F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2000
GP Australii
GP Brazylii
GP San Marino
GP Wielkiej Brytanii
GP Hiszpanii
GP Europy
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
GP Malezji
Strona główna sezonu 2000
Klasyfikacje generalne 2000
Statystyki z sezonu 2000

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Marlboro Magyar Nagydij 200013 sierpnia
Hungaroring
Długość toru: 3,975 km
Liczba okrążeń: 77
Pełny dystans: 306,075 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:14,631 - Alain Prost (Williams), 1993
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,308 - Nigel Mansell (Williams), 1992
Największa średnia prędkość wyścigu:
174,062 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 1998
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Michael Schumacher po raz piąty w tym sezonie wywalczył pierwszą pozycję startową. Przewaga Niemca wynikała głównie z używania opon, na których podczas porannej sesji treningowej pokonał pół okrążenia z dużą prędkością, a drugie pół z wolną prędkością, dzięki czemu opony te zapewniały większą przyczepność na pierwszych dwóch lub trzech zakrętach kolejnego okrążenia pokonanego właśnie na nich. Drugi kierowca z zespołu Ferrari, Rubens Barrichello, był wolniejszy od Schumachera o prawię jedną sekundę, ale jak sam powiedział, tor Hungaroring po prostu nie pasuje do jego stylu jazdy i stąd dopiero piąta pozycja startowa.

David Coulthard wywalczył drugą pozycję startową, stosując podobną taktykę co Michael Schumacher, ale tylko jeśli chodzi o przednie opony i stąd być może wynikała strata blisko czterech-dziesiątych sekundy do Niemca. Prowadzący drugi bolid McLaren Mika Hakkinen, pomimo kłopotów z optymalnym ustawieniem bolidu pod koniec sesji kwalifikacyjnej był tylko nieznacznie wolniejszy od Szkota i do wyścigu wystartuje z trzeciej pozycji. Co prawda na tym torze może być trudno wygrać wyścig po starcie z tej pozycji, jednak w poprzednim wyścigu Fin pokazał, że wyprzedzenie dwóch-trzech kierowców na starcie nie jest dla niego zbyt wielkim problemem, aczkolwiek zaznaczył, iż tego typu start udaje mu się średnio raz na sezon.

Zespół Williams, ze względu na naturę węgierskiego toru, zdecydował się na użycie trzech dodatkowych niewielkich stateczników, w celu zwiększenia przyczepności bolidu. Być może bolidy tej stajni nie wyglądały przez to zbyt elegancko, ale przede wszystkim były szybkie, na co dowodem może być czwarta pozycja startowa Ralfa Schumachera, która jest najwyższą pozycją startową Niemca w tym sezonie. Jenson Button także spisał się bardzo dobrze, jednak wyścig rozpocznie dopiero z ósmej pozycji, mimo, iż czas uzyskany przez Brytyjczyka był gorszy od czasu przez Ralfa Schumachera o mniej niż dwie-dziesiąte sekundy.

Heinz-Harald Frentzen po dwóch niezbyt udanych sesjach kwalifikacyjnych ponownie zakwalifikował się w pierwszej szóstce, mając jedną sekundę straty do Michaela Schumachera. Natomiast w przypadku drugiego kierowcy ze stajni Jordan – Jarna Trullego, jest wprost przeciwnie: po dwóch dosyć udanych sesjach kwalifikacyjnych Włoch tym razem uzyskał 12 czas i jest to drugi taki przypadek w tym sezonie.

Giancarlo Fisichella podczas tej sesji kwalifikacyjnej wywalczył siódmą pozycję startową. Częściowym wytłumaczeniem dobrej postawy Włocha może być fakt, iż w przyszłym sezonie z jego usług nadal będzie korzystał zespół Benetton, a wiadomość ta została podana do wiadomości publicznej dzień przed sesją kwalifikacyjną. Drugi kierowca z tej stajni, Alexander Wurz uzyskał w miarę przyzwoity rezultat (11 pozycja startowa), chociaż w tym wypadku trudno mówić o jakiejkolwiek motywacji, ponieważ w przyszłym sezonie Austriak raczej na pewno nie będzie już członkiem tego zespołu.

Mika Salo, reprezentujący barwy zespołu Sauber wywalczył dziewiątą pozycję startową i rezultat ten należy potraktować jako dobry, ponieważ dopiero trzeci raz w tym sezonie Fin rozpocznie wyścig wśród pierwszych dziesięciu kierowców. Pedro Diniz był wolniejszy od Salo o siedem-dziesiątych sekundy i wyścig rozpocznie z 13 pozycji.

Ostatni kierowca, który załapał się do pierwszej dziesiątki najszybszych kierowców, uzyskał czas gorszy od czasu pole position o blisko półtorej sekundy, a kierowcą tym jest Eddie Irvine. Natomiast Johnny Herbert, prowadzący drugi zielony bolid Jaguar, był wolniejszy o kolejną sekundę od Irlandczyka, co w sumie dało mu 17 pozycję startową.

Największym przegranym tej sesji kwalifikacyjnej był niewątpliwie Jacques Villeneuve. Kanadyjczyk uzyskał dopiero szesnasty czas, a gorzej poszło mu tylko podczas kwalifikacji do Grand Prix Monaco, co z kolei tłumaczy, iż na torach wymagających dużej przyczepności, bolidy zespołu BAR spisują się niezbyt dobrze.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca