|
|
|
|
|
|
Gran Premio Campari d'Italia 1999 | 12 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:21,114 - Ayrton Senna (McLaren), 1991 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:23,575 - Damon Hill (Williams), 1993 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 239,144 km/h - Damon Hill (Williams), 1993 |
| |
Podsumowanie wyścigu [ T- | T+ ]
|
Dzięki bezbłędnej jeździe Heinz-Harald Frentzen odniósł drugie zwycięstwo w tym sezonie. Punkty zarobione w tym wyścigu przesuwają Niemca z powrotem na trzecią pozycję w klasyfikacji generalnej z zaledwie dziesięciopunktową stratą do Miki Hakkinena i Eddiego Irvine'a, co przy trzech wyścigach pozostałych do rozegrania w tym sezonie daje mu realną szansę na zdobycie tytułu mistrzowskiego. Ralf Schumacher także miał bardzo udany wyścig i wygląda na to, że zespół Williams wreszcie odzyskuje formę, którą utracił na początku 1998 roku. Co ważniejsze, Alex Zanardi również bardzo dobrze sprawował się przez cały weekend i tylko kłopoty w czasie wyścigu związane ze spodnią częścią bolidu uniemożliwiły mu zajęcie co najmniej punktowanej pozycji. Wyścig ukończył na siódmej pozycji i jest to jak do tej pory najlepsze miejsce, jakie udało mu się zdobyć w tym sezonie. Na trzeciej pozycji wyścig ukończył Mika Salo udowadniając w ten sposób, że jest równie dobrym albo i lepszym kierowcą od Eddiego Irvine'a, który nie był w stanie wykorzystać tego, że jego główny rywal w walce o mistrzostwo świata nie zdołał ukończyć tego wyścigu i zarobił zaledwie jeden punkt. Gwiazdą wyścigu o Grand Prix Włoch był Rubens Barrichello, który najpierw wyprzedził na prostej drodze McLarena prowadzonego przez Davida Coultharda, po czym korzystając z okazji, kiedy Salo nie mógł poradzić sobie z wyprzedzeniem Zanardiego wyprzedził najpierw Fina, a niedługo potem Włocha. Co prawda po postojach w boksach Salo ponownie znalazł się przed Brazylijczykiem, nie umniejsza to bynajmniej umiejętności Barrichello, a czwarta pozycja to także całkiem przyzwoity rezultat. Jako piąty linię mety przekroczył David Coulthard i nie jest to z pewnością rezultat, jakiego należałoby się spodziewać po tym zespole. Ostatni punkt zdobył tak jak wcześniej wspomniałem Eddie Irvine.
Przyjemność z oglądania tego wyścigu była (przynajmniej w moim przypadku) nieco mniejsza niż zwykle, gdyż tuż przed startem od komentatorów telewizyjnych dowiedziałem się o śmierci kierowcy uczestniczącego w wyścigach amerykańskiej serii CART, Urugwajczyka Gonzalo Rodrigueza, który zginął w wypadku podczas sobotniej sesji kwalifikacyjnej na torze Laguna Seca. Kierowca ten przede wszystkim uczestniczył także w wyścigach Formuły 3000 i był dobrze zapowiadającym się kierowcą, któremu jednak los nie pozwolił osiągnąć nic więcej. Rubens Barrichello, będąc jego przyjacielem, zadedykował mu ten właśnie wyścig.
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|