F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2000
GP Australii
GP Brazylii
GP San Marino
GP Wielkiej Brytanii
GP Hiszpanii
GP Europy
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
GP Malezji
Strona główna sezonu 2000
Klasyfikacje generalne 2000
Statystyki z sezonu 2000

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Foster's Belgian Grand Prix 200027 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 6,968 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 306,592 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:47,571 - Alain Prost (Williams), 1993
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:51,095 - Alain Prost (Williams), 1993
Największa średnia prędkość wyścigu:
217,795 km/h - Damon Hill (Williams), 1993
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Mika Hakkinen piąty raz w tym sezonie wywalczył pierwszą pozycję startową, przy czym dopiero pierwszy raz w tym sezonie uzyskał ponad półsekundową przewagę nad następnym kierowcą, którym o dziwo nie jest ani Michael Schumacher, ani David Coulthard, tylko Jarno Trulli. Jest to trzeci przypadek w tym sezonie, kiedy z drugiej pozycji wyścig rozpocznie kierowca nie należący do zespołu McLaren czy też Ferrari, a należący do zespołu Jordan, który to zespół – przynajmniej jeśli chodzi o sesje kwalifikacyjne – nadal może być uznawany za "trzecią siłę" w Formule Jeden. Sytuacja ta może się jednak niedługo zmienić, ponieważ zespół Williams czyni wyraźne postępy w tym sezonie, na co dowodem może być trzeci czas uzyskany przez Jensona Buttona. Jest to nie tylko najwyższa pozycja startowa Brytyjczyka w jego debiutanckim sezonie, ale również najwyższa pozycja startowa kierowcy reprezentującego barwy tego zespołu od blisko dwóch sezonów. Ralf Schumacher czwarty raz w tym sezonie dał pokonać się mniej doświadczonemu Buttonowi, niemniej jednak szósta pozycja startowa to także bardzo dobry rezultat.

O ile fani zespołów Jordan i Williams mogą być zadowoleni z poczynań swoich ulubieńców podczas tej sesji kwalifikacyjnej, z pewnością tego samego nie mogą powiedzieć fani włoskiej stajni Ferrari, ponieważ pomimo użycia nowego silnika oraz poprawionej aerodynamiki bolidu Michael Schumacher zdołał wywalczyć dopiero czwartą pozycję startową, z czasem gorszym o blisko jedną sekundę w stosunku do czasu uzyskanego przez Hakkinena. Jeszcze gorzej poszło Rubensowi Barrichello, który zakwalifikował się dopiero na 10 pozycji, będąc wolniejszym od Hakkinena o blisko dwie sekundy.

Piąty czas uzyskał David Coulthard, chociaż gdyby nie prywatna wojna, jaką toczył z Heinzem-Haraldem Frentzenem, a która polegała na przeszkadzaniu sobie nawzajem, być może udało by mu się uzyskać nieco wyższą pozycję startową. Natomiast Frentzen z pewnością miał szansę na start z wyższej niż ósma pozycji, jednak czas uzyskany podczas najszybszego okrążenia pomiarowego nie został uznany, ponieważ właśnie na tym okrążeniu Niemiec natrafił na wolno jadącego Coultharda w najgorszym miejscu toru i chcąc uniknąć zderzenia z jego bolidem ściął jeden z zakrętów podwójnej szykany Bus Stop.

Jacques Villeneuve zapomniał już o niezbyt udanym poprzednim wyścigu i podczas tej sesji kwalifikacyjnej uzyskał siódmy czas. Natomiast drugi kierowca z zespołu BAR, Ricardo Zonta uzyskał raczej przeciętny rezultat – 13 pozycję startową.

Johnny Herbert drugi raz w tym sezonie zakwalifikował się w pierwszej dziesiątce. Przyczyną dobrej postawy Brytyjczyka może być fakt, iż tor Spa-Francorchamps jest jednym z jego ulubionych torów. Natomiast toru tego specjalnie nie lubi Eddie Irvine – drugi kierowca z zespołu Jaguar i dlatego też wyścig rozpocznie z 12 pozycji.

Kierowcy z zespołu Benetton mieli spore kłopoty z zakwalifikowaniem się do Grand Prix Belgii, ponieważ w bolidach Giancarla Fisichelli i Alexandra Wurza na początku sesji kwalifikacyjnej zepsuły się silniki. Następnym problemem był tylko jeden bolid zapasowy, którym obaj kierowcy musieli się dzielić. Samo przystosowanie owego bolidu do upodobań najpierw jednego, a potem drugiego kierowcy zajęło dużo czasu i dopiero pod koniec sesji obaj kierowcy zagwarantowali sobie udział w wyścigu.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca