzonego okrążenia. Jak się można było spodziewać trening obfitował w incydenty. Pierwszy ścianę musnął Carlos Sainz, a kolejny Yuki Tsunoda. Japończyk niestety doprowadził do przebicia tylnej prawej opony. Udało mu się powoli powrócić do garażu, ale jego samochód doznał zniszczeń również podłogi.

Kolejny problem nie dotyczył już błędu kierowcy. W samochodzie Pierra Gasly'ego zapaliła się jednostka napędowa. Francuz próbował dojechać do garażu, ale płomienie były zbyt duże. Musiał się zatrzymać na poboczu powodując czerwoną flagę. Tempo na ten czas dyktowały Red Bulle, jednak chaotyczność sesji była tak duża, że wyniki nie miały większego znaczenia. W czasie dramatu Alpine z toru wypadł również Magnussen i on również zatrzymał się na poboczu ale bez widocznych uszkodzeń samochodu.

Sesję przywrócono mniej więcej na pół godziny przed końcem. Od razu na torze pojawiło się większość stawki. Nie było wśród obecnych drugiego kierowcy Alpine – Estebana Ocona. Drugi samochód francuskiej ekipy borykał się z problemami z hydrauliką.

Tempo cały czas dyktował Red Bull, jednak Ferrari próbowało dorównać mistrzowskiej ekipie. Strata wynosiła 0,4 sekundy, jednak ekipa z Maranello podróżowała na twardych oponach, a Red Bull na pośrednich. Dodatkowo w walkę wmieszał się Lance Stroll, wykręcając przyzwoity czas i meldując się na drugim miejscu w tabeli.

Na miękkich oponach mocne tempo zaprezentował Perez, notując 1:42,651. Był to wynik o niemal 0,4 sekundy lepszy od Verstappena. Ponownie Ferrari okazało się mocne, wskakując za plecy Pereza. Leclerc stracił zaledwie 0,1 sekundy. Co ciekawe, na piątym miejscu meldował się Norris ze stratą 0,4 sekundy, co dość ciekawie korelowało ze stratą 1,9 sekundy Oscara Piastriego. McLaren jednak mocno eksperymentował z ustawieniami samochodu.

Leclerc co ciekawe wskoczył na czoło tabeli, łapiąc się w strugę aero za jednego z rywali. Verstappen jednak nie odpuścił i pojechał szybciej od Ferrari, jednak szybciej o zaledwie 0,037 sekundy. Wygląda na to, że czekają nas bardzo ciekawe kwalifikacje. Swojego pełnego potencjału nie pokazał jeszcze Fernando Alonso, który ostatni przejazd wykonał na pośrednich oponach. Przed nami za to chwila dla zespołów na szybką analizę danych i kwalifikacje do wyścigu.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 44°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 1.2 m/s
Wilgotność powietrza: 77%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca