F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Heineken d'Italia 20198 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,119 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Q1
Jako pierwszy w czasówce wyjechał na tor Robert Kubica. Do Polaka należał również pierwszy mierzony rezultat, który wyniósł 1:23,966. Z kolei po otwierających kwalifikacje przejazdach najszybszy był Leclerc z czasem 1:20,126 na pośrednim zestawie. Drugi wynik na miękkich oponach należał do Nico Hulkenberga, trzeci był Bottas, czwarty Hamilton, natomiast szósty Vettel. Cała trójka korzystała z pośredniego ogumienia, a kierowca Ferrari proszony o podkręcenie tempa przyznał, iż na tym zestawie będzie to niemożliwe.

Pięć minut przed zakończeniem Q1 w Racing Point prowadzonym przez Sergio Pereza doszło do defektu. Meksykanin zatrzymał się w zakręcie numer trzy, gdzie porządkowi zepchnęli jego bolid na pobocze. Po krótkiej przerwie zawodnicy wrócili do akcji na ostatnie szybkie kółko. Vettel pojawił się na torze na miękkich oponach, lecz od razu wrócił do mechaników.

Sobota była fatalna dla Maksa Verstappena. Holender przed czerwoną flagą przejechał tylko jedno okrążenie, a po powrocie na tor jego silnik uległ awarii. Zawodnik Red Bulla, który i tak miał być karnie przesunięty na koniec stawki, odpadł w pierwszym segmencie bez mierzonego kółka. Dziewiętnasty był Kubica, osiemnasty Russell, siedemnasty Perez, natomiast szesnasty Grosjean.

Q2
W drugiej części kwalifikacji najszybszy był tym razem Lewis Hamilton, który dysponując miękkim zestawem na ostatnim przejeździe zszedł poniżej 1:20 z czasem 1:19,464. Drugi był Leclerc (+0,089), trzeci Vettel (+0,251), czwarty Ricciardo (+0,369), piąty Bottas (+0,554), natomiast szósty Albon (+0,557).

Z walki o jak najlepszą pozycję startową do Grand Prix Włoch odpadli jedenasty Giovinazzi, dwunasty Magnussen, trzynasty Daniił Kwiat, który narzekał na duży ruch na torze, czternasty Lando Norris oraz piętnasty Pierre Gasly. Rzutem na taśmę z dziesiątym wynikiem do Q3 dostał się Kimi Raikkonen, który na pierwszym mierzonym kółku wpadł w żwirową pułapkę za szóstym zakrętem.

Q3
Po pierwszej turze przejazdów prowizorycznym czasem pole position legitymował się Charles Leclerc (1:19,307) przed Lewisem Hamiltonem, Valtterim Bottasem oraz Sebastianem Vettelem. Warto podkreślić, że Niemiec zblokował przednią oś już w pierwszym zakręcie na wyjazdowym kółku.

Wkrótce po ukończeniu pierwszych kółek, sesja została przerwana po wypadku Kimiego Raikkonena w Parabolice. Fin stracił kontrolę nad bolidem w środku zakrętu, rozbijając doszczętnie jego tył.

Po wznowieniu kwalifikacji zawodnicy czekali do samego końca z wyjazdem na tor. Kiedy już na nim się znaleźli, nikt nie chciał otwierać stawki, by móc skorzystać z cienia aerodynamicznego. Finalnie tylko Sainz oraz Leclerc zdążyli rozpocząć kółko, lecz utrzymali oni swoje pozycje.

Pierwszy pozostał Leclerc, drugi Hamilton, trzeci Bottas, czwarty Vettel, piąty Ricciardo, szósty Hulkenberg, siódmy Sainz, ósmy Albon, dziewiąty Raikkonen, a dziesiąty Stroll. Warto podkreślić, iż ostatnia trójka nie ustanowiła czasu.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 48%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca