F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2000
GP Australii
GP Brazylii
GP San Marino
GP Wielkiej Brytanii
GP Hiszpanii
GP Europy
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
GP Malezji
Strona główna sezonu 2000
Klasyfikacje generalne 2000
Statystyki z sezonu 2000

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Sepang.
Petronas Malaysian Grand Prix 200022 pa?dziernika
Sepang International Circuit
Długość toru: 5,543 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 310,408 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:38,688 - Michael Schumacher (Ferrari), 1999
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,267 - Michael Schumacher (Ferrari), 1999
Największa średnia prędkość wyścigu:
192,682 km/h - Eddie Irvine (Ferrari), 1999
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Michael Schumacher po raz dziewiąty w tym sezonie wywalczył pierwszą pozycję startową. Przez cały czas trwania sesji kwalifikacyjnej nikt nie był w stanie zagrozić Niemcowi, a w pewnym momencie wydawało się nawet, że pierwsza linia startowa w całości należeć będzie do kierowców z zespołu Ferrari, jednak w ostatnim momencie Mika Hakkinen uzyskał nieznacznie lepszy czas od Rubensa Barrichello, a w chwilę później także i David Coulthard. Co ciekawe, wszyscy wymienieni wyżej kierowcy uzyskali identyczne pozycje startowe drugi raz z rzędu.

Alexander Wurz uzyskał piąty czas i jest to najwyższa pozycja startowa Austriaka w tym sezonie. Być może szef zespołu Benetton, Flavio Briatore popełnił błąd, decydując się na przedłużenie kontraktu na przyszły sezon tylko z Giancarlem Fisichellą, ponieważ w ostatnich kilku wyścigach to Wurz uzyskuje lepsze rezultaty. Tym razem Fisichella był wolniejszy od Austriaka o 0.743 sekundy i wyścig rozpocznie z 13 pozycji, jednak trzeba pamiętać o tym, że jest to najprawdopodobniej tylko chwilowy spadek formy Włocha, ponieważ w tym sezonie zdobył on 18 punktów, natomiast Wurz tylko dwa.

Jacques Villeneuve trzeci raz w tym sezonie uzyskał szóstą pozycję startową. Drugi kierowca z zespołu BAR, Ricardo Zonta, dla którego jest to ostatni występ w barwach tego zespołu, zakwalifikował się na 11 pozycji, będąc wolniejszym od Kanadyjczyka o niewiele ponad pół sekundy.

Eddie Irvine zakwalifikował się na siódmej pozycji, podobnie zresztą jak podczas poprzedniej sesji kwalifikacyjnej, ale miejmy nadzieję, że tym razem uda mu się zamienić ten rezultat na jeszcze lepszą pozycję końcową w wyścigu. Partner Irvine'a w zespole Jaguar, Johnny Herbert wywalczył dopiero dwunastą pozycję startową i jest trzecim z kolei kierowcą po Wurzu i Zoncie, którego w przyszłym sezonie nie zobaczymy już w wyścigach Formuły Jeden.

Ralf Schumacher podczas dwóch ostatnich sesji kwalifikacyjnych był wolniejszy od Jensona Buttona, ale tym razem okazał się szybszy o 0.824 sekundy i wyścig rozpocznie z ósmej pozycji. Button natomiast musi zadowolić się dopiero 16 pozycją startową, co niestety nie wróży zbyt udanego wyścigu.

Kierowcy z zespołu Jordan zakwalifikowali się na dziewiątej (Jarno Trulli) oraz dziesiątej (Heinz-Harald Frentzen) pozycji i z tego powodu mają niewielką szansę na powiększenie zarobku punktowego swojego zespołu, a co za tym idzie na awans w klasyfikacji zespołowej, ponieważ przynajmniej jeden kierowca z zespołów będących w jeszcze w zasięgu (Benetton i BAR) zakwalifikował się w pierwszej szóstce.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca