F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2001
GP Australii
GP Malezji
GP Brazylii
GP San Marino
GP Hiszpanii
GP Austrii
GP Monako
GP Kanady
GP Europy
GP Francji
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Stanów Zjednoczonych
GP Japonii
Strona główna sezonu 2001
Klasyfikacje generalne 2001
Statystyki z sezonu 2001

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Hungaroring.
Marlboro Magyar Nagydij 200119 sierpnia
Hungaroring
Długość toru: 3,975 km
Liczba okrążeń: 77
Pełny dystans: 306,075 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:14,631 - Alain Prost (Williams), 1993
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,308 - Nigel Mansell (Williams), 1992
Największa średnia prędkość wyścigu:
174,062 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 1998
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Michael Schumacher całkowicie zdominował sesję kwalifikacyjną do Grand Prix Węgier. Niemiec w sumie ukończył tylko dwa okrążenia pomiarowe i przez ostatnie 20 minut sesji z boksów śledził poczynania rywali, którzy pomimo najlepszych starań nie zdołali uzyskać nawet w przybliżeniu tak dobrego czasu okrążenia. Jeśli w wyścigu kierowca Ferrari będzie się równie dobrze spisywał, to już po tym wyścigu będzie miał zagwarantowany czwarty tytuł mistrzowski, ponieważ aby to uczynić, musi zdobyć tylko trzy punkty więcej od Davida Coultharda (McLaren). Szkot musiał zrezygnować z ukończenia pierwszego okrążenia pomiarowego, gdyż zaraz po jego rozpoczęciu natrafił na wyjeżdżającego z boksów Heinza-Haralda Frentzena, który najprawdopodobniej go nie zauważył i nawet nie próbował usunąć się z drogi. Podczas następnej próby Coulthard nie miał już takich problemów, jednak czas, jaki uzyskał na drugim okrążeniu pomiarowym wystarczył tylko na drugą pozycję startową i do końca sesji nie udało mu się już uzyskać lepszego rezultatu. Drugi kierowca z zespołu Ferrari – Rubens Barrichello zakwalifikował się na trzeciej pozycji i był tylko nieznacznie wolniejszy od Szkota, natomiast drugi kierowca z zespołu McLaren – Mika Hakkinen uzyskał szósty czas.

Zwycięzca poprzedniego wyścigu – Ralf Schumacher okazał się najszybszym kierowcą z zespołu Williams podczas tej sesji kwalifikacyjnej, chociaż wywalczył dopiero czwartą pozycję startową. Czas, jaki uzyskał Niemiec był wolniejszy od czasu pole position o ponad sekundę, ale nie jest tajemnicą, że obecne bolidy tego zespołu jak i silniki, w które są one wyposażone bardziej nadają się do szybkich torów. Drugi kierowca z zespołu Williams – Juan Pablo Montoya miał problemy z optymalnym ustawieniem bolidu i to spowodowało, że zakwalifikował się dopiero na ósmej pozycji, będąc wolniejszym od Ralfa o blisko 0.8 sekundy.

Po niezbyt udanej sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Niemiec Jarno Trulli tym razem uzyskał bardzo dobrą, piątą pozycję startową. Włoch okazał się nawet szybszy od jednego z kierowców z zespołu McLaren i ma nadzieję na uzyskanie równie dobrego rezultatu także i w wyścigu. Nowy partner Trullego w zespole Jordan, który zastąpił usuniętego przed Grand Prix Niemiec Frentzena – Jean Alesi zakwalifikował się dopiero na 12 pozycji, jednak jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, iż Francuz w zasadzie dopiero zaznajamia się z nowym bolidem, to rezultat ten nie jest aż taki zły.

Kierowcy z zespołu Sauber – Nick Heidfeld oraz Kimi Raikkonen uzyskali zbliżony do poprzedniej sesji kwalifikacyjnej rezultat. Trzeci raz z rzędu obydwaj kierowcy wspólnie zakwalifikowali się w pierwszej dziesiątce i co ciekawe, w dwóch przypadkach rozdzielał ich jeden i ten sam kierowca – Montoya. Kierowcy z zespołu British American Racing – Jacques Villeneuve i Olivier Panis zakwalifikowali się kolejno na 10 i 11 pozycji. Jest to trochę lepszy rezultat w stosunku do poprzedniej sesji kwalifikacyjnej, jednak daje on raczej nikłe szanse na zdobycz punktową, zwłaszcza na tym torze, gdzie wyprzedzanie jest praktycznie niemożliwe.

Postawa podczas sesji kwalifikacyjnych jest również słabą stroną zespołu Jaguar, co już niejednokrotnie podkreślał jeden z kierowców reprezentujący barwy tego zespoły – Eddie Irvine. Irlandczyk powinien chyba jednak bardziej skupić się na prowadzeniu bolidu, gdyż trzeci raz z rzędu uzyskał gorszy rezultat od partnera z zespołu – Pedra de la Rosy. Na 15 i 17 pozycji zakwalifikowali się kierowcy z zespołu Benetton – Giancarlo Fisichella oraz Jenson Button, a rozdziela ich Heinz-Harald Frentzen, który w zespole Prost zastąpił Jeana Alesiego. Dla Niemca 16 pozycja startowa jest najgorszym osiągnięciem w tym sezonie, jednak nie ma się co dziwić, gdyż bolidy zespołu Prost są z pewnością wolniejsze od bolidów zespołu Jordan. Poza tym Frentzen podobnie zresztą jak i Alesi musi jeszcze zadomowić się w nowym zespole. Na 18 pozycji piąty raz w tym sezonie zakwalifikował się kierowca z zespołu Minardi – Fernando Alonso, a z ostatnich czterech pozycji do wyścigu wystartują: Luciano Burti (Prost), kierowcy z zespołu Arrows – Enrique Bernoldi i Jos Verstappen oraz drugi kierowca z zespołu Minardi – Tarso Marques.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca