F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 1999
GP Australii
GP Brazylii
GP San Marino
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Europy
GP Malezji
GP Japonii
Strona główna sezonu 1999
Klasyfikacje generalne 1999
Statystyki z sezonu 1999

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Warsteiner Grand Prix of Europe 199926 wrze?nia
Nürburgring
Długość toru: 4,556 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 300,679 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:16,602 - Mika Hakkinen (McLaren), 1997
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,805 - Heinz-Harald Frentzen (Williams), 1997
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,244 km/h - Jacques Villeneuve (Williams), 1997
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Cóż to był za wyścig! Liderzy padali po kolei jak muchy i do końca nie można było przewidzieć, kto zostanie zwycięzcą. Ostatecznie Johnny Herbert odniósł trzecie w karierze zwycięstwo, a co ważniejsze pierwsze zwycięstwo dla zespołu Stewart Ford. Zwarzywszy, że zespół ten uczestniczy w wyścigach Formuły Jeden dopiero trzeci sezon, należy uznać, iż jest to bardzo dobry rezultat. Na drugiej pozycji linię mety przekroczył Jarno Trulli i jest to najlepsza pozycja jaką kiedykolwiek udało się zdobyć włoskiemu kierowcy w tej serii. Tuż za plecami Trullego finiszował Rubens Barrichello. Gdyby w odpowiednim momencie zdecydował się na założenie deszczowych opon, to prawdopodobnie on stanąłby na najwyższym stopniu podium. Tak czy inaczej można chyba powiedzieć, że zespół prowadzony przez Jackiego Stewarta wreszcie zaczyna odnosić sukcesy. Jednym z wielkich pechowców w tym wyścigu był z pewnością Ralf Schumacher. Pęknięta opona pozbawiła Niemca pewnego zwycięstwa, ale i tak dobrze, że udało mu się ukończyć wyścig na czwartej pozycji. Mika Hakkinen z trudem zdołał zachować resztki godności wyprzedzając pod koniec wyścigu Eddiego Irvine'a, a następnie Marca Gena. Zespół Minardi Ford miał szansę na zdobycie aż trzech punktów, jednak awaria skrzyni biegów w bolidzie Luci Badoera to uniemożliwiła. Ale dzięki tej właśnie awarii wspomniany wcześniej Marc Gene ukończył wyścig na szóstej pozycji niejako rekompensując wycofanie się z wyścigu Badoera. Warto również wspomnieć o tym, że zespół Minardi ostatni raz punktował w finałowym wyścigu sezonu 1995. Eddiego Irvine'a trudno specjalnie winić za brak zdobyczy punktowej, gdyż mechanicy z ekipy Ferrari sami się o to zatroszczyli poprzez blisko trzydziestosekundowy postój w boksie. Jak zespół o takiej renomie może dopuścić do takiej sytuacji i to w dodatku dwa razy podczas jednego wyścigu (Mika Salo stał w boksie blisko czterdzieści sekund) jest dla mnie wielką tajemnicą. Jednak największym pechowcem był bez wątpienia Heinz-Harald Frentzen, który przez trzydzieści dwa okrążenia znajdował się na pierwszej pozycji. Jeśli rzeczywiście w przypadku Niemca jak i Damona Hilla przyczyną nie ukończenia wyścigu było przypadkowe naciśnięcie przycisku wyłączającego silnik, zespół Jordan Mugen-Honda powinien zadbać, aby taka wpadka nie wydarzyła się więcej w przyszłości.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca