F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2000
GP Australii
GP Brazylii
GP San Marino
GP Wielkiej Brytanii
GP Hiszpanii
GP Europy
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
GP Malezji
Strona główna sezonu 2000
Klasyfikacje generalne 2000
Statystyki z sezonu 2000

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Indianapolis.
SAP United States Grand Prix 200024 wrze?nia
Indianapolis Motor Speedway
Długość toru: 4,195 km
Liczba okrążeń: 73
Pełny dystans: 306,235 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Zdecydowanym faworytem tej sesji kwalifikacyjnej był Michael Schumacher i to właśnie on wystartuje z pole position w pierwszym po 9-letniej przerwie Grand Prix Stanów Zjednoczonych. Od początku sesji siąpił deszcz i z tego powodu większość kierowców od razu wyjechała na tor, aby ukończyć co najmniej jedno okrążenie pomiarowe i w ten sposób zagwarantować sobie udział w wyścigu. Jednym z kierowców, który postanowił zaczekać był Michael Schumacher i dopiero po ośmiu minutach ukończył pierwsze okrążenie pomiarowe, dzięki któremu od razu znalazł się na pole position i do końca sesji nikt nie był w stanie go pobić. W pewnym momencie zanosiło się na to, że obaj kierowcy z zespołu Ferrari po raz drugi z rzędu będą najszybszymi kierowcami podczas sesji kwalifikacyjnej, jednak ostatecznie drugi i trzeci czas uzyskali kierowcy z zespołu McLaren, rozdzielając w ten sposób Rubensa Barrichello od Michaela Schumachera. Jednak to nie Mika Hakkinen wyścig rozpocznie obok Niemca, ponieważ pod koniec sesji David Coulthard uzyskał drugi czas. Był to przykład bardzo dobrej pracy zespołowej, ponieważ do uzyskaniu tego rezultatu przyczynił się Hakkinen, który jadąc tuż przed Szkotem na prostej startowej umożliwił mu rozwinięcie większej prędkości.

Jarno Trulli trzeci raz z rzędu zdołał zakwalifikować się wśród sześciu najszybszych kierowców. Kolejny raz okazał się również szybszy od Heinza-Haralda Frentzena, chociaż tym razem Niemiec był tylko nieznacznie wolniejszy i wyścig rozpocznie z siódmej pozycji, dwa miejsca gorzej od Trullego.

Miłą niespodziankę sprawił Jenson Button, kwalifikując się na szóstej pozycji. W uzyskaniu tego rezultatu najprawdopodobniej dopomógł nowy tory Indianapolis, ponieważ w tym przypadku pozostali kierowcy również nie mieli okazji zapoznać się z tym torem wcześniej i to spowodowało, że Brytyjczyk miał bardziej wyrównane szanse. Ralf Schumacher był wolniejszy od Buttona o ponad 0.4 sekundy i wyścig rozpocznie z 10 pozycji.

Jacques Villeneuve, jedyny kierowca z aktualnie startujących w Formule Jeden, który w przeszłości wygrał wyścig Indianapolis 500, uzyskał ósmy czas. Zwyciężenie w tym skądinąd prestiżowym wyścigu było nie lada osiągnięciem, aczkolwiek na niewiele się teraz przyda, ponieważ kierowcy Formuły Jeden będą tylko przejeżdżać przez prostą startową i jeden nachylony zakręt (w dodatku w odwrotnym kierunku), należący do owalnego toru Indianapolis. Reszta – to wbudowana w środek tego obiektu nowa droga z typowymi zakrętami, jakie możemy zobaczyć na innych torach, po których jeżdżą bolidy Formuły Jeden. W miarę przyzwoicie zakwalifikował się również drugi kierowca, reprezentujący barwy zespołu BAR, Ricardo Zonta – na 12 pozycji.

Najbardziej zaskakującym rezultatem tej sesji kwalifikacyjnej jest chyba dziewiąta pozycja startowa, wywalczona przez Pedra Diniza. Brazylijczyk zdołał pobić nie tylko bardziej doświadczonego partnera z zespołu Sauber, Mikę Salo, ale również Ralfa Schumachera. Ta nadzwyczaj dobra postawa może mieć jedno wytłumaczenie – Diniz jak do tej pory nie podpisał jeszcze kontraktu z żadnym zespołem na przyszły sezon i najprawdopodobniej w ten sposób chce na siebie zwrócić uwagę.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca