F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Lenovo British Grand Prix 20223 lipca
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:24,303 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:27,369 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
230,535 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2020
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.55Carlos SainzFerrari F1-751:28,942--28
2.44Lewis HamiltonMercedes-AMG F1 W131:29,1050,1630,16321
3.4Lando NorrisMcLaren MCL361:29,1180,1760,01329
4.1Max VerstappenRed Bull RB181:29,1490,2070,03118
5.16Charles LeclercFerrari F1-751:29,4040,4620,25525
6.14Fernando AlonsoAlpine A5221:29,6950,7530,29119
7.11Sergio PerezRed Bull RB181:29,7530,8110,05817
8.63George RussellMercedes-AMG F1 W131:29,7990,8570,04629
9.3Daniel RicciardoMcLaren MCL361:29,9020,9600,10326
10.18Lance StrollAston Martin AMR221:29,9421,0000,04017
11.77Valtteri BottasAlfa Romeo C421:30,0001,0580,05829
12.5Sebastian VettelAston Martin AMR221:30,0571,1150,05720
13.31Esteban OconAlpine A5221:30,2381,2960,18112
14.23Alexander AlbonWilliams FW441:30,2631,3210,02514
15.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C421:30,2711,3290,00827
16.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT03 1:30,3381,3960,06729
17.20Kevin MagnussenHaas VF-221:30,4801,5380,14227
18.10Pierre GaslyAlphaTauri AT03 1:30,5101,5680,03028
19.47Mick Schumacher Haas VF-221:30,6091,6670,09929
20.6Nicholas LatifiWilliams FW441:31,3262,3840,71727
107% najlepszego czasu: 1:35,168

Embed from Getty Images

Carlos Sainz zakończył na czele drugi trening przed Grand Prix Wielkiej Brytanii, utrzymując za sobą Lewisa Hamiltona oraz Lando Norrisa.

W ciągu dwóch godzin od zakończenia FP2 w pogodzie doszło do diametralnej zmiany – na torze nie została ani jedna mokra sekcja a kierowcy mogli smakować brytyjskiego lata w najlepszym wydaniu. Z względu na stracony pierwszy trening nie trzeba było ich zachęcać do pracy nad ustawieniami.

Po pięciu minutach najlepszym czasem legitymował się Carlos Sainz, za którym ujrzeć można było Sebastiana Vettela i Lando Norrisa. Max Verstappen informował Red Bulla o „dziwnych odgłosach” dobiegających z bolidu – nie przeszkodziły one mu jednak w przebiciu osiągnięcia Sainza dzięki wynikowi na poziomie 1:31,4s.

Holender nie cieszył się prowadzeniem przez zbyt długi czas – Charles Leclerc ustanowił rezultat 1:30,786s. „Wciąż słyszę te odgłosy. Nie wiem co to jest. To coś w rodzaju ocierania” – opisywał urzędujący mistrz świata swe problemy inżynierom. Niedługo po tym zjechał do garażu a mechanicy zaczęli zajmować się podłogą jego RB18.

W międzyczasie Leclerc zszedł poniżej bariery 1m30s. Swój osobisty rekord poprawił także Lewis Hamilton, któremu udało się wskoczyć na P4 ze stratą około sekundy do lidera. Kierowca ze Stevenage informował jednak o podskakiwaniu przy wysokich prędkościach.

Na półmetku sesji Leclerc został zepchnięty na drugą pozycję przez Lando Norrisa (1:29,1s). „To wciąż bardzo wczesny etap weekendu, ale ten tor zdecydowanie nam odpowiada” – komentował występ swego kierowcy Andreas Seidl. Gdy jednak w Ferrari Sainza złożone zostały miękkie opony, Hiszpan podkręcił tempo i powrócił na pierwszą lokatę, ustanawiając rezultat 1:28,942.

Nie najlepiej zajęcia układały się dla Sergio Pereza. Ted Kravitz donosił na antenie telewizji Sky, iż Red Bull mierzy się z pewnymi problemami z nowymi powierzchniami bocznymi. Na kwadrans przed wywieszeniem flagi w szachownicę Meksykanin plasował się na jedenastym miejscu. Niedługo później błysnął jednak osiągnięciem 1:29,7s, które dało mu awans na P7.

Kilka chwil przed tym Lewis Hamilton zaliczył awans na drugie miejsce, osiągając czas gorszy o niespełna dwie dziesiąte sekundy od Sainza. Trzecia lokata należało do Norrisa a TOP5 uzupełniali Verstappen i Leclerc. Dalej ujrzeć można było Alonso, Pereza, Russella i Ricciardo. Czołową dziesiątkę zamykało nazwisko Lance'a Strolla. Kanadyjczyk tracił do Sainza równo jedną sekundę.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 3,5 m/s
Wilgotność powietrza: 54%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca