F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2022
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Emilii-Romanii
GP Miami
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Azerbejdżanu
GP Kanady
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Francji
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2022
Klasyfikacje generalne 2022
Statystyki z sezonu 2022

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Heineken Australian Grand Prix 202210 kwietnia
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:20,486 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,125 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,188 km/h - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Charles Leclerc zdobył pole position do Grand Prix Australii. Kierowca Ferrari zakończył ekscytującą czasówkę przed Verstappenem i Perezem.

Q1

Pierwsza sesja kwalifikacyjna na torze Albert Park od 2019 roku rozpoczęła się od wyjazdu Kevina Magnussena. Do Duńczyka błyskawicznie dołączyła większość stawki, chętna do wczesnego rozpoczęcia rywalizacji na zmodyfikowanym torze w Melbourne.

Po kilku minutach na czele znalazł się lider klasyfikacji generalnej, Charles Leclerc. Monakijczyk miał za sobą zespołowego kolegę, Carlosa Sainza. Kierowców Ferrari rozdzielił Verstappen a na czwartej pozycji znalazł się Perez. Świetne tempo prezentował Bottas a także Alonso.

Kłopoty z utrzymaniem bolidu miał Latifi, który wypadł z toru w końcówce okrążenia. Dopiero na osiem minut przed końcem do pracy zabrali się obaj kierowcy Mercedesa. Russell ustanowił dziesiąty czas, a Hamilton — jedenasty. Na torze brakowało jedynie obu kierowców Aston Martina, którzy rozbili swoje bolidy w trzecim treningu. Dzięki staraniom mechaników Stroll był w stanie wyjechać na tor na cztery minuty przed końcem sesji.

Verstappen przejechał kolejne szybkie okrążenie, dzięki czemu wskoczył na pierwszą lokatę. Holender utrzymał się na czele klasyfikacji do końca pierwszego segmentu czasówki. Większość czołówki wróciła do garaży na kilka minut przed końcem. Sesja została jednak wstrzymana po niebezpiecznym wypadku z udziałem Latifiego, który po nieporozumieniu ze swoim rodakiem Strollem doprowadził do kolizji. Bolid Williamsa został znacznie uszkodzony, na torze zatrzymał się również sam Stroll.

Pech Strolla przemienił się w szczęście Vettela, którego mechanicy skorzystali z wymuszonej przerwy i ukończyli naprawy bolidu. Po restarcie na torze znalazła się większość stawki. Kierowcy starali się znaleźć w najlepszym miejscu na torze. Zamieszanie na torze sprawiło, że obaj kierowcy nie zdążyli rozpocząć swoich okrążeń. Po przetasowaniach w stawce z kwalifikacjami w Q1 pożegnali się: Albon, Magnussen, Vettel, a także pechowi Kanadyjczycy — Latifi i Stroll. Po zakończeniu segmentu na torze zatrzymał się Albon, którego bolid odmówił posłuszeństwa.

Q2

Wszyscy kierowcy z wyjątkiem Zhou błyskawicznie wyjechali na tor na początku drugiego segmentu czasówki. Verstappen jako pierwszy przekroczył linię mety. Za Holendrem znalazł się Perez. Kierowców Red Bulla rozdzielił Alonso. Obaj zawodnicy Ferrari zostali spowolnieni przez żółte flagi w trzecim sektorze, gdzie Russell wyjechał na pobocze.

Po kilku minutach na czoło czasówki wskoczył Perez. Sędziowie jednak zainteresowali się tempem kierowcy z Guadalajary podczas żółtych flag spowodowanych przez Russella. Gorąco zrobiło się również po drugiej stronie garaży Mercedesa i Red Bulla. Verstappen nie zorientował się, iż jadący z nim Hamilton jest na szybkim kółku. Sędziowie jednak nie zainteresowali się sytuacją podczas sesji.

Na cztery minuty przed końcem sesji do pracy zabrał się Sainz, który przez żółte flagi był dopiero na dziewiątej pozycji. Mimo problemów z kołysaniem Hiszpan wskoczył na czwartą lokatę. W końcówce sesji zagrożony odpadnięciem był Hamilton, znajdujący się na dziewiątym miejscu. Mimo chwilowego zmartwienia w garażach Mercedesa obaj kierowcy Srebrnych Strzał ukończyli drugi segment czasówki w pierwszej dziesiątce. Z kwalifikacjami za to pożegnali się: Gasly, Bottas, Tsunoda, Zhou i Schumacher.

Q3

Decydujący fragment czasówki rozpoczął się przy nisko wiszącym słońcu. Wielu kierowców wykorzystało przerwę przed Q3 na zmianę kasków na te z ciemniejszymi wizjerami. Pierwsza seria okrążeń należała do Red Bulli. Perez znalazł się przed Verstappenem... o jedną tysięczną sekundy. Za duetem Red Bulla był Ricciardo. Na następnym kółku do pracy zabrali się kierowcy Ferrari, a także Alonso. Hiszpan był na świetnym okrążeniu, jednak problem z hydrauliką sprawił, że ten wypadł z toru w zakręcie jedenastym i rozbił się na barierze.

Sesja została przerwana chwilę po szybkim okrążeniu Leclerka, który wskoczył na pierwszą lokatę, a także na sekundy przed ukończeniem okrążenia przez Sainza. Hiszpan stracił przez to szansę na ustanowienie swojego kółka. Po wznowieniu sesji na bardzo szybkim okrążeniu był Perez, który był wolniejszy od Leclerca. Różnica? Ponownie jedna tysięczna sekundy! Trzeci był Verstappen, który chwilę później rozpoczął swoje okrążenie. Mistrz świata wskoczył na pole position, ale na świetnym okrążeniu był Leclerc, który powrócił na czoło stawki!

Monakijczyk zdobył tym samym swoje drugie pole position w sezonie. Za nim uplasowali się obaj kierowcy Red Bulla: Verstappen, przed Perezem. Po problemach w dwóch początkowych rundach sezonu do formy powrócił McLaren. Czwartego Norrisa i siódmego Ricciardo rozdzielił duet Mercedesa: Hamilton przed Russelem. Ósmy był Ocon, a dopiero dziewiąty Sainz. Hiszpan z pewnością mógł żałować straconej szansy na szybkie okrążenie przy wypadku Alonso.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 27°C
Prędkość wiatru: 4,3 m/s
Wilgotność powietrza: 61%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca