F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 202328 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,337 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,286 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:10,166 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:12,909 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2021
Największa średnia prędkość wyścigu:
157,834 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2021
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.1Max VerstappenRed Bull RB191:12,776--19
1.1Max VerstappenRed Bull RB191:13,6640,8880,88814
2.11Sergio PerezRed Bull RB191:12,8490,073-24
2.11Sergio PerezRed Bull RB191:13,9141,1381,06514
3.18Lance StrollAston Martin AMR231:12,9420,166-20
3.44Lewis HamiltonMercedes F1 W14 E Performance1:14,0721,2961,13019
4.55Carlos SainzFerrari SF-231:13,2610,485-20
4.55Carlos SainzFerrari SF-231:14,2401,4640,97920
5.4Lando NorrisMcLaren MCL601:13,3960,620-21
5.14Fernando AlonsoAston Martin AMR231:14,2641,4880,86814
6.63George RussellMercedes F1 W14 E Performance1:14,2781,5020,01416
6.10Pierre GaslyAlpine A5231:13,4530,677-24
7.16Charles LeclercFerrari SF-231:13,4750,6990,02219
8.44Lewis HamiltonMercedes F1 W14 E Performance1:13,4860,7100,01117
9.31Esteban OconAlpine A5231:13,4960,7200,01018
10.77Valtteri BottasAlfa Romeo C431:13,5210,7450,02520
11.63George RussellMercedes F1 W14 E Performance1:13,5900,8140,06918
12.20Kevin MagnussenHaas VF-231:13,6240,8480,03413
13.27Nico HulkenbergHaas VF-231:13,6500,8740,02616
14.14Fernando AlonsoAston Martin AMR231:13,6970,9210,04718
15.22Yuki TsunodaAlphaTauri AT041:13,7380,9620,04121
16.24Guanyu ZhouAlfa Romeo C431:13,7720,9960,03420
17.2Logan Sargeant Williams FW451:13,8511,0750,07919
18.23Alexander Albon Williams FW451:13,9301,1540,07923
19.81Oscar PiastriMcLaren MCL601:13,9981,2220,06818
20.21Nyck de VriesAlphaTauri AT041:14,1871,4110,18924
107% najlepszego czasu: 1:17,870

Embed from Getty Images

Max Verstappen uzyskał najlepszy czas pojedynczego kółka w sobotnim treningu na ulicach Monte Carlo. Holender okazał się nieznacznie szybszy od Sergio Pereza i Lance'a Strolla.

Początek sesji zdecydowanie nie obfitował w ruch na torze. Dopiero po kilku chwilach z boksów wyjechali kierowcy Astona Martina oraz Nyck de Vries. Cała trójka po pokonaniu kółek instalacyjnych szybko jednak wróciła do swoich garaży. Po upływie kolejnych kilku minut na tor wyjechał Sergio Perez i duet Alpine. Meksykanin jako pierwszy rozpoczął szybkie kółko, podczas którego doszło jednak do dość groźnej sytuacji – z powodu problemów technicznych swój bolid w tunelu zatrzymał Esteban Ocon, którego to Perez minął przy pełnej prędkości.

Francuz ostatecznie zdołał ruszyć z miejsca i wstrzymywanie sesji nie było konieczne. Kierowca Alpine wkrótce powrócił do boksów, podczas gdy Sergio Perez z czasem 1:15,641 znalazł się na czele tabeli. Za nim, ze stratą nieco ponad trzech dziesiątych sekundy, plasowali się Bottas i Gasly. Po kilku minutach Perez umocnił się na prowadzeniu z czasem 1:14,990. Na tym etapie sesji cała stawka korzystała z miękkiego ogumienia.

Po piętnastu minutach do głosu doszli kierowcy Ferrari. Carlos Sainz wykręcił drugi rezultat, tracąc jedynie sześć setnych sekundy do Pereza, podczas gdy Leclerc był trzeci, ze stratą 0,433 do kierowcy Red Bulla. Monakijczyka wkrótce wyprzedzili Stroll, Gasly i Bottas. Po siedemnastu minutach sesji nowym liderem został z kolei Lando Norris, który wyprzedzał Pereza o 0,085 sekundy. Na torze wciąż nie oglądaliśmy natomiast kierowców Mercedesa oraz Maksa Verstappena.

Po dwudziestu minutach od mocnego akcentu swój udział w sesji rozpoczął Verstappen. Obrońca tytułu uzyskał rekordy we wszystkich sektorach i pobił czas Pereza aż o 0,583 sekundy. Chwilę potem na tor wyjechali wreszcie kierowcy Mercedesa, a także Esteban Ocon. Wyzwanie Verstappenowi rzucił natomiast Fernando Alonso, który pobił czas Holendra o niespełna jedną dziesiątą sekundy. Chwilę potem Hiszpanowi odpowiedział Perez, powracając na czoło stawki, podczas gdy Russell wskoczył na czwarte miejsce.

Sytuacja w tabeli w połowie zajęć zmieniała się niczym w kalejdoskopie – Verstappen pomimo kontaktu ze ścianą zdołał poprawić wynik zespołowego partnera o 0,004 sekundy i powrócił na prowadzenie. Perez wrócił na krótko na pozycję lidera, po czym ponownie na czele znalazł się Verstappen, który jako pierwszy w sobotę zszedł poniżej minuty i trzynastu sekund. Za dwójką Red Bulla znajdował się duet Ferrari – Sainz przed Leclerkiem – a piąty był Hamilton. Ostatnim kierowcą, który tracił mniej niż sekundę do Verstappena był szósty Fernando Alonso.

Na siedemnaście minut przed końcem niezłym czasem popisał się Lance Stroll, który awansował na trzecie miejsce i z rekordem w drugim sektorze tracił jedynie 0,166 sekundy do Verstappena. Podczas ostatniego kwadransa na torze znalazła się – po raz pierwszy w sobotę – cała dwudziestka, przez co wielu kierowców miało problemy ze znalezieniem dla siebie miejsca. Na krótko wywieszenie żółtych flag spowodował Kevin Magnussen, który nie zmieścił się w pierwszym zakręcie. Duńczyk zdołał wymanewrować i powrócić na tor, lecz, jak się okazało, tylko na chwilę.

Kierowca Haasa wkrótce zaczął zgłaszać przez radio brak mocy, na co w odpowiedzi zespół nakazał mu natychmiast zatrzymać samochód. Magnussen zatrzymał bolid na dojeździe do Mirabeau Bas, przez co na nieco ponad dwie minuty konieczna była wirtualna neutralizacja. Po uprzątnięciu samochodu Duńczyka kierowcy mieli jeszcze sześć minut na poprawę swoich rezultatów... teoretycznie.

Już po krótkiej chwili bowiem wywieszono czerwoną flagę, a sprawcą zamieszania był Lewis Hamilton. Brytyjczyk był na szybkim kółku z rekordem w pierwszym sektorze, lecz zaliczył uślizg w piątym zakręcie, po czym uderzył lewym przednim kołem w bandę, uszkadzając zawieszenie i kończąc jazdę. Po tym zdarzeniu sesja nie została już wznowiona, zatem najlepszy czas pozostał w rękach Maksa Verstappena, a czołową trójkę uzupełnili Sergio Perez i Lance Stroll.

Za Kanadyjczykiem uplasowali się Carlos Sainz i Lando Norris, a kolejne pozycje zajęli Gasly, Leclerc, Hamilton, Ocon i Bottas. Jedenasty rezultat uzyskał Russell, a dopiero czternaste miejsce zajął Alonso, który przegrał jeszcze z Magnussenem i Hulkenbergiem. Stawkę zamknęli Tsunoda, Zhou, Sargeant, Albon, Piastri i de Vries.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 46,5°C
Temperatura powietrza: 27,6°C
Prędkość wiatru: 0,2 m/s
Wilgotność powietrza: 34%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca