F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2021
GP Bahrajnu
GP Emilii-Romanii
GP Portugalii
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Francji
GP Styrii
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Rosji
GP Turcji
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Kataru
GP Arabii Saudyjskiej
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2021
Klasyfikacje generalne 2021
Statystyki z sezonu 2021

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Istanbul.
Rolex Turkish Grand Prix 202110 pa?dziernika
Istanbul Park
Długość toru: 5,338 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 309,396 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,049 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,770 - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,497 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

Lewis Hamilton osiągnął najlepszy czas okrążenia w kwalifikacjach do wyścigu o Grand Prix Turcji, pokonując Valtteriego Bottasa i Maxa Verstappena. Brytyjczyk wyruszy jednak do niedzielnej rywalizacji z jedenastego pola w związku z karą za skorzystanie z nowego silnika spalinowego.

Q1
Według prognoz FIA ryzyko wystąpienia deszczu w kwalifikacjach wynosiło 100%. Nie dziwiła więc kolejka kierowców, którzy na dwie minuty przed startem Q1 ustawili swe bolidy u końca alei serwisowej.

Cztery minuty po rozpoczęciu czasówki rzeczywiście pojawiły się pierwsze oznaki opadów – w tarapatach byli już wtedy pretendenci do tytułu – zarówno Hamilton jak i Verstappen popełnili błędy w pierwszym zakręcie. Obaj zdołali jednak wyjść z problemów obronną ręką i na kolejnych okrążeniach trafili odpowiednio na drugie i pierwsze miejsce.

Deszcz nie był na tyle silny, by uniemożliwić dalsze korzystanie ze slicków – co więcej kierowcy regularnie poprawiali swoje osobiste rekordy, co owocowało licznymi przetasowaniami w klasyfikacji. Na półmetku pierwszego bloku czasówki w TOP5 znajdowali się Bottas, Norris, Verstappen, Alonso i Leclerc. Tuż za nimi byli Hamilton i Russell, którzy w przyszłym roku stworzą duet zawodników Mercedesa.

W strefie zagrożenia tkwili Ocon, Raikkonen, Schumacher i Sainz, dla którego wynik kwalifikacji nie miał jednak większego znaczenia w związku z karą za wymianę jednostki napędowej. Tymczasem na czele w najlepsze trwała zamiana miejsc – najlepszymi rezultatami legitymowali się Gasly, Alonso i Leclerc.

W ostatnich minutach nikt nie ryzykował – warunki ewoluowały, co cały czas dawało okazję do poprawy wyników. Na torze znajdowali się dosłownie wszyscy kierowcy. Największym pechowcem stał się Daniel Ricciardo, który w końcówce nie poprawił swego czasu. Australijczyk został zepchnięty do ostatniej piątki przez Sainza. Oprócz kierowcy McLarena z sesji odpali także Latifi, Giovinazzi, Raikkonen i Mazepin.

Bohaterem Q1 był bez wątpienia Schumacher, który przeszedł do kolejnej części zmagań z czternastym czasem, pokonując Sebastiana Vettela. Czołówkę stworzyli Hamilton, Verstappen i Gasly.

Q2
Pogoda nie ulegała zmianie, co dało zespołom możliwość spróbowania zakwalifikowania się do Q3 na pośredniej mieszance, bardziej preferowanej na długie wyścigowe przejazdy.

Początkowo najlepszy wynik należał do Bottasa – 1:24,1. Fin miał 0,4s przewagi nad Alonso i 0,6 nad Gaslym. Hamilton zaprezentował słabsze tempo, próbując dogrzać opony na drugie okrążenie. Z kolei Perez obrócił swój bolid na wyjeździe z pierwszego zakrętu a żółte flagi powiewające ze względu na ten incydent przeszkodziły w ustanowieniu konkurencyjnego wyniku Verstappenowi.

Gdy Holender przejechał w końcu szybkie kółko, był drugi – 0,4s za Hamiltonem. Kilka chwil później przed drugiego kierowcę mistrzostw wskoczył Bottas. Tymczasem za kierowcą Red Bulla znajdowali się Alonso i Gasly.

Russell przypieczętował odpadnięcie z kwalifikacji zaliczając szeroki wyjazd na prostą startową. W towarzystwie Brytyjczyka znaleźli się także Vettel, Ocon, Schumacher i Sainz, którzy także mogli już myśleć wyłącznie o odrabianiu strat w niedzielnym wyścigu.

Q3
Pierwsze przejazdy w Q3 przyniosły lekką niespodziankę – na pierwszym miejscu plasował się Bottas, dając Mercedesowi nadzieję na utrzymanie pole position nawet pomimo kary Hamiltona. Brytyjczyk był drugi a Verstappen trzeci. Gasly utrzymywał wyśmienitą regularność, dzięki której plasował się na P4, przed drugim z zawodników Red Bulla – Perezem.

Za nimi ujrzeć można było Alonso, Norrisa, Leclerca, Tsunodę i Strolla. Zagadką pozostawała dyspozycja Monakijczyka – po piątkowych treningach Ferrari z pewnością oczekiwało znacznie bardziej konkurencyjnej formy.

Hamilton dość wcześnie wyjechał na tor i na trzy minuty przed końcem Q3 znajdował się już w połowie swego pierwszego pomiarowego okrążenia. W tym czasie Verstappen kierował się dopiero ku wyjazdowi z pit lane. Tempo Brytyjczyka było wyśmienite – rekordy w dwóch sektorach umożliwiły mu powrót na P1 z przewagą 0,2s nad Bottasem. Dodatkowo rezultat 1:22,868s stał się nowym rekordem toru.

Verstappen poprawił swój czas, ale nie wystarczyło to na pokonanie Bottasa. Holender pozostał trzeci, zapewniając sobie start z pierwszego rzędu. Leclerc znacznie podkręcił osiagi i wywalczył czwarte miejsce, pokonując w samej końcówce Gasly'ego. Alonso, Perez, Norris, Stroll i Tsunoda uzupełnili niższe lokaty w TOP10.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 0,1 m/s
Wilgotność powietrza: 82%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca