F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 202328 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,337 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,286 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:10,166 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:12,909 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2021
Największa średnia prędkość wyścigu:
157,834 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2021
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Max VerstappenRed Bull RB191:12,462--30
2.16Charles LeclercFerrari SF-231:12,5270,0650,06533
3.55Carlos SainzFerrari SF-231:12,5690,1070,04222
4.14Fernando AlonsoAston Martin AMR231:12,6820,2200,11332
5.4Lando NorrisMcLaren MCL601:12,9060,4440,22418
6.44Lewis HamiltonMercedes F1 W14 E Performance1:12,9600,4980,05429
7.11Sergio PerezRed Bull RB191:12,9910,5290,03130
8.77Valtteri BottasAlfa Romeo C431:13,0500,5880,05933
9.10Pierre GaslyAlpine A5231:13,0890,6270,03928
10.31Esteban OconAlpine A5231:13,1620,7000,07330
11.18Lance StrollAston Martin AMR231:13,1850,7230,02331
12.63George RussellMercedes F1 W14 E Performance1:13,1910,7290,00632
13.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C431:13,3540,8920,16332
14.20Kevin MagnussenHaas VF-231:13,4570,9950,10328
15.27Nico HulkenbergHaas VF-231:13,5201,0580,06333
16.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT041:13,6411,1790,12122
17.21Nyck de VriesAlphaTauri AT041:13,6631,2010,02234
18.81Oscar PiastriMcLaren MCL601:13,6731,2110,01030
19.23Alexander Albon Williams FW451:14,2171,7550,54410
20.2Logan Sargeant Williams FW451:14,2381,7760,02133
107% najlepszego czasu: 1:17,534

W kalendarzu mamy wiele torów ulicznych, ale prawdziwym królem takich obiektów jest obiekt w Monte Carlo. To tutaj ściany są niewiarygodnie blisko i najmniejszy błąd powoduje rozbicie samochodu. W pierwszym treningu niektórzy się o tym przekonali. Dlatego tak ważnym jest złapanie rytmu na krętych ulicach Księstwa. Nikt nie narzekał na świetną pogodę w drugiej sesji, która pozwoliła przejechać kolejne kółka i przyzwyczaić głowę do tego nietypowego toru.

Większość zawodników wybrało na początek sesji pośrednie opony. Czasy powoli spadały gdy kierowcy coraz lepiej zapoznawali się z możliwościami nawierzchni. W garażu pozostawali tylko Alex Albon i Lando Norris, u których mechanicy naprawiali samochody. Na czele stawki tasowali się kierowcy Red Bulla, Aston Martina, Mercedesa i Ferrari. Praktycznie co mierzone kółko dochodziło do zmian na pierwszym miejscu tabeli. Ostatecznie pierwszy przejazd najbardziej udany był dla Verstappena, który liderował z czasem 1:13,312.

Pierwszym kierowcą na miękkich oponach był Fernando Alonso i nie może dziwić, że z sporą przewagą przebił dotychczasowy najlepszy rezultat. Nawet najbardziej miękka mieszanka pozwalała na przejechanie kilku mocnych okrążeń. Czas Alonso poprawił Sainz, podczas gdy Leclerc nie czuł się jeszcze tak dobrze w samochodzie w porównaniu do poprzednich dwóch lat, gdy zdobył tu pole position.

Przez chwilę wydawało się, że Red Bull nie może złapać tempa na miękkich oponach, ale Verstappen po kilku mierzonych kółkach wskoczył na czoło tabeli, udowadniając kto posiada w tym roku dominującą konstrukcję. Oczywiście nie znaczy to, że reszta weekendu będzie dla Red Bulla spacerem, gdyż reszta ekip jest naprawdę mocna, ale zdecydowanie nie można skreślać Verstappena i Pereza z walki o najwyższe laury.

Dokładnie w momencie gdy Leclerc złapał tempo i wskoczył na drugie miejsce przed Sainza, ten nieco przesadził z prędkością i skończył swój udział w FP2 lądując w ścianie. Uszkodzenia nie wyglądały dramatycznie, ale wykluczona była dalsza jazda. Sesja została przerwana czerwoną flagą. Porządkowi jednak jak zawsze w Monako bardzo szybko uporali się z rozbitym Ferrari i kierowcy ciągle mieli kilka minut na symulację przejazdów z większym ładunkiem paliwa.

Mechanicy Williamsa ostatecznie zdołali wypuścić Albona na tor, dzięki czemu nie musiał spisywać drugiego treningu w całości na straty. Ostatnie minuty nie przyniosły już żadnych dramatów ani zmian w tabeli, więc wszystko spokojnie mogli się udać na analizę zebranych danych. Dalsza część weekendu może zostać urozmaicona przez warunki pogodowe, więc zachęcamy do śledzenia raportów z Księstwa.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza: 34%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca