F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2005
GP Australii
GP Malezji
GP Bahrajnu
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Europy
GP Kanady
GP Stanów Zjednoczonych
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Turcji
GP Włoch
GP Belgii
GP Brazylii
GP Japonii
GP Chin
Strona główna sezonu 2005
Klasyfikacje generalne 2005
Statystyki z sezonu 2005

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 200522 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,985 - Jarno Trulli (Renault), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
152,773 km/h - Juan Pablo Montoya (Williams), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  I sesja kwalifikacyjna  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.OdstępStrata
1. 9Kimi RaikkonenMcLaren MP4-201:13,644--
2. 5Fernando AlonsoRenault R251:14,1250,4810,481
3. 7Mark WebberWilliams FW271:14,5840,4590,940
4. 6Giancarlo FisichellaRenault R251:14,7830,1991,139
5. 10Juan Pablo MontoyaMcLaren MP4-201:14,8580,0751,214
6. 8Nick HeidfeldWilliams FW271:15,1280,2701,484
7. 16Jarno TrulliToyota TF1051:15,1890,0611,545
8. 14David CoulthardRed Bull RB11:15,3290,1401,685
9. 11Jacques VilleneuveSauber C241:15,9210,5922,277
10. 2Rubens BarrichelloFerrari F20051:16,1420,2212,498
11. 1Michael SchumacherFerrari F20051:16,1860,0442,542
12. 12Felipe MassaSauber C241:16,2180,0322,574
13. 15Vitantonio LiuzziRed Bull RB11:16,8170,5993,173
14. 20Patrick FriesacherMinardi PS051:18,5741,7574,930
15. 21Christijan AlbersMinardi PS051:19,2290,6555,585
16. 18Tiago MonteiroJordan EJ151:19,4080,1795,764
17. 19Narain KarthikeyanJordan EJ151:19,4740,0665,830
18. 17Ralf SchumacherToyota TF105---
107% czasu najszybszego okrążenia: 1:18,799

Zwycięzca ostatniego wyścigu, Kimi Raikkonen, okazał się zdecydowanie najszybszym kierowcą podczas pierwszej sesji kwalifikacyjnej na ulicznym torze w Monte Carlo. Przewaga kierowcy McLarena nad obecnym liderem klasyfikacji generalnej kierowców, Fernando Alonso (Renault), wyniosła aż blisko pół sekundy, co stawia Fina w bardzo komfortowej sytuacji przed niedzielnymi kwalifikacjami. Tymczasem Alonso może już chyba tylko liczyć na próbę pokonania Raikkonena dzięki odmiennej strategii na wyścig, ale równie dobrze może zadowolić się i tak bardzo dobrą drugą pozycją, co pozwoli mu na utrzymanie sporej przewagi w klasyfikacji generalnej.

Trzeci czas uzyskał kierowca Williamsa, Mark Webber, ledwo mieszcząc się poniżej jednej sekundy straty do Raikkonena. Tak duża różnica czasowa dzieląca trzech najszybszych kierowców jest sporym zaskoczeniem, zwłaszcza na tak krótkim torze. Częściowo było to zapewne spowodowane sporym odstępem czasowym, oddzielającym wyjazd na tor trzech ostatnich kierowców: Jarno Trullego (Toyota), Alonso i Raikkonena. Przyczynił się do tego drugi kierowca Toyoty, Ralf Schumacher, który próbę ścięcia jednego z szybszych zakrętów, co w Monako nie należy do najlepszych pomysłów, przypłacił kraksą. W czasie, gdy porządkowi starali się uprzątnąć cały bałagan, warunki panujące na torze uległy zmianie (m.in. wzrosła temperatura toru o kilka stopni) i mogło to wpłynąć na przejazdy ostatnich trzech kierowców.

Tylko Raikkonen i Alonso byli jednak w stanie z tego skorzystać, natomiast Trulli, który jako pierwszy wyjechał na tor po kraksie swojego partnera, oprócz tego, że był dosyć wolny (na pierwszym sektorze stracił pół sekundy do Raikkonena), to jeszcze miejsce wypadku pokonał dosyć ostrożnie i na koniec musiał zadowolić się zaledwie siódmą pozycją. Lepsze to niż ostatnia pozycja startowa Ralfa Schumachera, ale tak czy inaczej Toyota nie ma zbyt wielu powodów do zadowolenia. Kolejno na czwartej i siódmej pozycji uplasowali się drudzy kierowcy z zespołów Renault i McLaren, Giancarlo Fisichella i Juan Pablo Montoya. Obaj kierowcy wypadli wyraźnie słabiej od swoich partnerów, jednak mogło to być zasługą wcześniejszego wyjazdu na tor.

Szósty czas uzyskał drugi kierowca Williamsa, Nick Heidfeld, który od swojego partnera także okazał się wyraźnie wolniejszy (strata ponad pół sekundy). Pierwszą dziesiątkę zamknęli tymczasem dwaj uczestnicy porannego karambolu, David Coulthard (Red Bull) i Jacques Villeneuve (Sauber), a także najszybszy z kierowców Ferrari, Rubens Barrichello, który okazał się minimalnie szybszy od swojego partnera, Michaela Schumachera. Strata obydwu kierowców do Raikkonena wyniosła niewyobrażalne wręcz dwie i pół sekundy, co w pewnym stopniu jest zapewne zasługą szybko zmieniających się warunków na tym torze. Tak czy inaczej zdobycie nawet tylko kilku punktów będzie tym razem stanowiło nie lada wyzwanie dla kierowców włoskiej stajni.

Z pozostałych kierowców warto odnotować dosyć słaby występ Felipe Massy (Sauber) i zeszłorocznego zwycięzcy wyścigu Formuły 3000 na torze w Monako, Vitantonio Liuzziego (Red Bull). Na ostatnich pozycjach jak zwykle uplasowali się kierowcy z zespołów Jordan i Minardi, ale tym razem wyjątkowo w odwrotnej kolejności, albowiem zarówno Patrick Friesacher, jak i Christijan Albers zdołali uzyskać lepsze czasy od Tiago Monteiro i Naraina Karthikeyana. Jest to najlepszy występ włoskiej stajni na kwalifikacjach w tym sezonie i w dodatku w pełni zasłużony. Biorąc pod uwagę nieprzewidywalność wyścigów w Monako może to oznaczać szansę na zarobek punktowy, choć oczywiście dosyć nikłą. Tymczasem będący na skraju kolejnej zmiany właściciela zespół Jordan niewątpliwie znalazł się bardzo trudnej sytuacji.

Zdjęcia z dzisiejszych kwalifikacji i treningów można znaleźć tutaj.

Źródło: Formula1.com

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca