F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2001
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2001
Klasyfikacje generalne 2001
Statystyki z sezonu 2001

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Qantas Australian Grand Prix 20014 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,369 - Jacques Villeneuve (Williams), 1997
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,585 - Heinz-Harald Frentzen (Williams), 1997
Największa średnia prędkość wyścigu:
203,926 km/h - David Coulthard (McLaren), 1997
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Podsumowanie wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Michael Schumacher drugi raz z rzędu wygrał Grand Prix Australii, jednakże zwycięstwo to zostało przyćmione przez wypadek pomiędzy Ralfem Schumacherem (Williams) i Jacquesem Villeneuve'em (BAR) na piątym okrążeniu, w wyniku którego zginął porządkowy Graham Beveridge. Tegoroczne zwycięstwo Niemca na torze w Melbourne to nie tylko zasługa niepowodzeń konkurencji, ale przede wszystkim bardzo dobra forma zespołu Ferrari już od początku sezonu, czego potwierdzeniem były dwie pierwsze pozycje startowe wywalczone przez kierowców tego zespołu podczas sesji kwalifikacyjnej. Niepowodzenia konkurencji to oczywiście awaria zawieszenia w bolidzie Miki Hakkinena, w wyniku której Fin odpadł z wyścigu. Tyle dobrze, że drugi kierowca z zespołu McLaren – David Coulthard, pomimo nienajlepszej postawy podczas sesji kwalifikacyjnej (szósta pozycja startowa) wyścig ukończył na drugiej pozycji. Na najniższym stopniu podium stanął – według mnie trochę niezasłużenie – drugi kierowca z zespołu Ferrari – Rubens Barrichello, ponieważ na początku wyścigu w bezceremonialny sposób usunął sobie z drogi Heinza-Haralda Frentzena (Jordan), co kosztowało Niemca utratę aż 14 pozycji.

Na czwartej pozycji wyścig pierwotnie ukończył Olivier Panis (BAR), jednak w wyniku protestu złożonego przez zespół Sauber, który twierdził, iż Francuz w trakcie wyścigu wyprzedził jednego z ich kierowców (Nicka Heidfelda) w miejscu, w którym akurat były wywieszone żółte flagi, sędziowie postanowili doliczyć Panisowi 25 sekund karnych. Ostatecznie Francuz został sklasyfikowany na siódmej pozycji z zerowym dorobkiem punktowym. Jest to dodatkowy cios dla zespołu British American Racing, ponieważ jednym ze sprawców wspomnianego wcześniej, fatalnego w skutkach wypadku był inny kierowca z tego zespołu – Jacques Villeneuve.

Nick Heidfeld po przeniesieniu się do zespołu Sauber już w pierwszym wyścigu zdobył więcej punktów niż w całym poprzednim sezonie, kiedy to reprezentował barwy zespołu Prost. Trzy punkty, które Niemiec otrzymał za ukończenie wyścigu na czwartej pozycji, są w zasadzie pierwszymi punktami, jakie udało mu się wywalczyć w wyścigach Formuły Jeden. Kolejny powód do radości dał zespołowi Kimi Raikkonen, który będąc debiutantem już w pierwszym wyścigu zdobył jeden punkt. Jak tak dalej pójdzie, to zespół Sauber w tym sezonie ma szansę zdobyć więcej punktów niż w dwóch poprzednich sezonach razem wziętych (1999 – 5 pkt., 2000 – 6 pkt.).

Heinz-Harald Frentzen z pewnością liczył na więcej w tym wyścigu, jednak Rubens Barrichello nie miał ochoty na stoczenie równej walki z Niemcem i przy pierwszej lepszej okazji wypchnął go z toru. Na szczęście Frentzen nie stracił w tym momencie ducha walki i przez resztę wyścigu odrabiał straty, by ostatecznie zająć piąte miejsce. Drugi kierowca reprezentujący barwy zespołu Jordan – Jarno Trulli również miał szansę na wywalczenie punktów w pierwszym wyścigu sezonu, jednak z walki wyeliminowała go usterka mechaniczna.

Najlepszym rezultatem dla francuskiego producenta opon Michelin była w tym wyścigu ósma pozycja uzyskana przez Luciana Burtiego z zespołu Jaguar. Główne nadzieje firma ta pokładała z pewnością w zespole Williams i nie bez powodu, ponieważ zarówno Ralf Schumacher jak i debiutujący w tym sezonie Juan Pablo Montoya zanim odpadli z wyścigu, znajdowali się na punktowanych pozycjach i mieli spore szanse na dowiezienie ich aż do mety. Z pozostałych debiutantów wyścig ukończył tylko Fernando Alonso (Minardi), gdyż Enrique Bernoldi (Arrows) pokonał zaledwie dwa okrążenia, by na trzecim rozbić swój bolid.

Na koniec chciałbym wspomnieć o zespole Benetton, który ma naprawdę poważne kłopoty z nowym bolidem/silnikiem i wydaje mi się, że nawet w drugiej połowie sezonu kierowcy z tego zespołu będą mieli niewielką szansę na wywalczenie jakichkolwiek punktów. Jestem również rozczarowany postawą zespołu Prost, który pomimo dysponowania takimi samymi silnikami jak zespół Sauber, nie był w stanie zawalczyć o punkty w tym wyścigu. Jest to tym bardziej dziwne, iż podczas przedsezonowych testów Jean Alesi osiągał bardzo dobre czasy. No, ale testy przedsezonowe to jedno, a wyścigi drugie. Poza tym bolidy zespołu Prost jeżdżą na oponach Michelin, a bolidy zespołu Sauber na oponach Bridgestone i to może być częściowym wytłumaczeń różnicy czasowej pomiędzy tymi dwoma zespołami.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca