F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Imola.
Emirates Gran Premio del Made in Italy e dell'Emilia-Romagna 202118 kwietnia
Autodromo Enzo e Dino Ferrari
Długość toru: 4,909 km
Liczba okrążeń: 63
Pełny dystans: 309,030 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,609 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:15,484 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Największa średnia prędkość wyścigu:
212,406 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes F1 W12 E Performance1:15,551--25
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W12 E Performance1:15,5610,0100,01026
3.10Pierre GaslyAlphaTauri AT021:15,6290,0780,06830
4.55Carlos SainzFerrari SF211:15,8340,2830,20530
5.16Charles LeclercFerrari SF211:16,3710,8200,53728
6.11Sergio PerezRed Bull RB16B1:16,4110,8600,04025
7.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT021:16,4190,8680,00826
8.4Lando NorrisMcLaren MCL35M1:16,4850,9340,06623
9.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C411:16,5130,9620,02825
10.18Lance StrollAston Martin AMR211:16,7371,1860,22425
11.31Esteban OconAlpine A5211:16,8171,2660,08027
12.6Nicholas LatifiWilliams FW43B1:16,8231,2720,00629
13.14Fernando AlonsoAlpine A5211:16,8351,2840,01227
14.33Max VerstappenRed Bull RB16B1:16,9991,4480,1645
15.5Sebastian VettelAston Martin AMR211:17,0921,5410,09327
16.63George RussellWilliams FW43B1:17,1791,6280,08731
17.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C411:17,2731,7220,09427
18.3Daniel RicciardoMcLaren MCL35M1:17,2811,7300,00824
19.47Mick Schumacher Haas VF-211:17,3501,7990,06928
20.9Nikita MazepinHaas VF-211:17,8572,3060,50716
107% najlepszego czasu: 1:20,840

Embed from Getty Images

Valtteri Bottas popisał się najlepszym czasem okrążenia również w drugim treningu do Grand Prix Emilii Romanii. O sporym nieszczęściu może mówić Max Verstappen, który z powodu usterki przerwał jazdę po dziesięciu minutach.

Ostatni piątkowy trening rozpoczęło trio George Russell, Esteban Ocon oraz Kimi Raikkonen. Pierwszy mierzony czas okrążenia należał do Fina, który okrążył Imolę w 1:20,118. Chwilę później do tabeli wyników dołączyło dwunastu kierowców, a po pięciu minutach od rozpoczęcia sesji najlepszym rezultatem legitymował się Charles Leclerc (1:17,076) na pośrednim zestawie.

Po dziesięciu minutach od startu do głosu doszła czołówka. Najlepszy czas okrążenia należał do Lewisa Hamiltona z Mercedesa na oponach oznaczonych żółtym kolorem – 1:16,227. Drugi był jego partner Valtteri Bottas ze stratą 0,241 sekundy.

Chwilę później doszło do poważnej awarii w samochodzie Maksa Verstappena, który zatrzymał się tuż za aleją serwisową. Holender wychodząc z ostatniego zakrętu całkowicie stracił napęd. Interwencja porządkowych wymusiła wirtualną neutralizację, która została zakończona po około dwóch minutach.

Po ponownym wywieszeniu zielonych flag najlepszy czas uzyskał Bottas, który na pośrednich Pirelli podniósł poprzeczkę do 1:15,551. Drugi był Hamilton (+0,121), a trzeci Carlos Sainz z Ferrari (+1,172).

Dwadzieścia dwie minuty od rozpoczęcia sesji nowy najlepszy czas uzyskał Charles Leclerc wyposażony w miękki zestaw. Mimo to sędziowie niemal natychmiast unieważnili rezultat kierowcy Ferrari, który nie dostosował się do limitów toru w dziewiątym zakręcie. Poprawę zanotował za to Sainz, który na najszybszym zestawie zbliżył się do Bottasa na 0,283 sekundy, pozostając na trzecim miejscu.

Na półmetku drugiego treningu w miękkie opony zostały wyposażone samochody Mercedesa. Bottas nie zdołał poprawić swojego dotychczasowego wyniku, jednakże Hamilton w trakcie powtórzonej próby umocnił się na drugiej pozycji, tracąc do partnera zaledwie 0,010 sekundy. Na trzecie miejsce wskoczył z kolei Pierre Gasly, tracący do Bottasa mniej niż jedną dziesiątą.

Chwilę później mechanicy Red Bulla odzyskali samochód Verstappena, podejmując walkę o powrót na tor. Ted Kravitz ze Sky Sports F1 informował, że usterka w RB16B mogła wynikać z błędu oprogramowania, który być może uda się wyeliminować poprzez reset. Na etapie inspekcji potwierdzono jednak, że awarii uległ wał napędowy.

Tymczasem na torze problemy ze swoim Haasem zgłaszał Nikita Mazepin. Rosjanin zbyt agresywnie zaatakował jeden z krawężników, dobijając podłogą. Z kolei informację od inżyniera o miejscach, w których traci zbyt dużo czasu do Micka Schumachera, Rosjanin skwitował szorstkim: „Porozmawiamy o tym po ukończeniu przejazdu”.

Końcówka sesji upłynęła na symulacjach wyścigu. Większość kierowców realizowała dłuższe przejazdy na pośredniej mieszance, mając samochody z wysokim zapasem paliwa. Trzy minuty przed flagą w szachownicę trening został jednak przerwany po wypadku Charlesa Leclerca. Monakijczyk na wejściu w ostatni zakręt stracił kontrolę nad SF21, lądując przodem na barierach po nieudanej kontrze.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 13°C
Prędkość wiatru: 1,1 m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca