F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Rolex British Grand Prix 201914 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,892 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,621 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,562 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:26,732--25
2.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:26,8010,0690,06935
3.16Charles LeclercFerrari SF901:26,9290,1970,12830
4.5Sebastian VettelFerrari SF901:27,1800,4480,25130
5.10Pierre GaslyRed Bull RB151:27,2490,5170,06931
6.4Lando NorrisMcLaren MCL341:27,5460,8140,29738
7.33Max VerstappenRed Bull RB151:27,5620,8300,01632
8.55Carlos SainzMcLaren MCL341:27,9871,2550,42539
9.23Alexander AlbonToro Rosso STR141:27,9871,2550,00038
10.11Sergio PerezRacing Point RP191:28,0021,2700,01532
11.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:28,0081,2760,00636
12.20Kevin MagnussenHaas VF-191:28,0591,3270,05130
13.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:28,1261,3940,06733
14.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:28,1281,3960,00217
15.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:28,2171,4850,08934
16.18Lance StrollRacing Point RP191:28,2401,5080,02337
17.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:28,2941,5620,05428
18.8Romain GrosjeanHaas VF-191:28,7942,0620,50026
19.88Robert KubicaWilliams FW421:29,9353,2031,14137
20.63George RussellWilliams FW421:30,5143,7820,57911
107% najlepszego czasu: 1:32,803

Embed from Getty Images

Valtteri Bottas zakończył piątkowe zajęcia z najlepszym czasem okrążenia. Za Finem uplasował się Lewis Hamilton, natomiast trzeci był Charles Leclerc z Ferrari.

Jako pierwszy wyjechał na tor Kimi Raikkonen, który miał do nadrobienia czas z pierwszego treningu. Fin musiał wówczas przerwać jazdę z powodu awarii bolidu. Kierowca Alfy Romeo był autorem pierwszego czasu okrążenia, które przejechał na pośrednich oponach w 1:31,868. Wkrótce pierwsze miejsce wędrowało między Magnussenem, Kwiatem oraz Norrisem.

Podczas pierwszego przejazdu chwilę grozy miał Alexander Albon, który wypadł na trawę za zakrętem Brroklands. Tajlandczyk brytyjskiego pochodzenia wbił się przodem w pobocze, lecz ostatecznie wrócił do jazdy bez żadnych uszkodzeń. Mimo to sędziowie podjęli decyzję o wywieszeniu na chwilę żółtych flag.

Po pierwszym kwadransie do akcji wkroczyli zawodnicy Mercedesa oraz Ferrari. Na czoło tabeli wysunął się Valtteri Bottas z wynikiem 1:27,191, pół sekundy przed Maksem Verstappenem oraz Charlesem Leclerkiem. Po pierwszym przejeździe bez czasu okrążenia pozostawał Vettel, który w zakrętach Maggots-Becketts znalazł się na trawiastym poboczu. Problemy miał również Robert Kubica, który wjeżdżając w ostatni zakręt stracił kontrolę nad tyłem po dotknięciu krawężnika. Samochód Polaka postawiło bokiem, lecz po chwili bez problemu wrócił do dalszej pracy.

Spora ilość kierowców zgłaszała problemy ze swoimi bolidami. Na podsterowność narzekał Daniel Ricciardo, z kolei Max Verstappen zmagał się z nadsterownością swojego Red Bulla. Wkrótce u mechaników zgłosił się Charles Leclerc, którego zdaniem coś było nie tak z lewym przednim kołem. Tymczasem na torze coraz szybciej jeździł Valtteri Bottas, który podniósł poprzeczkę do 1:26,781.

W pierwszej połowie treningu nie widzieliśmy na torze Romaina Grosjeana, w którego Haasie doszło do wycieku z układu hydraulicznego. Z kolei czołówka wyjechała na ostatnie tego dnia szybkie przejazdy i na pierwszym miejscu na miękkich oponach nieznacznie umocnił się Bottas, natomiast na drugie miejsce wskoczył Hamilton ze stratą zaledwie 0,069 sekundy. Trzeci był Charles Leclerc, tracąc do najlepszego wyniku 0,197 sekundy.

W Williamsie prowadzonym przez George'a Russella wystąpiła awaria układu przeniesienia napędu. Brytyjczyk musiał zjechać do alei serwisowej na biegu neutralnym, natomiast silnik aktywował system zapobiegający zgaszeniu. Russell dotarł na pas serwisowy, gdzie czekali już na niego mechanicy, którzy dopchnęli go do garażu. Problemy 21-latka oznaczały, że na Roberta Kubicę spadły dodatkowe obowiązki i Polak jeździł po torze FW42 pomalowanym farbą flo-viz. Przypomnijmy, iż Williams przywiózł na Silverstone m.in. nowe lusterka oraz elementy sekcji bocznych.

Końcówka tradycyjnie nie przyniosła nam żadnych dramatycznych rozstrzygnięć, jako, iż kierowcy pracowali nad symulacją wyścigu. Problemy z bolidem wystąpiły jednak u Ricciardo, który zatrzymał się na poboczu sekcji Maggots-Becketts. Na czele utrzymał się Bottas przed Hamiltonem, Leclerkiem, Vettelem oraz Gasly'm. W środku stawki mocne tempo utrzymuje McLaren przed Toro Rosso i Racing Point. Z kolei Robert Kubica popisał się dziewiętnastym wynikiem na miękkich Pirelli – 1:30.514.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 0,6 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca