F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Aramco Gran Premio de España 20219 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:15,406 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,183 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2020
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,821 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB16B1:17,835--11
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W12 E Performance1:18,0700,2350,23514
3.16Charles LeclercFerrari SF211:18,3080,4730,23817
4.55Carlos SainzFerrari SF211:18,4100,5750,10218
5.77Valtteri BottasMercedes F1 W12 E Performance1:18,4230,5880,01315
6.4Lando NorrisMcLaren MCL35M1:18,4940,6590,07114
7.10Pierre GaslyAlphaTauri AT021:18,5350,7000,04117
8.3Daniel RicciardoMcLaren MCL35M1:18,5820,7470,04721
9.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C411:18,5970,7620,01518
10.11Sergio PerezRed Bull RB16B1:18,6060,7710,00916
11.14Fernando AlonsoAlpine A5211:18,6620,8270,05618
12.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT021:18,6730,8380,01121
13.31Esteban OconAlpine A5211:18,7000,8650,02715
14.18Lance StrollAston Martin AMR211:18,8771,0420,17718
15.63George RussellWilliams FW43B1:19,0051,1700,12817
16.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C411:19,2141,3790,20919
17.5Sebastian VettelAston Martin AMR211:19,3631,5280,14918
18.6Nicholas LatifiWilliams FW43B1:19,3921,5570,02916
19.47Mick Schumacher Haas VF-211:19,9992,1640,60717
20.9Nikita MazepinHaas VF-211:20,2372,4020,23815
107% najlepszego czasu: 1:23,283


Max Verstappen odnotował najlepszy czas okrążenia podczas finałowego treningu przed kwalifikacjami i wyścigiem o Grand Prix Hiszpanii. Nieco gorsze rezultaty uzyskali Lewis Hamilton i Charles Leclerc.

Na wyjazd pierwszego kierowcy trzeba było czekać około pięć minut. Po tym czasie garaż Alpine opuścił Fernando Alonso, który początkowo miał cały tor dla siebie. Hiszpan rozpoczął swój przejazd od wyniku 1:21,020s. Około 12:10 do dwukrotnego mistrza świata dołączył Sergio Perez z Red Bulla. Chwilę później realizację programu rozpoczął także Daniel Ricciardo (McLaren).

Kwadrans po starcie sesji na czele tabeli plasował się Perez z czasem 1:20,388s na pośrednich oponach. Jedną dziesiątą tracił do Meksykanina Ricciardo. Alonso był z tyłu o kolejne dwie dziesiąte. W tym samym momencie zawodnicy Alfy Romeo rozpoczynali próby na miękkich oponach, schodząc bez problemu poniżej bariery 1m20s. Giovinazzi (1:19,3s) dysponował przewagą 0,4s nad Raikkonenem.

Emocje były stopniowane powoli – kolejnym aktem sesji było pojawienie się na torze kierowców Ferrari. Korzystali oni z "czerwonych" Pirelli PZero. Leclerc przebił rezultat Giovinazziego, odnotowując 1:18,997s. Wkrótce na drugą lokatę awansował Carlos Sainz.

Czołowa trójka klasyfikacji generalnej – Hamilton, Verstappen i Bottas dołączyła do walki o czasy po około 25 minutach od rozpoczęcia treningu. Fin uzyskał rezultat 1:18,423s na miękkich oponach. Holender był o dwie dziesiąte sekundy wolniejszy, jednak w jego bolidzie znajdowały się pośrednie opony. Hamilton, podobnie jak Bottas korzystający z miękkiej mieszanki, odpowiedział czasem 1:18,304s, automatycznie trafiając na pierwsze miejsce.

Nie było to bynajmniej ostatnie słowo siedmiokrotnego mistrza świata, który chwilę później zszedł na poziom 1:18,117s. Szczególnie dobrze Brytyjczyk poradził sobie w krętym trzecim sektorze.

W McLarenie sytuacja utrzymywała się bez znaczących zmian. Po serii okrążeń na pośrednich oponach Daniel Ricciardo odstawał nieznacznie tempem od Lando Norrisa. Australijczyk podkreślał, że nadal nie czuje się komfortowo za sterami bolidu MCL35B. Dla porównania w Astonie Martinie Stroll i Vettel prezentowali niemal identyczne osiągi – obu kierowców dzieliło zaledwie sześć tysięcznych sekundy. Do poprawy pozostawały jedynie pozycje – piętnasta i szesnasta.

Warunki sprzyjały – temperatura rosła a tor zyskiwał coraz większą przyczepność. Sesja wchodziła także w decydującą część a więc symulację kwalifikacji. Pierwsze szybkie kółko Hamiltona nie przyniosło oczekiwanego postępu. Lider mistrzostw zaliczył szerszy wyjazd z ostatniej szykany i zmarnował lekką przewagę zyskaną w pierwszym i drugim sektorze. Za jego plecami swoje osobiste rekordy poprawili Leclerc i Sainz.

Trzynaście minut przed końcem sesji Kimi Raikkonen skierował się do alei serwisowej z przebitą prawą tylną oponą. Z kolei Lando Norris stracił panowanie nad kierownicą w dziesiątym zakręcie, wpadając w żwirową pułapkę. Szczęśliwie dla Brytyjczyka bolid nie zakopał się na poboczu, jak miało to miejsce w piątek w przypadku Roberta Kubicy. Chwilę wcześniej junior McLarena awansował na piąte miejsce.

Na pierwsze naprawdę szybkie okrążenie w wykonaniu Maxa Verstappena trzeba było czekać naprawdę długo. Osiem minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Holender ustanowił czas 1:17,835s. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku kierowców Mercedesa, Holender także zmarnował część przewagi w końcowej sekcji. Po dwóch sektorach wynosiła ona ponad 0,4s a w finalnym rozrachunku zamknęła się w około dwóch dziesiątych sekundy.

W końcowej klasyfikacji FP3 za Verstappenem znaleźli się Hamilton i Leclerc. Strata Monakijczyka wynosiła już jednak blisko 0,5s. Czołową piątkę uzupełnili Bottas i Norris. Pozytywnie trening ułożył się dla Pierre'a Gasly'ego, który wykręcił siódmy czas. Po pozytywnych piątkowych sesjach sobota przyniosła niepokój w szeregach Astona Martina. Kierowcy teamu z Silverstone sklasyfikowani zostali na czternastej i siedemnastej pozycji.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 42°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 0,1 m/s
Wilgotność powietrza: 49%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca