F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 1999
GP Australii
GP Brazylii
GP San Marino
GP Monako
GP Hiszpanii
GP Kanady
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Austrii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Europy
GP Malezji
GP Japonii
Strona główna sezonu 1999
Klasyfikacje generalne 1999
Statystyki z sezonu 1999

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Fuji Television Japanese Grand Prix 199931 pa?dziernika
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,860 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 310,596 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:34,700 - Gerhard Berger (McLaren), 1991
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:38,942 - Heinz-Harald Frentzen (Williams), 1997
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,497 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 1997
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Zwyciężając w tym wyścigu Mika Hakkinen udowodnił, że to właśnie jemu należał się tytuł mistrzowski. Gdyby Eddie Irvine jakimś cudem został mistrzem świata, z pewnością zdobył by ten tytuł niezasłużenie. Przez cały wyścig tracił średnio dwie sekundy do Hakkinena, a przecież podobno dysponuje takim samym "sprzętem" co Michael Schumacher, który był jakoś w stanie dotrzymywać kroku Finowi. Jednak pod jednym względem Irvine wywarł na mnie pozytywne wrażenie – aż czternaście wyścigów ukończył na punktowanej pozycji i tylko raz w całym sezonie nie dojechał do końca wyścigu. Heinz-Harald Frentzen jest drugim po Irvine kierowcą z największą liczbą ukończonych na punktowanych pozycjach wyścigów (12). Wyścig o Grand Prix Japonii ukończył na czwartej pozycji nie tracąc dobrej formy aż do końca sezonu. W końcowej klasyfikacji sezonu zajął trzecią pozycję, chociaż gdyby nie wypadek Michaela Schumachera byłaby to prawdopodobnie czwarta pozycja. Tak czy inaczej jest to bardzo dobry rezultat. Ralf Schumacher ukończył taką samą liczbę wyścigów co Frentzen, ale w jednym przypadku (Grand Prix Węgier) nie zdobył punktów, tak więc punktował w jedenastu wyścigach. Dla porównania Mika Hakkinen również w tylu wyścigach zdobywał punkty, ale ma o jeden ukończony wyścig mniej od Niemca. Frentzen z Schumacherem tworzyli swoistą parę, ukańczając wiele wyścigów na zbliżonych do siebie pozycjach. Tak też było i tym razem. Ostatni punkt w ostatnim wyścigu sezonu zdobył Jean Alesi. W sumie zdobył tylko dwa punkty i w klasyfikacji generalnej uplasował się na szesnastej pozycji. Za nim znaleźli się tylko Pedro de la Rosa i Marc Gene, obaj z jednym punktem na koncie. Być może jest to najgorszy sezon w całej karierze Francuza.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca