F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 202013 grudnia
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:34,779 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,283 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes W11 EQ Performance1:36,276--28
2.44Lewis HamiltonMercedes W11 EQ Performance1:36,4790,2030,20330
3.33Max VerstappenRed Bull RB161:37,0460,7700,56730
4.23Alexander AlbonRed Bull RB161:37,2630,9870,21733
5.4Lando NorrisMcLaren MCL351:37,4381,1620,17529
6.31Esteban OconRenault R.S.201:37,5051,2290,06730
7.11Sergio PerezRacing Point RP201:37,5061,2300,00135
8.16Charles LeclercFerrari SF10001:37,5081,2320,00231
9.3Daniel RicciardoRenault R.S.201:37,5081,2320,00029
10.18Lance StrollRacing Point RP201:37,5601,2840,05229
11.26Daniił KwiatAlphaTauri AT011:37,5961,3200,03632
12.55Carlos SainzMcLaren MCL351:37,6161,3400,02031
13.10Pierre GaslyAlphaTauri AT011:37,9001,6240,28432
14.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C391:38,0681,7920,16828
15.5Sebastian VettelFerrari SF10001:38,1981,9220,13032
16.20Kevin MagnussenHaas VF-201:38,5042,2280,30634
17.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C391:38,5642,2880,06031
18.63George RussellWilliams FW431:38,8172,5410,25324
19.51Pietro FittipaldiHaas VF-201:39,0272,7510,21025
20.6Nicholas LatifiWilliams FW431:39,1322,8560,10531
107% najlepszego czasu: 1:43,015

W drugiej sesji kierowcy otrzymali do wykorzystania dodatkowy komplet prototypowych opon Pirelli na 2021 rok. Różnią się one nieco konstrukcją w związku z rosnącym dociskiem i siłami działającymi na ogumienie. Oczywiście ekipy nie mogły wypróbować nowych podłóg, które zadebiutują w przyszłym sezonie, jednak każde dane były wartościowe, dlatego od razu na torze pojawiła się praktycznie cała stawka.

Wszystkie zespoły poza Mercedesem zdecydowały się przejechać 10 lub 11 okrążeń na nowych oponach. Mistrzowska ekipa wykonała kilka okrążeń krótszy przejazd, przy okazji była szybsza od reszty stawki o ponad sekundę. Oby to nie był żaden prognostyk przyszłego sezonu...

Słońce zaczynało zachodzić, a w użycie weszły opony pośrednie i twarde. Ponownie najszybszy okazał się Bottas i z wynikiem 1:36,276 był o 0,2 sekundy lepszy od Hamiltona. Za Mercedesami uplasował się Verstappen. Na miękkich oponach, które Mercedes wykorzystał na następnym przejeździe, na czoło wskoczył Hamilton z czasem 1:36,097, jednak został on usunięty w związku z przekroczeniem limitów toru. Tak więc oficjalnie w tabeli na szczycie pozostał Bottas. Za Mercedesem plasował się Red Bull, a dalej środek stawki z niesamowicie małymi różnicami pomiędzy samochodami. Każdy malutki błąd decydował o kilku pozycjach.

Wielu kierowców próbowało długich przejazdów na miękkich oponach, ale co ciekawe, Mercedes powrócił do pracy na prototypowym ogumieniu. Tymczasem końcówka sesji przypomniała nam, że sezon jest praktycznie zakończony. Silniki w samochodach Russella i Raikkonena wyzionęły ducha, z tym że w bolidzie Fina dość spektakularnie, stając w dość dużym ogniu. Kimi zjechał na pobocze a sędziowie zdecydowali o wywieszeniu czerwonej flagi.

Sesja została wznowiona na kilka ostatnich minut, ale podczas wyjazdu na tor Hamilton nie potrafił w pitlane wrzucić biegów. Zespół polecił Anglikowi zatrzymać się. Gdy uruchomiono silnik ponownie, wszystko było już w porządku, choć na kolejnym kółku wymagana była wymiana kierownicy.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 2,3 km/h
Wilgotność powietrza: 47%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca