F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2001
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2001
Klasyfikacje generalne 2001
Statystyki z sezonu 2001

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Albert Park.
Qantas Australian Grand Prix 20014 marca
Melbourne Grand Prix Circuit
Długość toru: 5,303 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 307,574 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:29,369 - Jacques Villeneuve (Williams), 1997
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:30,585 - Heinz-Harald Frentzen (Williams), 1997
Największa średnia prędkość wyścigu:
203,926 km/h - David Coulthard (McLaren), 1997
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Zespół Ferrari całkowicie zdominował sesję kwalifikacyjną do pierwszego wyścigu sezonu 2001 – Grand Prix Australii. Po raz pierwszy kierowca z tego zespołu zdobył pole position na torze w Melbourne, ustanawiając przy okazji rekord najszybszego przejazdu okrążenia kwalifikacyjnego na tym torze. Mowa oczywiście o Michaelu Schumacherze, chociaż Rubens Barrichello, będący partnerem Niemca w zespole Ferrari już drugi sezon, także spisał się całkiem nieźle i uzyskał drugi czas dnia. Najszybszy z kierowców reprezentujących barwy zespołu McLaren – Mika Hakkinen uzyskał trzeci czas, tracąc do Schumachera ponad pół sekundy, natomiast o kolejną połówkę sekundy wolniejszy był drugi kierowca z tego zespołu, David Coulthard, co dało mu dopiero szóstą pozycję startową. Wygląda na to, iż zespół McLaren może mieć nie lada problemy z pokonaniem ekipy Ferrari w tym sezonie, ponieważ pierwszy raz od pozyskania Michaela Schumachera jako kierowcy włoska stajnia już od pierwszego wyścigu sezonu prezentuje bardzo dobrą formę. Należy również pamiętać o tym, że w przedsezonowych testach zespół McLaren miał problemy z wytrzymałością swoich bolidów i samo ukończenie wyścigu może stanowić trudność.

Z pozostałych zespołów, najlepiej podczas tej sesji kwalifikacyjnej spisał się zespół Jordan. Heinz-Harald Frentzen wywalczył czwartą pozycję startową, czyli lepiej o dwie pozycje od Davida Coultharda, natomiast Jarno Trulli znalazł się tuż za Szkotem, na pozycji siódmej. Przewaga zespołu Jordan, który od tego sezonu jest drugim zespołem (po British American Racing), korzystającym z fabrycznych silników Hondy, nie była jednak zbyt wielka w stosunku do najszybszego kierowcy z zespołu Williams – Ralfa Schumachera. Niemiec jako ostatni kierowca zmieścił się w jednosekundowej różnicy w stosunku do czasu pole position. Nowy partner Ralfa Schumachera w zespole Williams – Juan Pablo Montoya, który jest trzecim z kolei mistrzem amerykańskiej serii CART sprowadzonym do tego właśnie zespołu, zakwalifikował się na 11 pozycji, co zwarzywszy na brak znajomości toru jak i niewielkie doświadczenie w prowadzeniu bolidu Formuły Jeden, jest całkiem niezłym osiągnięciem. Zespół Williams okazał się najszybszym zespołem korzystającym z opon Michelin, które to opony będą w tym sezonie stanowiły konkurencję dla opon Bridgestone.

Wśród dziesięciu najszybszych kierowców znaleźli się jeszcze tylko kierowcy z zespołu BAR – Jacques Villeneuve oraz powracający do wyścigów Formuły Jeden po rocznej przerwie Olivier Panis, który przez większą część sesji kwalifikacyjnej był nawet szybszy od Kanadyjczyka oraz Nick Heidfeld, który w tym sezonie reprezentuje barwy zespołu Sauber. Partner Heidfelda w zespole Sauber, Fin Kimi Raikkonen, będący równocześnie drugim z debiutantów w tym sezonie, wywalczył 13 pozycję startową.

Ostatni debiutanci – Enrique Bernoldi (Arrows) oraz Fernando Alonso (Minardi) nie mieli okazji pokazać się z jak najlepszej strony ze względu na słabą formę zespołów, w których przyszło im startować, chociaż jeśli wziąć pod uwagę fakt, iż zespół Minardi praktycznie nie zaliczył przedsezonowych testów i jest równocześnie najuboższym zespołem, to 19 pozycja startowa Alonso jest nie lada osiągnięciem.

Kierowcy z zespołów Jaguar, Benetton i Prost nie zaliczą tej sesji kwalifikacyjnej do zbyt udanych, gdyż z wyjątkiem Eddiego Irvine'a (Jaguar), wszyscy mają ponad trzy sekundy straty do Michaela Schumachera, a to nie wróży zbyt udanego wyścigu. W przypadku zespołu Benetton problemem wydaje się być rewolucyjna jednostka napędowa Renault, natomiast kierowcom z zespołu Prost nie pomaga zbytnio zeszłoroczny silnik Ferrari, chociaż w przedsezonowych testach zespół dowodzony przez Alaina Prosta spisywał się całkiem nieźle. Być może ma to coś wspólnego z oponami Michelin, z których korzystają wyżej wymienione zespoły, chociaż zaprzeczeniem tej teorii jest postawa zespołu Williams.

Ze wszystkich kierowców tylko Tarso Marques (Minardi) nie zmieścił się w 107% czasu pole position, ze względu na problemy techniczne i prawdopodobnie dlatego został mimo wszystko dopuszczony do wyścigu. Podobna sytuacja miała miejsce dwa lata wcześniej, kiedy to inny kierowca z zespołu Minardi (Marc Gene) także nie zakwalifikował się do Grand Prix Australii, a mimo to wziął w niej udział.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca