F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2000
GP Australii
GP Brazylii
GP San Marino
GP Wielkiej Brytanii
GP Hiszpanii
GP Europy
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
GP Malezji
Strona główna sezonu 2000
Klasyfikacje generalne 2000
Statystyki z sezonu 2000

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Warsteiner Grand Prix of Europe 200021 maja
Nürburgring
Długość toru: 4,556 km
Liczba okrążeń: 67
Pełny dystans: 305,235 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:16,602 - Mika Hakkinen (McLaren), 1997
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,805 - Heinz-Harald Frentzen (Williams), 1997
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,244 km/h - Jacques Villeneuve (Williams), 1997
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Michael Schumacher po raz kolejny pokazał, że jest mistrzem jazdy po mokrym torze. Jest to dodatkowo pierwsze zwycięstwo Niemca przed własną publicznością w barwach zespołu Ferrari. Jeszcze za nim rozpadało się na dobre Schumacher bez większych problemów wyprzedził Mikę Hakkinena i od tego momentu prowadzenie tracił tylko chwilowo po odbywaniu kolejnych postojów w boksach.

Mika Hakkinen po bardzo dobrym starcie objął prowadzenie wyścigu, jednak kiedy zaczął padać deszcz, znacznie zwolnił tempo jazdy i dał się wyprzedzić Michaelowi Schumacherowi. Dopiero w końcówce wyścigu zaczął czuć się pewniej na zupełnie mokrym torze i w pewnym momencie znajdował się nawet niecałe sześć sekund za Niemcem, stało się to jednak głównie za sprawą korku, który wytworzył się wtedy na torze.

Jednak znacznie mniej udany wyścig mieli drudzy kierowcy z zespołów McLaren i Ferrari – David Coulthard oraz Rubens Barrichello. Szkot tuż po swym pierwszym postoju o mało co nie wyprzedził Michaela Schumachera, jednak od tego momentu zaczął jechać znacznie wolniej i po niedługim czasie przepuścił nawet Hakkinena, a wyścig ukończył ze stratą jednego okrążenia do zwycięzcy. Możliwe, że Coulthard po przeżyciu katastrofy lotniczej, zwłaszcza podczas deszczu postanowił zachować większe niż zwykle środki ostrożności. A jeśli chodzi o Brazylijczyka, to największym błędem było obranie strategii trzech postojów. Ze wszystkich kierowców Barrichello jako jedyny obrał właściwie taką strategię i z tego powodu finiszował dopiero na czwartej pozycji, podobnie jak Coulthard ze stratą jednego okrążenia do lidera.

Giancarlo Fisichella po trzech niezbyt udanych wyścigach wreszcie ukończył wyścig na punktowanej pozycji. Włoch w czasie wyścigu dokonał kilku skutecznych ataków, popełniał też mało błędów i w pełni zasłużenie finiszował na piątej pozycji. Razem z Michaelem Schumacherem Fisichella nie ma na swoim koncie żadnego nieukończonego wyścigu, w przeciwieństwie do Alexandra Wurza, drugiego kierowcy z zespołu Benetton Supertec, który drugi raz w tym sezonie nie dojechał do mety, jednak gdyby nawet ukończył wyścig najprawdopodobniej i tak nie zarobiłby punktu.

Sporą niespodziankę sprawił Pedro de la Rosa kończąc wyścig na szóstej pozycji. Jest to drugi punkt zdobyty przez Hiszpana w jego dotychczasowej karierze kierowcy Formuły Jeden. Jednak tym razem punktowana pozycja jest w pełni zasłużona, ponieważ de la Rosa w czasie wyścigu nie popełnił żadnego błędu i był nawet w stanie odpierać ataki Rubensa Barrichello, który bądź co bądź jest bardziej utytułowanym kierowcą i dysponuje znacznie lepszym sprzętem. Tuż przed drugim postojem Hiszpan zajmował nawet trzecią pozycją, a tak dobrze nie wiodło się zespołowi Arrows od pamiętnego wyścigu o Grand Prix Węgier w 1997r., kiedy to Damon Hill ukończył wyścig na drugiej pozycji za kierownicą bolidu tej właśnie stajni. Jos Verstappen miał nieco mniej szczęścia, chociaż być może dlatego, że zbyt agresywnie jechał i zbyt często "wchodził" innym kierowcom w drogę.

Zespół Jordan po średnio udanym wyścigu o Grand Prix Hiszpanii zaliczył kolejną "wpadkę" w tym sezonie, a dokładniej mówiąc trzeci raz w tym roku żaden bolid tej stajni nie dojechał do mety. W tym przypadku wszystko rozegrało się bardzo szybko, bo już po dwóch okrążeniach Jarno Trulli i Heinz-Harald Frentzen nie brali udziału w wyścigu. O ile w przypadku Frentzena wina stoi całkowicie po stronie sprzętu, o tyle Trulli sam postarał się o "awarię" zawieszenia, zajeżdżając na starcie innemu włoskiemu kierowcy drogę – Fisichelli. Był to jednak typowy "wypadek przy pracy" i nie powinien zbyt negatywnie rzutować na sportowe zachowanie Trullego.

W podsumowaniu tego wyścigu należy powiedzieć, że był on w miarę ciekawy, aczkolwiek w zeszłym sezonie bywały ciekawsze wyścigi w deszczu. Niemniej jednak w zasadzie tylko deszcz jest w stanie zapewnić ciekawy wyścig, chociaż z punktu widzenia kierowcy jechanie przy prawie zerowej widoczności z tak dużą prędkością nie należy do zbyt wielkich przyjemności. Jednak kierowcy z nieco słabszych zespołów doskonale zdają sobie sprawę, że jest to jedna z niewielu szans na zdobycie punktów.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca