F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2000
GP Australii
GP Brazylii
GP San Marino
GP Wielkiej Brytanii
GP Hiszpanii
GP Europy
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
GP Malezji
Strona główna sezonu 2000
Klasyfikacje generalne 2000
Statystyki z sezonu 2000

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 20004 czerwca
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,370 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 262,860 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:18,216 - Heinz-Harald Frentzen (Williams), 1997
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:22,259 - Mika Hakkinen (McLaren), 1999
Największa średnia prędkość wyścigu:
143,865 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 1999
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Michael Schumacher wywalczył drugie pole position w tym sezonie. Na torze w Monte Carlo bardzo ważne jest uzyskanie jak najwyższej pozycji startowej, aczkolwiek w tym roku żadnemu kierowcy nie udało się jeszcze wygrać wyścigu po starcie z pierwszej pozycji i to jest prawdopodobnie jedyne zmartwienie Niemca przed wyścigiem. Drugi czas uzyskał Jarno Trulli i jest to najwyższa pozycja startowa Włocha w jego dotychczasowej karierze kierowcy Formuły Jeden.

David Coulthard wystartuje z drugiej linii startowej razem z Heinzem-Haraldem Frentzenem, który ponownie spisał się nieco gorzej od kolegi z zespołu, Trullego, ale i tak jest to bardzo dobry rezultat. Pierwszy raz w tym sezonie obaj kierowcy ze stajni Jordan startują z tak wysokich pozycji, pozostaje jednak pytanie, czy którykolwiek z nich tym razem zdoła ukończyć wyścig?

Mika Hakkinen przez całą sesję kwalifikacyjną miał niesamowitego pecha, ponieważ praktycznie każde jego okrążenie pomiarowe było przerwane przez jakiś incydent. Dopiero w końcowych minutach sesji Fin zdołał ukończyć okrążenie pomiarowe, na którym uzyskał czas wystarczający na start z piątej pozycji. Rubens Barrichello podobnie jak Hakkinen z pewnością nie jest zadowolony z uzyskanego czasu, chociaż w tym przypadku trudno winić innych kierowców – po prostu Brazylijczyk nie był w stanie wyciągnąć więcej ze swojego Ferrari i uzyskał czas gorszy od czasu Michaela Schumachera o blisko jedną sekundą, co dało mu szóstą pozycję startową.

Jean Alesi pierwszy raz w tym sezonie zakwalifikował się w pierwszej dziesiątce, a konkretnie na siódmej pozycji. Drugi kierowca z zespołu Prost, Nick Heidfeld uzyskał dopiero 18 czas, należy jednak pamiętać, że jest to pierwsza wizyta Niemca za kierownicą bolidu Formuły Jeden na torze w Monte Carlo, a jak wiadomo jest to jeden z najtrudniejszych torów.

Giancarlo Fisichella wywalczył ósmy czas i jest to niewiele gorszy rezultat do poprzedniej sesji kwalifikacyjnej, która odbyła się na torze Nurburgring. Natomiast Alexander Wurz – drugi kierowca z zespołu Benetton wywalczył 12 pozycję startową, a ostatni raz z pierwszej dwunastki startował do wyścigu o Grand Prix San Marino na początku kwietnia.

Ralf Schumacher i Jenson Button – kierowcy z zespołu Williams po dwóch udanych sesjach kwalifikacyjnych tym razem spisali się trochę gorzej i do wyścigu wystartują kolejno z dziewiątej i czternastej pozycji.

Kierowcom z zespołu Jaguar niewiele zabrakło, aby pierwszy raz w tym sezonie zakwalifikowali się w pierwszej dziesiątce. Udało się to tylko Eddiemu Irvine'owi, który wystartuje z dziesiątej pozycji. Co ciekawe, jest to najgorsza pozycja startowa Irlandczyka w tym sezonie. Natomiast w przypadku Johnny'ego Herberta jest zupełnie odwrotnie – 11 pozycja startowa jest jego najwyższą pozycją startową w tym sezonie.

O ile w przypadku kierowców z zespołu Williams można powiedzieć, że nienajlepiej spisali się podczas tej sesji kwalifikacyjnej, tego samego z pewnością nie da się powiedzieć o kierowcach z zespołu BAR. Ze wszystkich dotychczasowych sesji kwalifikacyjnych, w których brali udział kierowcy tej stajni, ta wypadła im najgorzej. Jacques Villeneuve po problemach z silnikiem w podstawowym bolidzie na początku sesji przesiadł się do zapasowego bolidu i jedyne, co udało mu się uzyskać, to 17 pozycja startowa. Ricardo Zonta uzyskał dopiero 20 czas, jednak to częściowo można usprawiedliwić podobnie jak u Nicka Heidfelda tym, że jest pierwsza wizyta na tym torze za kierownicą bolidu Formuły Jeden (w poprzednim sezonie podczas tego wyścigu Zontę zastępował Mika Salo).

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca