F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2018
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2018
Klasyfikacje generalne 2018
Statystyki z sezonu 2018

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sakhir.
Gulf Air Bahrain Grand Prix 20188 kwietnia
Bahrain International Circuit
Długość toru: 5,412 km
Liczba okrążeń: 57
Pełny dystans: 308,238 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:28,769 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,252 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
209,143 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.7Kimi RaikkonenFerrari SF71H1:29,868--15
2.33Max VerstappenRed Bull RB141:30,3930,5250,5258
3.3Daniel RicciardoRed Bull RB141:30,4520,5840,0598
4.44Lewis HamiltonMercedes W09 EQ Power+1:30,6910,8230,23914
5.5Sebastian VettelFerrari SF71H1:30,7190,8510,0288
6.77Valtteri BottasMercedes W09 EQ Power+1:30,7810,9130,06216
7.27Nico HulkenbergRenault R.S.181:31,1441,2760,36311
8.55Carlos SainzRenault R.S.181:31,2001,3320,05612
9.10Pierre GaslyToro Rosso STR131:31,4381,5700,23818
10.14Fernando AlonsoMcLaren MCL331:31,4451,5770,00713
11.28Brendon HartleyToro Rosso STR131:31,4601,5920,01518
12.8Romain GrosjeanHaas VF-181:31,5131,6450,05314
13.31Esteban OconForce India VJM111:31,5541,6860,04117
14.11Sergio PerezForce India VJM111:31,5641,6960,01014
15.20Kevin MagnussenHaas VF-181:31,7371,8690,17314
16.9Marcus EricssonSauber C371:31,8591,9910,12217
17.2Stoffel VandoorneMcLaren MCL331:31,8601,9920,00114
18.16Charles LeclercSauber C371:32,0472,1790,18719
19.35Siergiej SirotkinWilliams FW411:32,4632,5950,41611
20.18Lance StrollWilliams FW411:32,8652,9970,40212
107% najlepszego czasu: 1:36,159


Kimi Raikkonen z Ferrari wykręcił najlepszy czas okrążenia w trakcie sobotniego treningu przed Grand Prix Bahrajnu. Czołową trójkę tabeli uzupełnili Max Verstappen i Daniel Ricciardo.

Jako pierwszy aleję serwisową opuścił Sebastian Vettel. Tym razem kierowcy nie spieszyli się przesadnie z pokonaniem okrążeń instalacyjnych – sesja była rozgrywana w ciepłych, popołudniowych warunkach, podczas gdy kwalifikacje i sam wyścig odbędą się wieczorem na chłodniejszej nawierzchni, zbliżonej stanem do tej z drugiego treningu.

Po czternastu minutach aż siedmiu kierowców nie miało na koncie ani jednego kółka – wśród nich znajdował się między innymi urzędujący mistrz świata, Lewis Hamilton. Nieco wcześniej obaj kierowcy McLarena zbierali informacje na temat ogumienia: Fernando Alonso korzystał z miękkich opon, a Stoffel Vandoorne – supermiękkich. Po ich zjeździe do garażu stajni z Woking nad Sakhir zapanowała jednak głucha cisza. Przerwał ją dopiero wyjazd na tor Carlosa Sainza, wślad za którym poszli reprezentanci Mercedesa i Ferrari.

Vettel nie zabawił jednak zbyt długo na torze. Z jego bolidu oderwał się fragment prawego deflektora. Niemiec zgłosił problem swojemu zespołowi i w wolnym tempie podążał do boksów. W międzyczasie kierowcy zaczęli osiągać pierwsze reprezentatywne rezultaty – na pierwszej pozycji plasował się Valtteri Bottas z wynikiem 1:30,781s. Drugi Hamilton tracił do Fina 0,2s, a trzeci Raikkonen – 0,4s. Pomiarowych okrążeń nadal nie mieli na swoim koncie zawodnicy Red Bulla: Daniel Ricciardo i Max Verstappen.

Akcji na torze było jak na lekarstwo – wielu kierowców miało problem z utrzymaniem się na torze, którego przyczepność obniżyła się po przelotnych opadach deszczu z ostatniej nocy. Wtedy to jednak z pit lane wyłoniły się dwa bolidy RB13, wyposażone nie w supermiękkie, a miękkie opony. Po pierwszym szybkim kółku Ricciardo wskoczył na czwarte miejsce, zaliczając szeroki wyjazd z ostatniego zakrętu. Wkrótce po tym Australijczyk został zepchnięty na piątą lokatę przez Verstappena (drugi czas i strata 0,143s do Bottasa).

Wkrótce nowym liderem klasyfikacji został Vettel z czasem 1:30,719s, który osiągnął swój nowy osobisty rekord na używanym komplecie "czerwonych" Pirelli PZero. Mocne tempo prezentował Haas – jadący na miękkiej mieszance Magnussen wskoczył na P7 tracąc do szóstego Ricciado tylko 0,2s. Zupełnie odmienne nastroje musiały panować w Williamsie. Na kwadrans przed końcem zajęć Siergiej Sirotkin i Lance Stroll zajmowali odpowiednio dziewiętnaste i dwudzieste miejsce.

W tym samym czasie tabeli przewodził już Raikkonen, który na nowym zestawie wykonanym z supermiękkego ogumienia urwał 0,851s z wyniku Vettela i wykręcił 1:29,869s. Hamilton nie zdołał odpowiedzieć na tempo Fina i uplasował się na piątym miejscu, rozdzielając duet Red Bulla. Ferrari nie mogło być jednak zupełnie zadowolone ze swojej sytuacji – kilka minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Vettel wysiał z kokpitu swojego SF71H, a mechanicy przystąpili do sprawdzania potencjalnej usterki jednostki napędowej.

Tuż przed końcem o mały włos nie doszło do kolizji pomiędzy wyjeżdżającym z boksów Raikkonenem i kończącym szybkie kółko Verstappenem. Dało ono Holendrowi duży postęp i awans na P2. Pozycję niżej ostatni sprawdzian przed czasówką zakończył Ricciardo, a przed Vettela awansował Hamilton.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 0,7 m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Peter_Sv5, 07.04.2018 16:38[!]
Teraz jestem na 100% przekonany, że Stroll i sierotka z Rosji nie dadzą sobie rady. Kiedy Williams da bolid Robertowi? On by im pokazał, jak się jeździ, i wycisnąłby maximum z bolidu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca