F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Baku.
Azerbaijan Grand Prix 202212 czerwca
Baku City Circuit
Długość toru: 6,006 km
Liczba okrążeń: 51
Pełny dystans: 306,306 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:40,495 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:43,009 - Charles Leclerc (Ferrari), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,021 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Charles LeclercFerrari F1-751:43,224--24
2.11Sergio PerezRed Bull RB181:43,4720,2480,24822
3.1Max VerstappenRed Bull RB181:43,5800,3560,10818
4.14Fernando AlonsoAlpine A5221:44,1420,9180,56222
5.55Carlos SainzFerrari F1-751:44,2741,0500,13225
6.10Pierre GaslyAlphaTauri AT03 1:44,3151,0910,04126
7.63George RussellMercedes-AMG F1 W131:44,5481,3240,23326
8.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT03 1:44,5671,3430,01924
9.31Esteban OconAlpine A5221:44,6091,3850,04224
10.4Lando NorrisMcLaren MCL361:44,7711,5470,16223
11.5Sebastian VettelAston Martin AMR221:44,7811,5570,01027
12.44Lewis HamiltonMercedes-AMG F1 W131:44,8741,6500,09325
13.18Lance StrollAston Martin AMR221:44,8741,6500,00026
14.3Daniel RicciardoMcLaren MCL361:44,8741,6500,00025
15.77Valtteri BottasAlfa Romeo C421:45,1151,8910,24125
16.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C421:45,2642,0400,14924
17.20Kevin MagnussenHaas VF-221:45,5882,3640,32426
18.23Alexander AlbonWilliams FW441:46,3973,1730,80913
19.47Mick Schumacher Haas VF-221:46,4253,2010,02821
20.6Nicholas LatifiWilliams FW441:47,2183,9940,79326
107% najlepszego czasu: 1:50,450


Charles Leclerc z Ferrari zakończył na czele drugi piątkowy trening przed Grand Prix Azerbejdżanu, uzyskując lepszy wynik od Sergio Pereza i Maxa Verstappena.

Kilka minut po otwarciu alei serwisowej Lando Norris doprowadził do wywieszenia pierwszych żółtych flag, wyjeżdżając na pobocze przy trzecim zakręcie. Kierowca McLarena spędził na nim trochę czasu, próbując ostrożnie powrócić na tor.

W tym czasie do jazdy zabierali się już dwaj pechowcy z pierwszego treningu – Nicholas Latifi i Mick Schumacher. Najlepszy wynik należał do Carlosa Sainza – 1:45,118s. Za Hiszpanem plasowali się Sergio Perez, Guanyu Zhou, Lewis Hamilton i Yuki Tsunoda.

Parę chwil później topowy rezultat należał już do Charlesa Leclerca, za którym ze stratą siedmiu dziesiątych sekundy ujrzeć można było Sergio Pereza. Zdecydowana większość ekip korzystała z pośredniego ogumienia – wyjątkiem był McLaren, którego kierowcy zbierali dane mając w swych bolidach twarde Pirelli PZero.

Na długiej prostej ulicznego obiektu w Baku, najwyższe prędkości odnotowywali kierowcy Alpine (Ocon – 342km/h a Alonso 337km/h). Niewiele gorsze osiągi prezentowali kierowcy Ferrari i Red Bulla (Leclerc 335 a Perez 333km/h). Tradycyjnie już w górnej części tabeli próżno było szukać kierowców zespołów współpracujących z Mercedesem.

Podczas drugiego treningu kierowcom przeszkadzały śmieci pojawiające się na torze – plastikowe torebki trafiły między innymi na karoserię bolidów Sainza i Ocona.

Tymczasem Leclerc powiększał przewagę nad konkurencją, uzyskując czas 1:43,224s. Sainz, który także znajdował się na szybkim kółku, zblokował koła na dohamowaniu do jednego z zakrętów i zrezygnował z kontynuowania próby. W tej sytuacji wicelider klasyfikacji generalnej dysponował przewagą 0,248s nad Perezem i 0,612s nad Verstappenem (najlepsze okrążenie Holender pokonał jednak na pośrednich a nie miękkich oponach).

Na początku okresu przeznaczonego na symulację tempa wyścigowego doszło do trzech niegroźnych incydentów. Najpierw Schumacher znalazł się na poboczu w pierwszym sektorze a po chwili ze stref wyjazdowych skorzystali także Leclerc i Perez.

Niedługo później urzędujący mistrz świata poprawił swój osobisty rekord przy użyciu "czerwonych" Pirelli PZero. Czas 1:43,580s pozwolił mu zbliżyć się na 0,356s do najszybszego Leclerca. Po serii szerszych wyjazdów z początku drugiej połowy FP2, finałowe minuty przebiegały znacznie spokojniej, dając zawodnikom dobre warunki na przygotowania do niedzielnej rywalizacji.

W samej końcówce zajęć Leclerc zgłosił spadek mocy silnika. Inżynier próbował uspokoić kierowcę, mówiąc, że zespół nie dostrzega żadnych problemów. Monakijczyk skwitował te słowa z wyraźnie poirytowanym tonem: „Więc spadek mocy jest czymś normalnym?”.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca