F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Dżudda.
STC Saudi Arabian Grand Prix 202319 marca
Jeddah Corniche Circuit
Długość toru: 6,174 km
Liczba okrążeń: 50
Pełny dystans: 308,700 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,511 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2021
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,734 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2021
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,659 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2022
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Max VerstappenRed Bull RB191:29,603--29
2.14Fernando AlonsoAston Martin AMR231:29,8110,2080,20826
3.11Sergio PerezRed Bull RB191:29,9020,2990,09126
4.31Esteban OconAlpine A5231:30,0390,4360,13727
5.63George RussellMercedes F1 W14 E Performance1:30,0700,4670,03127
6.10Pierre GaslyAlpine A5231:30,1000,4970,03028
7.18Lance StrollAston Martin AMR231:30,1100,5070,01027
8.27Nico HulkenbergHaas VF-231:30,1810,5780,07127
9.16Charles LeclercFerrari SF-231:30,3410,7380,16028
10.55Carlos SainzFerrari SF-231:30,5920,9890,25129
11.44Lewis HamiltonMercedes F1 W14 E Performance1:30,5990,9960,00727
12.4Lando NorrisMcLaren MCL601:30,7211,1180,12227
13.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT041:30,7761,1730,05530
14.23Alexander Albon Williams FW451:30,8101,2070,03427
15.20Kevin MagnussenHaas VF-231:30,8201,2170,01025
16.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C431:30,8371,2340,01727
17.21Nyck de VriesAlphaTauri AT041:30,9211,3180,08429
18.2Logan Sargeant Williams FW451:30,9591,3560,03830
19.81Oscar PiastriMcLaren MCL601:30,9641,3610,00526
20.77Valtteri BottasAlfa Romeo C431:31,0521,4490,08830
107% najlepszego czasu: 1:35,875

Embed from Getty Images

Max Verstappen ponownie okazał się najszybszy na ulicach Dżuddy. Holender uzyskał najlepszy czas przed Fernando Alonso i Sergio Perezem.

Wieczorny trening na torze w Dżuddzie dał kierowcom szansę na przetestowanie warunków, których można się spodziewać podczas wyścigu. Nie było więc zaskoczeniem, że większość stawki natychmiast wyjechała na tor. Tylko Sergio Perez nie spieszył się z wyjazdem z garażu.

Valtteri Bottas jako pierwszy rozpoczął szybkie okrążenie. Fin jednak natychmiast popełnił błąd i nie zmieścił się w pierwszym zakręcie. Szybka natura arabskiego toru sprawiła, że nie tylko Fin zwiedzał pobocza — Tsunoda również nie zmieścił się w zakręcie.

Po chwili i Perez dołączył do stawki. Wszyscy kierowcy byli więc na torze zaledwie pięć minut po rozpoczęciu treningu, jednak nikt nie zdecydował się na wybór miękkich opon. Po dziesięciu minutach Alonso był szybszy od Verstappena i Strolla. Po chwili jednak do pracy wzięli się obaj kierowcy Red Bulla. Perez wskoczył na prowadzenie, a po chwili jego czas poprawił Verstappen.

Ciasne ulice Dżuddy dawały o sobie znać wielu kierowcom, którzy na szybkich okrążeniach musieli uważać na wolnych maruderów. Alonso był blisko kolizji z Carlosem Sainzem, natomiast Leclerc narzekał na wolnego Magnussena. Kiedy miękkie opony poszły w ruch, klasyfikacja powoli zaczęła się zmieniać. Na półmetku sesji pierwsza pozycja należała do Pereza. Po chwili jednak jego czas ponownie poprawił Max Verstappen.

Po kilku minutach kierowców Red Bulla rozdzielił Alonso. Chwilę grozy przeżył Piastri, który musiał gwałtownie hamować na swoim szybkim okrążeniu — tuż przed nim bok w bok jechał Tsunoda i Sainz. Jednocześnie Russell narzekał na wolno jadącego Norrisa. Dobre tempo pokazywali obaj kierowcy Alpine, którzy znajdowali się w pierwszej szóstce. Strachu najadł się Leclerc — Monakijczyk zgłosił chwilowy problem z manetką sprzęgła.

W końcówce sesji wszyscy kierowcy — z wyjątkiem Albona — testowali miękkie opony. Verstappen zakończył sesję na pierwszej lokacie przed Alonso i Perezem. Dobrą sesję zaliczyło Alpine: czwarty był Ocon, a szósty Gasly. Kierowców stajni z Enstone rozdzielił Russel. Czołową dziesiątkę uzupełnili: Stroll, Hulkenberg, Leclerc i Sainz.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca