F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2000
GP Australii
GP Brazylii
GP San Marino
GP Wielkiej Brytanii
GP Hiszpanii
GP Europy
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
GP Malezji
Strona główna sezonu 2000
Klasyfikacje generalne 2000
Statystyki z sezonu 2000

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Campari d'Italia 200010 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,788 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,764 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Pierwszy raz w tym sezonie z pierwszych dwóch pozycji wystartują kierowcy z zespołu Ferrari – Michael Schumacher i Rubens Barrichello. Rezultat ten jest ważny nie tylko dlatego, że akurat udało się go osiągnąć na włoskim torze Monza, ale również dlatego, iż przywraca on nadzieję na wywalczenie tytułu mistrzowskiego przez Michaela Schumachera właśnie dla tego zespołu. Główny rywal Niemca w walce o ten tył – Mika Hakkinen tym razem zdołał uzyskać dopiero trzecią pozycję startową i jeśli zespół McLaren do jutra nie zdoła wyciągnąć więcej ze swoich bolidów, zwyciężenie w tym wyścigu może stanowić nie lada problem. Niestety maleją szanse ostatniego z kierowców, który ma jeszcze niewielką szansę na wywalczenie tytułu mistrzowskiego – Davida Coultharda, ponieważ Szkot podczas tej sesji kwalifikacyjnej został nawet pokonany przez Jacquesa Villeneuve'a i wyścig rozpocznie dopiero z piątej pozycji.

Tegoroczne Grand Prix Włoch będzie dwusetnym z kolei Grand Prix, w którym udział wezmą bolidy wyposażone w silniki Honda i czwarta pozycja startowa wywalczona przez Jacquesa Villeneuve'a dla zespołu British American Racing stanowi swego rodzaju prezent. Jest to najwyższa pozycja startowa Kanadyjczyka w tym sezonie i miejmy nadzieję, że uda mu się ją zamienić na równie dobry, albo nawet i lepszy rezultat w wyścigu. Szkoda tylko, że drugi kierowca z tego zespołu – Ricardo Zonta zakwalifikował się dopiero na 17 pozycji, ale w trakcie sesji kwalifikacyjnej musiał zostawić swój podstawowy bolid na torze i przesiąść się do zapasowego bolidu, przygotowanego dla Villeneuve'a.

Jarno Trulli po raz kolejny w tym sezonie pokonał bardziej doświadczonego partnera z zespołu Jordan – Heinza-Haralda Frentzena i wyścig rozpocznie z szóstej pozycji, dwa miejsca wyżej od Niemca.

Najszybszym kierowcą w zespole Williams okazał się tym razem Ralf Schumacher, który wywalczył siódmy czas, natomiast Jenson Button nie był w stanie powtórzyć bardzo dobrego rezultatu z poprzedniej sesji kwalifikacyjnej i tym razem wyścig rozpocznie dopiero z 12 pozycji.

Giancarlo Fisichella zakwalifikował się na dziewiątej pozycji, chociaż gdyby nie wypadek, jaki przydarzył się mu kilka dni wcześniej podczas testów na tym torze być może byłby w stanie pojechać nieco odważniej. Niemniej jednak od kierowcy znajdującego się na pole position dzieli go tylko jedna sekunda, więc nie jest aż tak źle. Drugi kierowca z zespołu Benetton – Alexander Wurz był wolniejszy od Fisichelli o 0.361 sekundy i wyścig rozpocznie z 13 pozycji.

Pozycja startowa Giancarla Fisichelli w dużym stopniu odwzorowuje moc silników Supertec, ponieważ kierowcy z zespołu Arrows, korzystający z takich samych silników uzyskali bardzo zbliżone czasy i do wyścigu wystartują kolejno z 10 pozycji Pedro de la Rosa i z 11 pozycji Jos Verstappen.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca