F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Rolex Belgian Grand Prix 202030 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:41,501 - Q2, Sebastian Vettel (Ferrari), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:46,286 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

Lewis Hamilton zdobył pole position do niedzielnego wyścigu o Grand Prix Belgii, pokonując w sobotnich kwalifikacjach Valtteriego Bottasa i Maxa Verstappena.

Q1

Kierowcy nie spieszyli się z wyjazdem na tor. Jako pierwsi okrążenia pomiarowe ukończyli kierowcy Haasa. Romain Grosjean skorzystał z jazdy w cieniu aerodynamicznym za bolidem Magnussena i uzyskał czas lepszy o 0,3s od Duńczyka. Na podobną taktykę nie zdecydowali się kierowcy Racing Point oraz – co ciekawe – Ferrari, które mierzy się w Belgii z ogromnymi problemami wynikającymi ze słabych osiągów silnika i opon.

Na dziesięć okrążeń przed zakończeniem Q1 w tabeli pojawiły się pierwsze bardziej konkurencyjne wyniki. Po pierwszych przejazdach liderem klasyfikacji był Lewis Hamilton z wynikiem 1:42,323s. Nieco gorsze kółko zaliczył Valtteri Bottas. W pierwszej piątce znajdowali się także Ricciardo, Sainz oraz Verstappen.

Dramatyczne tempo prezentowało Ferrari – szczególnie Sebastian Vettel. Niemiec był osiemnasty i ustępował tempem obu kierowcom Alfy Romeo i Williamsa. Niewiele lepiej sesja układała się dla Leclerca, który na czternastym miejscu tracił blisko dwie sekundy do Hamiltona, którego okrążenie nie należało do najczystszych.

Ostatecznie Ferrari udało się jednak dość szczęśliwie utrzymać obu kierowców w rozgrywce – Vettel był trzynasty a Leclerc piętnasty. Dalej uplasowali się Raikkonen, Grosjean, Giovinazzi, Latifi i Magnussen, który zmarnował swoje ostatnie okrążenie wyjeżdżając w żwirową pułapkę w zakręcie numer piętnaście.

W czołówce bez rewolucyjnych przetasowań – Hamilton przed Bottasem, Verstappenem, Gaslym i Strollem.

Q2

Mercedes rozpoczął walkę w Q2 na pośrednich oponach. Nie wpłynęło to jednak w żaden sposób na konkurencyjność Srebrnych Strzał. Lewis Hamilton zameldował się na pierwszym miejscu, osiągając czas 1:42,014s. Bottas tracił do zespołowego kolegi jedną dziesiątą sekundy. Trzeci Verstappen, który także miał w swoim bolidzie "żółte" opony Pirelli zamykał TOP3 pół sekundy za liderem klasyfikacji generalnej.

Pośrednie opony założyli także na pierwsze przejazdy Stroll i Perez. W ich przypadku okazało się to jednak zbyt dużym ryzykiem przed decydującą rozgrywką – zajmowali odpowiednio jedenaste i dwunaste miejsce. Pozostali kierowcy próbowali zapewnić sobie awans do finałowego bloku czasówki na miękkim ogumieniu. Za Verstappenem trzymali się Ricciardo oraz Ocon. W pierwszej dziesiątce znajdowało się też miejsce dla reprezentantów AlphaTauri oraz McLarena a także Alexa Albona z Red Bulla.

Vettel i Leclerc plasowali się na pozycjach trzynastej i czternastej, mając za sobą tylko George'a Russella, który nie ukończył pierwszej pomiarowej próby zjeżdżając do alei serwisowej.

W przypadku drugiej tury przejazdów niemal komplet bolidów zameldował się na torze na miękkich oponach. Niemal, gdyż w garażu pozostał zadowolony ze swojego wyniku Daniel Ricciardo.

Godnym uwagi było znakomite okrążenie Albona – dzięki niemu Taj wskoczył na P3, przed zespołowego kolegę. Czołową piątkę dopełniło nazwisko Carlosa Sainza. Cztery kolejne pozycje przypadły naprzemiennie zawodnikom Renault i Racing Point, za którymi Q2 finiszował Lando Norris.

W finałowej części kwalifikacji nie znalazło się miejsce dla obu kierowców AlphaTauri. Także reprezentanci Ferrari nie awansowali do Q3 – Leclerc stracił do Norrisa niespełna trzy dziesiąte sekundy. Bez większej niespodzianki piętnaste miejsce przypadło George'owi Russellowi.

Jeśli jesteście przekonani, iż w wyścigu kierowcom Scuderii uda się awansować do punktowanej dziesiątki, możecie skorzystać z oferty zakładów bukmacherskich Fortuna. W ramach specjalnej oferty otrzymujecie zakład bez ryzyka do 210 złotych, bonus od depozytu do 2000 złotych oraz freebet w wysokości 20 złotych na start. Oferta dostępna jest na stronie internetowej zakładów bukmacherskich Fortuna.

Q3

1:41,451s – w takim czasie Lewis Hamilton pokonał swoje pierwsze okrążenie w Q3. Przewaga Brytyjczyka nad drugim z kierowców Mercedesa była ogromna i wynosiła sześć dziesiątych sekundy. Nadspodziewanie konkurencyjnym czasem błysnął Daniel Ricciardo, którego od pierwszego rzędu dzieliło niespełna 0,032s.

Równie niewielka była strata do Australijczyka czwartego Verstappena, który dysponował marginesem 0,2s nad zespołowym kolegą – Albonem. Sainz i Ocon otwierali druga połowę czołowej dziesiątki, w której ostatnie pozycje zajmowali Perez, Stroll i Norris.

Hamilton nie miał sobie równych, schodząc do poziomu 1:41,252s, przypieczętowując tym samym zdobycie pole position. W kolejnej próbie Bottas nie walczył o pierwsze pole, ale robił wszystko, aby obronić się przed rywalami czekającymi na jego potknięcie. Fin poprawił swój czas podczas Australijczyk nie ukończył okrążenia po słabych międzyczasach w dwóch pierwszych sektorach. Wykorzystał to Max Verstappen, który dzięki jeździe w cieniu aero za Albonem wskoczył na P3 ze stratą 0.015s do Bottasa.

Trzy kolejne rzędy stworzą: Albon i Ocon, Sainz i Perez oraz Stroll i Norris.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 25°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 2.1 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho

Fortuna online zakłady bukmacherskie sp. z o.o. – legalny bukmacher działający w Polsce na podstawie zezwolenia na urządzanie zakładów wzajemnych. Graj rozważnie, hazard może uzależniać. Za udział w nielegalnych grach hazardowych grożą konsekwencję prawne.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca