F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Heineken Gran Premio d’Italia 202112 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,887 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W12 E Performance1:23,246--25
2.77Valtteri BottasMercedes F1 W12 E Performance1:23,4680,2220,22224
3.33Max VerstappenRed Bull RB16B1:23,6620,4160,19423
4.11Sergio PerezRed Bull RB16B1:23,9170,6710,25529
5.31Esteban OconAlpine A5211:24,2631,0170,34620
6.88Robert KubicaAlfa Romeo C411:24,2801,0340,01728
7.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C411:24,5021,2560,22226
8.14Fernando AlonsoAlpine A5211:24,5391,2930,03716
9.10Pierre GaslyAlphaTauri AT021:24,6541,4080,11524
10.4Lando NorrisMcLaren MCL35M1:24,6651,4190,01127
11.16Charles LeclercFerrari SF211:24,7701,5240,10521
12.3Daniel RicciardoMcLaren MCL35M1:24,7741,5280,00424
13.6Nicholas LatifiWilliams FW43B1:24,8051,5590,03123
14.63George RussellWilliams FW43B1:25,0831,8370,27822
15.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT021:25,4222,1760,33932
16.9Nikita MazepinHaas VF-211:25,7292,4830,30723
17.18Lance StrollAston Martin AMR211:25,7632,5170,03428
18.5Sebastian VettelAston Martin AMR211:25,9352,6890,17228
19.47Mick Schumacher Haas VF-211:26,0122,7660,07725
20.55Carlos SainzFerrari SF211:26,1242,8780,11214
107% najlepszego czasu: 1:29,073


Lewis Hamilton potwierdził wysoką formę Mercedesa, kończąc na czele tabeli drugi trening towarzyszący Grand Prix Włoch.

Pierwszy aleję serwisową opuścił Nicholas Latifi, w ślad za którym podążył Sebastian Vettel. Ze względu na eksperymentalny format weekendu, sesja była ukierunkowana typowo na przygotowania do ścigania. Było to zresztą widoczne w czasach pojawiających się w klasyfikacji.

Po dziesięciu minutach Sergio Perez ukończył pomiarowe okrążenie, uzyskując wynik 1:24,870s. Lewis Hamilton rozpoczął program od przejazdu na miękkich oponach, odnotowując rezultat 1:25,5s.

Dwadzieścia minut po rozpoczęciu zajęć Max Verstappen awansował na pierwsze miejsce, osiągając 1:23,754s – Holender także koncentrował się na dłuższych stintach z wykorzystaniem "czerwonych" Pirelli PZero. Holender uzyskiwał na niej lepsze wyniki od Hamiltona.

Bottas miał inne plany i pracował nad zbieraniem danych dotyczących pracy twardego ogumienia – ze względu na start z końca stawki w wyścigu Grand Prix może być ono atrakcyjną opcją na pierwszy przejazd Fina.

Tuż przed półmetkiem zajęcia zostały przerwane z powodu wypadku Carlosa Sainza. „Miałem potężną kraksę. To trochę boli... ale ze mną w porządku” – powiedział Hiszpan przez radio. Zawodnik Ferrari stracił panowanie nad kierownicą po wjeździe w sekcję Ascari i uderzył przodem bolidu o barierę z opon.

Ze względu na wysokie przeciążenie 27-latek został przetransportowany do centrum medycznego na kontrolę. Bolid #55 wrócił z kolei na lawecie do alei serwisowej, gdzie został przejęty przez mechaników Scuderii.

Po wznowieniu sesji kierowcom pozostało nieco ponad 20 minut na kontynuację przygotowań do sprintu i głównego wyścigu. Nie dziwiła więc spora kolejka u wyjazdu z alei serwisowej. W tym samym czasie Sainz opuścił lekarzy na torze i powrócił do motorhome'u Ferrari – Hiszpana czekały jeszcze jednak dodatkowe testy, które zostaną przeprowadzone po upływie godziny.

Mocnym tempem popisali się kierowcy Alfy Romeo, w których bolidach zamontowane były miękkie opony – Kubica awansował na czwarte miejsce, Giovinazzi był piąty. Postępów dokonał także Hamilton – siedmiokrotny mistrz świata, korzystający z twardego ogumienia, wskoczył na pierwszą pozycję z półsekundową przewagą nad Verstappenem.

Po chwili na P2 znalazł się Bottas ze stratą 0,222s na miękkiej mieszance. Verstappen zdołał poprawić swój osobisty rekord, ale wciąż tracił do Hamiltona nieco ponad cztery dziesiąte sekundy. Kubica i Giovinazzi utrzymali pozycje w TOP10 – Polak był szósty a Włoch siódmy.

Na torze było bardzo tłoczno, co utrudniało pokonanie czystych kółek. „Tylko mi wydaje się, że jest bałagan?” – pytał Vettel swojego inżyniera wyścigowego w ostatnich minutach FP2. Uzyskał twierdzącą odpowiedź. Niemiec okupował w tym czasie odległe, osiemnaste miejsce, tracąc 2,5s do lidera. Niewiele lepszym czasem legitymował się Stroll, zajmujący siedemnastą pozycję.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 40°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 45%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca