F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 202112 grudnia
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,281 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 306,183 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:34,779 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:39,283 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes F1 W12 E Performance1:23,274--23
2.33Max VerstappenRed Bull RB16B1:23,4880,2140,21423
3.77Valtteri BottasMercedes F1 W12 E Performance1:24,0250,7510,53721
4.11Sergio PerezRed Bull RB16B1:24,0470,7730,02221
5.4Lando NorrisMcLaren MCL35M1:24,1060,8320,05917
6.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT021:24,2230,9490,11722
7.10Pierre GaslyAlphaTauri AT021:24,2510,9770,02822
8.55Carlos SainzFerrari SF211:24,5951,3210,34420
9.3Daniel RicciardoMcLaren MCL35M1:24,7331,4590,13816
10.16Charles LeclercFerrari SF211:24,7581,4840,02521
11.18Lance StrollAston Martin AMR211:24,8211,5470,06322
12.31Esteban OconAlpine A5211:24,8341,5600,01318
13.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C411:25,0371,7630,20323
14.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C411:25,0481,7740,01118
15.14Fernando AlonsoAlpine A5211:25,0941,8200,04619
16.5Sebastian VettelAston Martin AMR211:25,1151,8410,02125
17.63George RussellWilliams FW43B1:25,2201,9460,10522
18.6Nicholas LatifiWilliams FW43B1:25,3222,0480,10219
19.47Mick Schumacher Haas VF-211:25,3402,0660,01818
20.9Nikita MazepinHaas VF-211:26,3323,0580,99219
107% najlepszego czasu: 1:29,103

Embed from Getty Images

Lewis Hamilton wykręcił najlepszy czas pojedynczego kółka w ostatniej sesji treningowej sezonu 2021. Czołową trójkę uzupełnili Max Verstappen i Valtteri Bottas.

Pierwszymi kierowcami, jacy zjawili się w sobotę na torze byli Esteban Ocon oraz duet Haasa – Mick Schumacher i Nikita Mazepin. Ociągać się jednak nie chciała także ścisła czołówka – już w pierwszych minutach sesji na tor wyjechali Max Verstappen, Lewis Hamilton i Valtteri Bottas. Kierowcy Mercedesa po pokonaniu kółek instalacyjnych szybko wrócili jednak do boksów, podczas gdy Verstappen szybko wskoczył na czoło tabeli z czasem 1:24,997, spychając Ocona na drugie miejsce. Przed upływem pierwszych dziesięciu minut pomiarowe kółka przejechali jeszcze Raikkonen i Stroll, lecz żaden z nich nie zagroził kierowcy Red Bulla.

Po krótkim pobycie w garażu na tor powrócił Verstappen, a wkrótce potem także Hamilton i Bottas. Holender korzystał z pośredniej mieszanki, natomiast duet Mercedesa postanowił spróbować przejazdu na miękkich oponach. Na efekty nie trzeba było długo czekać, bowiem Hamilton już po pierwszym szybkim kółku zmienił Verstappena na prowadzeniu. Brytyjczyk legitymował się czasem 1:24,241 i był szybszy od Holendra o 0,587 sekundy. Trzeci i czwarty Bottas i Perez mieli już przeszło sekundę straty do Hamiltona.

Kilka minut później Hamilton urwał kolejne dwie dziesiąte sekundy, schodząc do poziomu 1:24,055. Tempo podkręcił również Sergio Perez, który wyprzedził Bottasa i znalazł się zaledwie 0,004 sekundy za Verstappenem. Po dwudziestu minutach pomiarowe kółka zaliczyła już cała dwudziestka, a za najszybszymi czterema kierowcami na wysokim, piątym miejscu znajdował się Antonio Giovinazzi. Za Włochem plasowali się Leclerc, Tsunoda i Alonso. Nietypowy problem zgłosił zespołowi Nicholas Latifi, w którego bolidzie poluzowała się deska rozdzielcza.

Niezłe tempo wkrótce pokazał Sainz, który wskoczył na piąte miejsce wykręcając swój czas na twardej mieszance. Na czoło stawki wysunął się tymczasem Bottas – Fin o zaledwie trzy setne wyprzedzał Hamiltona. Swojego partnera zespołowego wyprzedził również Sergio Perez, powracając na trzecią lokatę, a duet Red Bulla tracił na tym etapie do kierowców Mercedesa niemal 0,7 sekundy. Perez i Verstappen realizowali jednak wówczas długie przejazdy. W połowie sesji na pierwsze miejsce powrócił Lewis Hamilton, który – mimo małego błędu w trzecim sektorze – ustanowił najlepszy czas weekendu, 1:23,274, aż o 0,751 sekundy wyprzedzając Bottasa.

Niedługo potem aktywność kierowców nieco zmalała. Na torze mogliśmy obserwować między innymi duety AlphaTauri czy Astona Martina. Ci pierwsi, korzystając z twardej mieszanki, w połowie sesji znaleźli się na piątym i szóstym miejscu. Co warto odnotować, to Tsunoda długo utrzymywał się przed Gaslym, jednak wkrótce Francuz podkręcił tempo i zmienił swojego zespołowego partnera na piątej pozycji. W czołowej dziesiątce znajdowali się wówczas jeszcze Raikkonen, Sainz, Ocon i Norris.

Po kilku minutach nieobecności na tor powrócił Lewis Hamilton, w którego bolidzie założono używany komplet miękkich opon. Brytyjczyk dwukrotnie podjął próbę przejechania szybkiego kółka, jednak obie szybko porzucił z powodu przegrzewania się tylnych opon i podsterowności. Na trzecią i czwartą pozycję wskoczyli w międzyczasie Tsunoda i Sainz, a na nieco ponad kwadrans przed końcem sesji na tor powrócili kierowcy Red Bulla – tym razem na miękkich oponach. Po nieudanej pierwszej próbie, Verstappen za drugim razem zdołał zredukować stratę do Hamiltona do 0,214 sekundy, awansując na drugie miejsce.

Kolejne 'bliskie spotkanie' z Nikitą Mazepinem zaliczył natomiast Hamilton, który przyblokował będącego na pomiarowym okrążeniu kierowcę Haasa wyjeżdżając z boksów. Brytyjczyk podjął po tym jeszcze jedną próbę przejechania szybkiego kółka, jednak po wyjeździe poza tor w dwunastym zakręcie odpuścił i wkrótce wrócił do garażu. Siedmiokrotny mistrz świata powrócił jeszcze na tor na ostatnie kilka minut, ale nie zdołał poprawić czasu. Sztuka ta nie udała się również Maxowi Verstappenowi, który porzucił swoje okrążenie po błędzie w 9. zakręcie.

Swój czas poprawił natomiast Perez awansując na czwarte miejsce i była to ostatnia zmiana w czołówce do końca sesji. Hamilton zakończył zatem trzeci trening z najlepszym rezultatem będąc szybszym o 0,214 sekundy od Verstappena. Czołową trójkę uzupełnił Bottas, za którym uplasował się Perez. Kolejne pozycje zajęli Norris, Tsunoda, Gasly, Sainz, Ricciardo i Leclerc. Poza czołową dziesiątką znaleźli się Stroll, Ocon, Raikkonen, Giovinazzi, Alonso, Vettel, Russell, Latifi, Schumacher i Mazepin.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35,7°C
Temperatura powietrza: 26,5°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 51%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca