F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2000
GP Australii
GP Brazylii
GP San Marino
GP Wielkiej Brytanii
GP Hiszpanii
GP Europy
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
GP Malezji
Strona główna sezonu 2000
Klasyfikacje generalne 2000
Statystyki z sezonu 2000

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Imola.
Gran Premio Warsteiner di San Marino 20009 kwietnia
Autodromo Enzo e Dino Ferrari
Długość toru: 4,930 km
Liczba okrążeń: 62
Pełny dystans: 305,660 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:23,303 - Jacques Villeneuve (Williams), 1997
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:25,531 - Heinz-Harald Frentzen (Williams), 1997
Największa średnia prędkość wyścigu:
201,509 km/h - Heinz-Harald Frentzen (Williams), 1997
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Michael Schumacher pierwszy raz w tym sezonie stoczył pojedynek z Miką Hakkinenem, z którego wyszedł zwycięsko. Co prawda słowo pojedynek nie jest chyba najodpowiedniejszym słowem, bo wszystko zależało tylko i wyłącznie od obranej strategii postojów, a nie od bezpośredniej walki, ale skoro nie można wygrać wyścigu w bezpośredniej walce, trzeba się uciekać do innych sposobów, a to jest mocna strona Michaele Schumachera i zespołu Ferrari. Jest to już trzecie zwycięstwo Niemca w tym sezonie i w klasyfikacji generalnej ma już 21 punktów przewagi nad następnym kierowcą.

Zespół McLaren wreszcie uporał się z wytrzymałością swoich bolidów i obaj kierowcy dojechali do końca wyścigu. Mika Hakkinen co prawda liczył na zwycięstwo, jednak druga pozycja jest lepsza niż żadna, tym bardziej, że według Fina niewiele brakowało, a tak by się właśnie stało. Na konferencji prasowej Hakkinen powiedział, że w czasie wyścigu przytrafiły mu się dwa zdarzenia, przez które stracił szansę na zwycięstwo. Pierwszym zdarzeniem było uszkodzenie podwozia spowodowane zderzeniem z niezidentyfikowanym przedmiotem, co spowodowało częściową utratę aerodynamiki, natomiast drugie zdarzenie było związane z niewyjaśnionym zgaśnięciem silnika kilka okrążeń przed drugim postojem, ale na szczęście po kilku sekundach silnik zaczął ponownie pracować i tylko dzięki temu Hakkinen dojechał w ogóle do mety.

David Coulthard większą część wyścigu spędził wpatrzony w tył bolidu Rubensa Barrichello, jednak kiedy po drugim postoju znalazł się w końcu przed Brazylijczykiem, zaczął jechać około dwie sekundy szybciej na okrążeniu. Na tym przykładzie bardzo wyraźnie widać, na czym polega problem z dzisiejszymi wyścigami Formuły Jeden – jak powiedział sam Coulthard: "aby móc kogoś tutaj bezpiecznie wyprzedzić, trzeba od niego jechać jakieś pięć sekund szybciej na okrążeniu". Nie jest to bynajmniej tylko problem toru Imola, taka sytuacja będzie się jeszcze nie jeden raz powtarzać w tym sezonie.

Rubens Barrichello przez cały weekend miał problemy ze znalezieniem właściwego ustawienia bolidu i nie był w stanie wyciągnąć z niego maksimum możliwości, zwłaszcza w czasie wyścigu. Dodatkowo miał problemy z pasami i dlatego nie był w stanie jechać tak jak Schumacher lub którykolwiek kierowca z zespołu McLaren. Po wyścigu Brazylijczyk nie ukrywał, że czwarta pozycja jest dla niego rezultatem niezadowalającym.

Jacques Villeneuve drugi raz w tym sezonie ukończył wyścig na punktowanej pozycji potwierdzając tym samym, że dobra postawa w Grand Prix Australii była nieprzypadkowa. Ricardo Zonta podobnie jak podczas poprzedniego wyścigu miał pewne problemy z bolidem, ale pomimo to zdołał ukończyć wyścig na 12 pozycji.

Mika Salo zdobywając szóstą pozycję potwierdził, że zespół Sauber ma już za sobą problemy związane z tylnymi spojlerami i znów może walczyć o punkty, podobnie jak podczas Grand Prix Australii, ale tym razem używając w pełni zgodnych z przepisami bolidów. Pedro Diniz wyścig ukończył niewiele gorzej od Fina, bo na ósmej pozycji.

Kierowcy z zespołu Jaguar wreszcie zdołali ukończyć pierwszy wyścig. Eddie Irvine był nawet bliski zdobycia pierwszego punktu dla tej stajni, jednak z niewyjaśnionych przyczyn przepuścił w czasie wyścigu Mikę Salo i to spowodowało, że wyścig ukończył na siódmej pozycji. Johnny Herbert także ukończył wyścig, ale z powodu odległej pozycji startowej obrał strategię jednego postoju, a taka strategia okazała się w tym wyścigu mało skuteczna.

Niestety żaden z kierowców z zespołu Williams nie zdołał tym razem ukończyć wyścigu, ale przynajmniej tyle dobrze, że Ralf Schumacher do momentu wycofania się z wyścigu zajmował punktowaną pozycję. W przypadku Jensona Buttona trudno cokolwiek powiedzieć o jego postawie, jako że już na początku wyścigu silnik BMW zamontowany w jego bolidzie odmówił posłuszeństwa.

Oprócz Johnny'ego Herberta jeszcze dwóch kierowców zdecydowało się tylko na jeden postój, a byli to kierowcy z zespołu Benetton Supertec. Po wyścigu zarówno Alexander Wurz jak i Giancarlo Fisichella stwierdzili, że był to raczej zły wybór, ponieważ bolidy były bardzo trudne w prowadzeniu ze względu na dużą ilość paliwa. Jedynym pocieszeniem dla Wurza był fakt, że pierwszy raz zdołał w ogóle ukończyć wyścig o Grand Prix San Marino.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca