F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2023
GP Bahrajnu
GP Arabii Saudyjskiej
GP Australii
GP Azerbejdżanu
GP Miami
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Węgier
GP Belgii
GP Holandii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Japonii
GP Kataru
GP Stanów Zjednoczonych
GP Meksyku
GP Brazylii
GP Las Vegas
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2023
Klasyfikacje generalne 2023
Statystyki z sezonu 2023

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 202328 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,337 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,286 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:10,166 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:12,909 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2021
Największa średnia prędkość wyścigu:
157,834 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2021
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Max Verstappen ustawi się na pole position do wyścigu o Grand Prix Monako przed Fernando Alonso oraz Charlesem Leclerkiem. Sergio Perez wyruszy ostatni po wypadku z początku Q1.

Q1
Pierwszy czas ustanowiony w kwalifikacjach należał do Alexandra Albona, który okrążył pętlę w Monte Carlo w 1:15,237. Wkrótce do głosu doszedł duet AlphaTauri, a następnie liderem został Esteban Ocon z wynikiem 1:14,083.

Po pierwszej turze przejazdów z udziałem czołówki najszybszy był Maks Verstappen (1:13,784) przed Sergio Perezem (+0,066), Fernando Alonso (+0,100), Lance'em Strollem (+0,143) oraz Charlesem Leclerkiem (+0,290).

Osiem minut od rozpoczęcia sesji dalszą jazdę w kwalifikacjach zakończył Perez. Meksykanin utracił kontrolę nad bolidem na wejściu w pierwszy zakręt, uderzając z dużym impetem w bariery. Lewe tylne koło po kontakcie z tec-pro uległo oderwaniu, natomiast lewy przód przyjął całą energię z uderzenia, co zmusiło Meksykanina do pozostania w kokpicie na złapanie oddechu.

Po dziesięciominutowej przerwie Q1 zostało wznowione i z najlepszym czasem okrążenia zakończył je Verstappen, ostatecznie windując poprzeczkę do poziomu 1:12,386. Drugi był Tsunoda (+0,256), trzeci Albon (+0,320), czwarty Sainz (+0,331), a piąty Stroll (0,336). Do samego końca o awans drżał Lewis Hamilton, który walczył na torze z niestabilnym Mercedesem W14. Finalnie Brytyjczyk przeskoczył z siedemnastej pozycji na siódmą.

Z szesnastym wynikiem odpadł Logan Sargeant, z siedemnastym Kevin Magnussen, z osiemnastym Nico Hulkenberg, z dziewiętnastym Guanyu Zhou, natomiast z dwudziestym Sergio Perez.

Q2
Na półmetku drugiego segmentu ponownie karty rozdawał Max Verstappen, który tym razem był liderem zestawienia z czasem 1:12,038. Drugim wynikiem legitymował się Fernando Alonso (+0,028), trzecim Pierre Gasly (+0,131), czwartym Esteban Ocon (+0,210), a piątym Carlos Sainz (+0,265).

Ostatecznie Holender na dalszym etapie wyśrubował wynik do 1:11,908 umacniając się przed Leclerkiem (+0,195), Alonso (+0,199), Russellem (+0,243) oraz Hamiltonem (+0,248) wciąż narzekającym na fatalnie prowadzący się bolid. Z dziesiątym rezultatem awansował Lando Norris, który na dwie minuty przed końcem złamał zawieszenie przedniego lewego koła uderzając w barierę na wyjściu z szykany. Tym samym na łuku do sekcji basenowej kierowca McLarena stracił kontrolę nad bolidem i tym razem uderzył całą prawą stroną, zjeżdżając do mechaników.

Jako jedenasty odpadł Oscar Piastri, dwunasty Nyck de Vries, trzynasty Alexander Albon, czternasty Lance Stroll – któremu grozi wykluczenie za zignorowanie wezwania na ważenie – a jako piętnasty Valtteri Bottas.

Q3
Po pierwszej turze przejazdów prowizoryczne pole position należało do Fernando Alonso, który okrążył Księstwo w 1:11,706. Za Hiszpanem byli Carlos Sainz (+0,029), Charles Leclerc (+0,053), Max Verstappen (+0,396) oraz Esteban Ocon (+0,527).

Pięć minut przed flagą w szachownicę McLaren w iście rajdowym stylu zdołał naprawić samochód Lando Norris i wysłać go na tor, by mógł powalczyć o jak najwyższą pozycję startową. Tymczasem na czele tabeli kompletne okrążenie poskładał Max Verstappen (1:11,553), jednakże po chwili Holender został sensacyjnie zdetronizowany przez Estebana Ocona z czasem 1:11,553.

Urzędujący mistrz świata nie złożył jednak broni i ostatecznie sięgnął po pole position do niedzielnego wyścigu z wynikiem wyśrubowanym do 1:11,365. Kierowca Red Bulla wpadając na linię mety uderzył prawym przednim kołem w barierę odgradzającą prostą od alei serwisowej.

Na drugim polu ustawi się Fernando Alonso przed trzecim Charlesem Leclerkiem, czwartym Estebanem Oconem, piątym Carlosem Sainzem, szóstym Lewisem Hamiltonem, siódmym Pierre Gasly'm, ósmym George'em Russellem, dziewiątym Yukim Tsunodą i dziesiątym Lando Norrisem.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 44°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 34%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca