F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Algarve.
Heineken Grande Prémio De Portugal 202025 pa?dziernika
Autódromo Internacional do Algarve
Długość toru: 4,692 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 309,672 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes W11 EQ Performance1:17,940--32
2.33Max VerstappenRed Bull RB161:18,5350,5950,59534
3.4Lando NorrisMcLaren MCL351:18,7430,8030,20835
4.16Charles LeclercFerrari SF10001:18,8380,8980,09534
5.55Carlos SainzMcLaren MCL351:19,1131,1730,27532
6.5Sebastian VettelFerrari SF10001:19,1751,2350,06234
7.10Pierre GaslyAlphaTauri AT011:19,1781,2380,00326
8.44Lewis HamiltonMercedes W11 EQ Performance1:19,3081,3680,13027
9.31Esteban OconRenault R.S.201:19,4961,5560,18832
10.23Alexander AlbonRed Bull RB161:19,6431,7030,14737
11.63George RussellWilliams FW431:19,8211,8810,17833
12.11Sergio PerezRacing Point RP201:19,9011,9610,08034
13.3Daniel RicciardoRenault R.S.201:19,9872,0470,08628
14.6Nicholas LatifiWilliams FW431:20,4652,5250,47833
15.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C391:20,4902,5500,02534
16.20Kevin MagnussenHaas VF-201:20,6802,7400,19029
17.26Daniił KwiatAlphaTauri AT011:20,7292,7890,04933
18.8Romain GrosjeanHaas VF-201:20,8672,9270,13832
19.18Lance StrollRacing Point RP201:20,9833,0430,11626
20.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C391:21,3963,4560,41334
107% najlepszego czasu: 1:23,396


Valtteri Bottas odnotował najlepszy czas okrążenia w popołudniowym treningu na torze Portimao, dwukrotnie przerywanym czerwonymi flagami. Za Finem uplasowali się Max Verstappen i Lando Norris.

Początek drugiej sesji był o tyle nietypowy, iż kierowcy otrzymali do dyspozycji ogumienie prototypowe, rozwijane z myślą o sezonie 2021. Na pracę z nimi poświęcono 30 z 90 minut zajęć. Zgodnie z zasadami każdy z zespołów przeprowadzał testy nie znając charakterystyki mieszanek z jakich korzystał. Po zakończeniu sesji ekipy przekażą informacje zwrotne inżynierom Pirelli, by ci mogli bazując na nich przygotować finalną specyfikację ogumienia na przyszłoroczną kampanię.

Testy wcale nie oznaczały spokoju – już po pięciu minutach Carlos Sainz sprawdził zachowanie ogumienia w kryzysowej sytuacji, obracając swój bolid w trzynastym zakręcie. Po dziesięciu minutach na pierwszej pozycji znajdował się Daniił Kwiat, mając za sobą lidera klasyfikacji generalnej – Lewisa Hamiltona. Początek FP2 okazał się bardzo pracowity. Przez większość czasu na torze oglądać można było niemal wszystkich zawodników, co z całą pewnością cieszyło fanów na trybunach.

Kierowcy mieli na ten temat nieco inne zdanie, gdyż wzmożony ruch komplikował przejechanie czystego okrążenia. To katastrofa – podsumował Charles Leclerc z Ferrari. Na dwóch najwyższych pozycjach oglądać można już było jednak Bottasa i Verstappena, którym udało się poprawić osobiste rekordy. Kierowców Mercedesa i Red Bulla dzieliła jedna dziesiąta sekundy. Po krótkiej chwili wspomnianemu wcześniej Leclercowi udało się jednak rozdzielić Fina i Holendra, awansując na P2.

Po powrocie na standardowe ogumienie w tabeli nie przestało dochodzić do licznych przetasować. Leclerc awansował na pierwszą lokatę. Vettel, który także plasował się w czołówce, obrócił swój bolid w T14. Niemiec nie był zresztą jedynym, który stracił panowanie nad kierownicą. W kolejnym wirażu podobną przygodę przeżył Daniił Kwiat z AlphaTauri.

Na półmetku sesji Bottas zdecydowanie podkręcił tempo, zaliczając symulację kwalifikacji. Na najbardziej miękkich oponach Fin ustanowił czas 1:17,9. Dla porównania Hamilton nie czuł zbyt komfortowo na "czerwonych" Pirelli PZero. Pomimo dwóch okrążeń rozgrzewkowych kierowca ze Stevenage nadal zgłaszał zespołowi kiepską przyczepność.

Nieco później sesja została przerwana na 15 minut wywieszeniem czerwonych flag. Daniił Kwiat zatrzymał swój bolid na poboczu toru, widząc wydobywający się zza silnika dym. Obsługa toru bez wahania skorzystała z gaśnic, opanowując sytuację. Komentator Sky i były kierowca F1 – Paul di Resta, skomentował: „To wyglądało na jakiś wyciek oleju lub paliwa, ponieważ wszystko zadziało się zbyt szybko i zbyt agresywnie”.

Tor nie był otwarty przez długi czas, gdyż około 16:05 czasu lokalnego doszło do kolizji pomiędzy Strollem i Verstappenem. Na prostej startowej reprezentant Red Bulla zbliżał się do Kanadyjczyka, decydując się wyprzedzić go po wewnętrznej pierwszego zakrętu. Stroll wjechał w wiraż zacieśniając linię jazdy do krawężnika, uznając najwyraźniej, że ma wokół siebie wolne miejsce. W efekcie doszło do kontaktu z bolidem RB16.

W rozmowie z telewizją Sky szef Racing Point – Otmar Szafnauer, zdecydowanie bronił swojego kierowcy. „Lance nie widział Maxa. Nie rozmawiałem z nim jeszcze, ale gdyby wiedział, że ma obok siebie inny bolid, to by w niego nie wjechał. To jakiś absurd. Dlaczego w ogóle miałby to zrobić. Max widział Lance'a. Nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Lance nie dostrzegł jednak Maxa. To dla mnie oczywiste”.

Aleja serwisowa została otwarta o 17:22. Ponownie na torze zaroiło się od bolidów. Tym razem nieco w cieniu pozostał Lewis Hamilton, który na siódmej pozycji stracił 1,3s do Bottasa. Przed Brytyjczykiem uplasował się między innymi Pierre Gasly. Co ciekawe ze względu na zamieszanie na torze jedenaste miejsce przypadło niespodziewanie George'owi Russellowi.

Daniel Ricciardo w samej końcówce uzyskał czas, który dał mu awans z dwudziestego miejsca na trzynaste. Trening kiepsko ułożył się kierowcom Haasa – Magnussen szesnasty, Grosjean osiemnasty. Tym razem na ostatniej pozycji zajęcia ukończył Antonio Giovinazzi.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 5,1 m/s
Wilgotność powietrza: 53%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca