F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
myWorld Grosser Preis von Österreich 201930 czerwca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:03,130 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:06,957 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,266 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Charles LeclercFerrari SF901:05,086--37
2.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:05,4170,3310,33112
3.10Pierre GaslyRed Bull RB151:05,4870,4010,07033
4.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:05,5290,4430,04243
5.55Carlos SainzMcLaren MCL341:05,5450,4590,01644
6.8Romain GrosjeanHaas VF-191:05,7010,6150,15638
7.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:05,7280,6420,02737
8.5Sebastian VettelFerrari SF901:05,8710,7850,14334
9.33Max VerstappenRed Bull RB151:05,8790,7930,00813
10.4Lando NorrisMcLaren MCL341:05,9520,8660,07348
11.20Kevin MagnussenHaas VF-191:05,9600,8740,00841
12.11Sergio PerezRacing Point RP191:05,9640,8780,00443
13.23Alexander AlbonToro Rosso STR141:06,0640,9780,10046
14.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:06,1191,0330,05537
15.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:06,1481,0620,02938
16.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:06,2491,1630,10127
17.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:06,4181,3320,16930
18.18Lance StrollRacing Point RP191:06,8291,7430,41140
19.63George RussellWilliams FW421:07,2172,1310,38827
20.88Robert KubicaWilliams FW421:08,5083,4221,29138
107% najlepszego czasu: 1:09,642

Embed from Getty Images

Charles Leclerc zakończył drugi trening do Grand Prix Austrii z najlepszym czasem okrążenia. W pierwszej trójce uplasowali się również Valtteri Bottas oraz Pierre Gasly.

W drugim treningu jazdę rozpoczęli kierowcy Haasa, którzy od razu podjęli się serii mierzonych okrążeń. Z czasem 1:07,321 na czele znalazł się Kevin Magnussen przed Romainem Grosjeanem, natomiast wkrótce pierwsze miejsce przejął Albon z wynikiem 1:07,019 na miękkich oponach. Po dziesięciu minutach jedną z pierwszych ofiar ostrych krawężników w ostatnim sektorze był Lance Stroll, który oberwał górne fragmenty skrzydła.

Po kwadransie do akcji wkroczyła czołówka, choć na twardych oponach. Jej przedstawicielem był Sebastian Vettel, który ustanowił czwarty wynik – 1:06,473. Wkrótce pozycję lidera treningu objął Charles Leclerc na pośrednim zestawie, który ustanowił rekordy we wszystkich sektorach i łącznie pokonał tor w 1:05,558. Kilka minut później garaże po raz pierwszy opuściły Mercedesy, które jeden po drugim wypadły na pobocze w ostatnim zakręcie. Mimo to Bottas oraz Hamilton mieli dużo szczęścia i obyło się bez latających fragmentów bolidu.

Około godziny 15:20 w czwartym zakręcie z toru wypadł Pierre Gasly, jednakże cały incydent miał miejsce przy niskiej prędkości i Francuz powrócił do akcji poboczem. Po zniesieniu żółtych flag nowym najlepszym czasem popisał się Valtteri Bottas na Pirelli z żółtym paskiem – 1:05,417. Na twardym zestawie niewiele gorszy rezultat ustanowił Hamilton, który z 1:05,529 wdrapał się na drugie miejsce.

35 minut od rozpoczęcia sesji Sebastian Vettel wyjechał na pierwszy przejazd na miękkich oponach, lecz niemal od razu Niemiec musiał wrócić do garażu. Powodem była czerwona flaga po wypadku Maksa Verstappena w ostatnim zakręcie, który atakując wierzchołek stracił kontrolę nad tyłem i uderzył nim o barierę. W rezultacie Holender urwał prawe koło oraz uszkodził tylne skrzydło, co oznaczało koniec dalszej jazdy.

Po ośmiu minutach trening wznowiono i większość kierowców wyruszyła na ostatnie szybkie przejazdy tego dnia. Pierwsze podejście fatalnie zakończyło się dla Valtteriego Bottasa, który doszczętnie rozbił swojego Mercedesa w szóstym wirażu. Fin złapał uślizg tylnej osi na wyjściu i czołowo uderzył w barierę, łamiąc zawieszenie obu przednich kół. Tak samo jak przy incydencie Verstappena, sędziowie podjęli decyzję o czerwonej fladze.

Po restarcie losu Verstappena oraz Bottasa omal nie podzielił Sebastian Vettel, który stracił kontrolę nad bolidem w ostatnim zakręcie. Niemiec miał jednak gigantyczne szczęście i jedyną konsekwencją był doszczętnie zniszczony zestaw najszybszych Pirelli. Problemy rywali wykorzystał Leclerc, który podniósł poprzeczkę do 1:05,117. Z konkurencyjnej próby zrezygnował Lewis Hamilton, który rozpoczął realizację długich przejazdów na ogumieniu oznaczonym czerwonym kolorem.

Ostatnie minuty upłynęły na przygotowaniach do wyścigu i tradycyjnie nie byliśmy już świadkami przetasowań w tabeli. Mocną formę w środku stawki potwierdziły trzy zespoły – McLaren, Haas oraz Alfa Romeo. Wynik Sainza pozwolił na piąte miejsce ze stratą pół sekundy do Leclerca, natomiast kolejni Grosjean i Raikkonen stracili do Hiszpana niecałe dwie dziesiąte. Na zupełnie drugim biegunie było Renault szybsze tylko od Lance'a Strolla i duetu Williamsa. Zespół zmagał się jednak z systemem DRS.

Podobnie jak w porannej sesji Robert Kubica był ostatni z dużą stratą do Russella. Polak pokonał 37 okrążeń, a różnica do kolejnego w tabeli partnera wynosiła 1,3 sekundy.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 48°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 3,6 m/s
Wilgotność powietrza: 20%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca