F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Emirates 70th Anniversary Grand Prix 20209 sierpnia
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:24,303 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:27,097 - Max Verstappen (Red Bull), 2020
Największa średnia prędkość wyścigu:
226,441 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Valtteri Bottas zdobył pole position do wyścigu o Grand Prix Siedemdziesięciolecia na torze Silverstone. Fin przerwał serię Lewisa Hamiltona i zdobył swoje drugie pole position w sezonie 2020. Trzecie pole wywalczył zastępujący Sergio Pereza Nico Hulkenberg, z którym drugi rząd utworzy Max Verstappen. Kolejne nieudane kwalifikacje zaliczyło Ferrari – Leclerc ruszy z ósmego, a Vettel z dwunastego pola.

Q1

Jako pierwsi na torze zameldowali się kierowcy Haasa, a także George Russell oraz Nico Hulkenberg. Prowadzenie z czasem 1:27,279 szybko objął ten ostatni, o ponad sekundę bijąc czas Romaina Grosjeana. Oprócz zawodników Haasa i Williamsa każdy zdecydował się skorzystać od razu z miękkiej mieszanki. Bardzo szybko na torze znalazła się cała stawka. Czasu Hulkenberga nie zdołali poprawić Norris i Leclerc, zrobili to dopiero kierowcy Mercedesa – prowadzenie objął Bottas z przewagą 0,077s nad Hamiltonem i 0,125s nad Niemcem. Bottasa szybko na szczycie tabeli zmienił jednak Verstappen, który o dwie setne sekundy poprawił wynik Fina.

Na sześć minut przed końcem kierowcy Mercedesa wrócili na pierwsze dwie pozycje. Tym razem to Hamilton był jednak górą, wyprzedzając Bottasa o niespełna 0,2s. W międzyczasie doszło do dość niebezpiecznej sytuacji z udziałem Estebana Ocona i George'a Russella. Brytyjczyk akurat rozpoczynał szybkie kółko, gdy na jego drodze znalazł się wolno jadący bolid Renault. Poirytowany Russell musiał odpuścić okrążenie, a Ocon wkrótce sam przez radio przyznał, że spodziewa się kary.

Minutę przed końcem na torze znajdowali się wszyscy oprócz Verstappena, Hulkenberga i Ricciardo, którzy zajmowali kolejno bezpieczne trzecie, czwarte i piąte miejsce. Znacząco poprawił się Russell, który awansował na ósmą lokatę. Poprawili się również Norris, Sainz, Gasly, czy Albon, który wykręcił trzeci czas. W ostatniej chwili czas Hamiltona na używanym komplecie miękkich opon o 0,08s poprawił Bottas, a spod topora uciekł Ocon, wskakując do TOP 10. Zmagania na Q1 zakończyli natomiast Kwiat, Magnussen, Latifi, Giovinazzi i Raikkonen.

Q2

W drugiej części czasówki od razu do pracy zabrali się wszyscy kierowcy z wyjątkiem George'a Russella i duetu Scuderii Ferrari. Cała stawka zdecydowała się na skorzystanie z pośredniej mieszanki. Wyłamał się jedynie Max Verstappen, u którego założono komplet twardych opon. Jako pierwsi okrążenia pomiarowe przejechali Grosjean i Ocon, jednak szybko na prowadzeniu zmienił ich duet Mercedesa. Bottas wykręcił czas 1:25,785 i o 0,481s wyprzedzał Lewisa Hamiltona, który opóźnił dohamowanie w jednym z zakrętów.

Na bardzo szybkim kółku był Nico Hulkenberg, który poprawił rekord w pierwszym sektorze. Niemiec popełnił jednak błąd na wyjściu na prostą Hangar, przez który zajmował dopiero jedenaste miejsce. Po pierwszej serii przejazdów prowadził Bottas przed Hamiltonem, trzeci ze stratą 0,8s był Ricciardo. Verstappen na twardych oponach był czwarty, z minimalną stratą do Australijczyka. Na siedem minut przed końcem pomiarowe kółka ukończyli w końcu kierowcy Ferrari – Leclerc wykręcił czwarty czas i tracił niecałą sekundę do Bottasa. Dopiero jedenasty był Vettel, który był wolniejszy od Monakijczyka o ponad pół sekundy.

Na ostatnią turę przejazdów jako jedyni nie wyjechali Ricciardo i Verstappen, a Russell po wykręceniu dwunastego czasu powrócił do garażu. W ostatniej minucie kierowcy Mercedesa nie poprawili swoich rezultatów, z kolei świetnie spisali się Nico Hulkenberg i Pierre Gasly, którzy awansowali kolejno na drugie i czwarte miejsce. Poprawili się również Stroll, Albon i Norris, natomiast w Q3 niespodziewanie brakło miejsca dla Carlosa Sainza, który wykręcił zaledwie trzynasty czas. Oprócz Hiszpana na Q2 swój udział zakończyli również Ocon, Vettel, Grosjean i Russell.

Q3

W finałowej części czasówki cała dziesiątka od razu ruszyła do walki. Jako pierwszy pomiarowe kółko ukończył Lando Norris, którego bardzo szybko wyprzedzili Hamilton i Bottas. Sześciokrotny mistrz świata miał nad Finem przewagę 0,116 sekundy. Trzeci z sekundą straty był Ricciardo. Na kolejnych pozycjach znajdowali się Hulkenberg, Verstappen, Albon, Leclerc, Stroll, Gasly i Norris. Warto zaznaczyć, że Ricciardo, Verstappen i Albon jako jedyni mieli założone pośrednie opony. Reszta stawki zdecydowała się na miękką mieszankę.

Na decydujący przejazd Hamilton i Bottas zdecydowali się jednak na pośrednie opony, z kolei Red Bull postąpił dokładnie odwrotnie, zamieniając pośrednie na miękkie. Hamilton zdołał poprawić minimalnie swój czas, jednak ostatnie słowo należało do Bottasa. Fin pokonał Brytyjczyka o 0,063 sekundy i mógł już cieszyć się ze swojego trzynastego pole position w karierze i drugiego w sezonie 2020. Na trzecie miejsce wskoczył świetnie dysponowany dziś Nico Hulkenberg, który wyprzedził o jedną dziesiątą Maxa Verstappena. Na kolejnych pozycjach uplasowali się Ricciardo, Stroll, Gasly, Leclerc, Albon i Norris, który nie potrafił nawiązać do niezłych osiągów z trzeciej sesji treningowej.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 42°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 2,5 m/s
Wilgotność powietrza: 54%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca